הראיון הבלעדי שהעניק ל-ynet המאמן ההולנדי אלפרד שרודר, שהפך לשיחת היום בקרב שחקני מכבי תל אביב במחנה האימונים בירושלים, חשף בין היתר כי מאמנה של הופנהיים בעונה שעברה התייעץ עם דאבור לפני כשבוע, עוד לפני ההתעניינות הרשמית בו מצידה של הקבוצה.
דאבור ששיחק תחת שרודר בעונה שעברה בגרמניה ויצא לאירופה ממכבי תל אביב, הבהיר לו בין היתר: "הצלחה באירופה זה האתגר הגדול ביותר של מאמן במועדון, כי היא שולטת בליגה".
5 צפייה בגלריה
אנדריי קראמריץ' חוגג עם מונס דאבור
אנדריי קראמריץ' חוגג עם מונס דאבור
נתן עצות לשרודר. דאבור
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
אלפרד שרודר
אלפרד שרודר
עדיין בהולנד. אלפרד שרודר
(צילום: getty images)
במהלך הראיון שרודר דיבר על הרצון שלו לשמש כמאמן ראשי בעונה הבאה. זו למעשה הסיבה שהוא ויתר על ההצעה לחזור לעמדת עוזר המאמן באיאקס, עימה הגיע לחצי גמר ליגת האלופות.
שרודר גם שוחח עם פטר בוס וג'ורדי קרויף, שמכירים את מכבי תל אביב היטב, אבל עדיין שוקל את צעדיו. הוא יודע שסיכוייו להצליח במוקדמות באירופה נמוכים עם סגל לא מוכן, כשנותרו פחות משלושה שבועות למשחק הראשון בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות.
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
הסגל עדיין לא הושלם
(צילום: מכבי ת"א)
"יש התעניינות מצד מכבי תל אביב", סיפר שרודר בראיון. "אני תמיד מכבד מועדונים גדולים. עדיין לא חתמתי ואני עדיין בהולנד ולא יודע לאן זה יילך. בטח שרשמית אין שום דבר בשלב הזה. זו לא הצעה, יותר התעניינות מצד מכבי. אני יודע שזה מועדון גדול, אבל באמת ששום דבר לא נגמר".
לקו הסיום הגיע שרודר, שמבחינת פרופיל של מאמן נחשב לאיכותי מכולם, כמי שהרוויח בעונה שעברה 800,000 אירו באחת הליגות החזקות באירופה. היווני גיורגוס דוניס, שנחשב לאחד המאמנים הטובים ביוון ואימן את פנאתינייקוס, ואיבן יובאנוביץ' שהצליח בעבר בליגה הקפריסאית, מועמדים גם הם. מכבי תל אביב מנהלת שיחות עם כל השלושה ועד כה לא הושג סיכום עם אף אחד מהם.
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
אבי ריקן במשחק אתמול נגד קטמון
(צילום: מכבי ת"א)
ל-ynet נודע כי הקשר דור פרץ, שפתח במשחק ההכנה אמש מול הפועל קטמון (3:3), הגיע ממחנה האימונים בירושלים אחרי חצות לבית החולים איכילוב על מנת לעבור בדיקת MRI. במכבי טענו כי מדובר בבדיקה שגרתית.
המנהל הביצועי פטריק ואן לוון, שהדריך את הקבוצה במשחק, סיפר: "עבדנו בשבוע הראשון של האימונים על דברים שונים שהייתי רוצה לראות. במחצית הראשונה היה קצת יותר קשה, עם שחקנים מנוסים שרגילים למשהו אחר, וניסינו להוסיף משהו למה שהם כבר עשו בעונות קודמות. רציתי לתת להם משהו שלדעתי מוסיף לכדורגל שלהם. במחצית השנייה היו לנו שחקנים צעירים יותר, שמכירים קצת יותר טוב את הדברים שעשיתי בשנים האחרונות. העייפות היא גם פקטור במחנה, במיוחד אם אתה מתאמן בבוקר ומשחק בערב. זה לא תמיד עוזר, אבל זה כן עוזר לשחקנים לחשוב על פתרונות פשוטים וזה עבד טוב בחצי השני".
5 צפייה בגלריה
"העייפות היא פקטור במחנה". ואן לוון
"העייפות היא פקטור במחנה". ואן לוון
"העייפות היא פקטור במחנה". ואן לוון
(צילום: ראובן שוורץ)
רוסלן ברסקי, שכבש את השער השני, הגיב: "אנחנו עובדים קשה מהאימון הראשון והקבוצה נכנסת לקצב טוב. זה היה המשחק הראשון שלנו, כל שחקן קיבל 45 דקות וכרגע אנחנו לא מתייחסים לתוצאה או לגולים. אנחנו מנסים לבנות משהו שנרוץ איתו קדימה ולהשיג את המטרות שלנו". מחרתיים תשחק מכבי תל אביב נגד בית"ר ירושלים במשחק ההכנה האחרון במסגרת המחנה.