מכבי חיפה תתמודד נגד קייראט מקזחסטן בסיבוב הראשון במוקדמות ליגת האלופות. כך נקבע היום (שלישי) בהגרלה שהתקיימה במשרדי אופ"א בניון.
המשחק הראשון ייערך באצטדיון סמי עופר ב-6 או ב-7 ביולי והגומלין בקזחסטן יתקיים כעבור שבוע. כזכור, הקבוצה של ברק בכר עברה את אותה היריבה במוקדמות הליגה האירופית בעונה שעברה, כאשר ניצחה אותה 1:2 בחיפה.
4 צפייה בגלריה
נטע לביא מניף את צלחת האליפות
נטע לביא מניף את צלחת האליפות
נטע לביא מניף את צלחת האליפות של מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם הצלחת
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם הצלחת
כבר בשלב המוקדמות הראשון בליגת האלופות
(צילום: עוז מועלם)
קייראט היא יריבה מוכרת לקבוצות הישראליות. ב-2019/20 הודחה הקבוצה הקזחית ע"י הפועל באר שבע במוקדמות הליגה האירופית (בתקופה בה אימן ברק בכר את ב"ש) ובעונת 2016/17 הודחה ע"י מכבי תל אביב.
קייראט, שמגיעה מהעיר אלמטי הגדולה ביותר בקזחסטן, נוהגת לשחק בתלבושת צהובה-שחורה ומקיימת את משחקיה הביתיים באצטדיון "סנטראל" בו 24,000 מקומות ישיבה. היא זכתה בעבר שלוש פעמים באליפות ארצה ומדורגת נכון לעכשיו במקום השלישי בליגה (מתקיימת בתקופת הקיץ) אחרי 15 מחזורים, עם שמונה נקודות פחות מהמוליכה אסטנה. לפני שבועיים נפגשו שתי הקבוצות במגרשה של אסטנה וסיימו בתיקו 1:1.
4 צפייה בגלריה
אבו פאני עם הכדור
אבו פאני עם הכדור
נוחמד אבו פאני נגד קייראט בספטמבר 2020
(צילום: ראובן שוורץ)
שחקן ההתקפה הבולט של קייראט הוא החלוץ מגיניאה ז'וזה קאנטה, שהבקיע העונה שבעה שערי ליגה. החלוץ הברזילאי הוותיק (37) ואגנר לאב, שהופיע בעבר בפלמנגו, צסק"א מוסקבה, קורינתיאנס ובמועדונים נוספים, וגם רשם 20 הופעות במדי נבחרת ברזיל, ממשיך לשחק בשורותיה ואף כבש בניצחון 0:2 על טראז במשחק הליגה האחרון בחוץ.
את קייראט מאמן קיריל בקר (41) שהחליף לאחרונה את הבלארוסי אלכסיי שפילבסקי והשוער הוא סטס פוקטילוב. במרכז ההגנה משחק הבלם הסרבי ראדה דוגאליץ' ובקישור בולט הקשר הארמני קאמו הובהניסיאן.
(צפו בתיקו 1:1 בין קייראט לאסטנה בליגה הקזחית)
4 צפייה בגלריה
ואגנר לאב חוגג
ואגנר לאב חוגג
עדיין משחק בקייראט בגיל 37 וגם כובש. ואגנר לאב
(צילום: ראובן שוורץ)
למי שמתעניין, בפעם האחרונה שמכבי חיפה שיחקה במוקדמות ליגת האלופות - אי שם בעונת 2011/12 - היא הגיעה עד שלב הפלייאוף, אך הפסידה לגנק ואליניב ברדה (אחרי דו-קרב פנדלים). הופעתה האחרונה בשלב הבתים של המפעל היוקרתי הייתה ב-2009/10.
אגב, הגרלת סיבוב המוקדמות השני תיערך כבר מחר. שם אפשר למצוא שמות גדולים יותר כמו אולימפיאקוס, יאנג בויז והכוכב האדום בלגרד. הפסד בסיבוב הראשון ישלח את הירוקים לקונפרנס-ליג. הדחה בכל שלב מתקדם יותר, משמעותה מעבר למוקדמות הליגה האירופית.
פורסם לראשונה: 12:59, 15.06.21