אחרי המכתב ששלחה גוואנגזו R&F להתאחדות לכדורגל, לפיו לא תשחרר את ערן זהבי ודיא סבע לצמד המשחקים הקרוב במסגרת ליגת האומות מול סקוטלנד וסלובקיה, בהתאחדות יפנו לפיפ"א ולמועדון הסיני בניסיון למצוא בכל זאת את הפתרון להגעת השניים.
בנבחרת הישראלית התפלאו שהסינים שלחו אתמול את המכתב, זאת אחרי שהבקשה לשחרר את השניים נשלח אליהם לפני תקופה ארוכה. ההתאחדות שולחת באופן אוטומטי מכתבי זימון לקראת התכנסויות לשלושים שחקני הסגל, ולכן ההחלטה של גוואנגז'ו מספר ימים בלבד לפני שזהבי וסבע אמורים היו לעלות על טיסה לישראל, יצרה תחושה לא נעימה בין הצדדים.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
לא מוכנים שילך. זהבי בגוואנגז'ו
(צילום: gettyimages)
פיפ"א הנחתה את ההתאחדויות השונות כי השחרור למשחקים בינלאומיים יהיה פחות גמיש, ומי שיטפל בנושא מול ההתאחדויות יהיו המועדונים השונים, שיקבלו את ההחלטה. הפדרציה היחידה שתקיים משחקים בינלאומיים היא אופ"א ולכן לסינים יש מרחב אפשרות שלא לשחרר את השחקנים.
החוזים של זהבי וסבע הם תחת פיפ"א, כך שהם לא יכולים לצאת על דעת עצמם למשחקי הנבחרת. זו יציאה שעלולה לגרום להפסד של חמישה משחקים של המועדון הסיני, שחושש מירידת ליגה.
מבחינת הסינים זהבי הוא השחקן המשמעותי ביותר, כזה שבונים עליו את ההישארות בליגה. אולם כפי שפורסם השבוע ב-ynet, הצורך בבידוד בן 15 ימים בכל פעימה של הנבחרת, עלול להוביל להתרת החוזה בין הצדדים. הבעיה מבחינת ההתאחדות הישראלית, שסין היא מדינה המחייבת בידוד, מה שמקשה שחרור של שחקנים.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
נחוש להגיע למשחקי הנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)
סוכנו של זהבי, רונן קצב, שוחח עד לשעות הלילה המאוחרות עם נשיא המועדון הסיני, עמו הוא מיודד מאוד על מנת לנסות ולמצוא פתרון. שני שחקני הנבחרת הישראלית שוהים כבר כחודשיים בבידוד בבית מלון בדיליאן, בה משוחקת הקפסולה שלהם. בין הצדדים ממש הוקם חמ"ל על מנת לנסות לפתור את הנושא, כשייתכן שזה מה שיוביל להתרת חוזה מיידית או לכל היותר באוקטובר. אולם, הסינים מאוד זהירים ביחס מול זהבי, מאחר ומבינים כי הוא הקפטן שלהם, והמשמעותי ביותר מבין שחקני הקבוצה.
זהבי נחוש להגיע למשחקי הנבחרת, כולל שני הקרובים במסגרת ליגת האומות, אבל כרגע הוא כבול. הוא נמצא בצומת דרכים משמעותית לגבי עתיד הקריירה שלו ולכן ישקול כל צעד שלו בכובד ראש. בגוואנגז'ו הוא לא ימשיך, כשמהצד השני יש לו הצעות גדולות מהליגה הסינית, כולל משנזן אותה החל לאמן ג'רדי קרויף. בנוסף, יש לו הצעות מאירופה ומארה"ב בשכר נמוך יותר.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל
זהבי במדי נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
בהתאחדות הישראלית מקווים כי בתיווך פיפ"א, הם יצליחו לפחות לשכנע את המועדון הסיני כי זהבי ישוחרר למשחק החשוב ביותר של הנבחרת בשנים האחרונות, בשמונה באוקטובר במסגרת חצי גמר פלייאוף היורו מול סקוטלנד בגלזגו. בכל מקרה, זהבי לא מתכוון להחמיץ את המשחק ויגיע לקראתו בכל מקרה לארץ.