"אני בא מאוסטריה ובאמת קשה לי להבין את המצב בישראל". מאמן הנבחרת, וילי רוטנשטיינר, תאר את המבוכה שהוא חש בשבועות האחרונים בעקבות המצב הבטחוני בארץ, אשר הדרדר בעיקר בעת מבצע "שומר החומות" והטילים ששיגר החמאס מעזה.
רוטנשטיינר אמר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מחר (רביעי, 21:45) מול פורטוגל: "השבועות האחרונים היו מאוד מרגשי,ם אבל גם עיצבו את האישיות שלי. אנחנו לא רגילים למצב כזה כמו שהיה בעזה וברחובות הערים בין יהודים לערבים. באמת קשה להבין את זה. התמקדתי בכדורגל ובאיחוד בין שחקני הנבחרת".
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"ניסיתי לאחד בין השחקנים". וילי רוטנשטיינר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
כזכור, מואנס דאבור הושעה בעקבות פוסט שכתב על הנעשה בירושלים. המאמן אמר על כך: "יש לנו אווירה טובה מאוד בנבחרת. היו לנו קשיים, אבל טיפלתי בזה עם ההתאחדות. עשינו את זה בצורה ברורה, זה היה מרגש וקשה בשבילי, אני חייב לומר".
גם הקפטן ביברס נאתכו דיבר על המצב: "לפעמים אנשים שלא נמצאים בנבחרת אומרים כל מיני דברים, אבל אצלנו רואים דברים אחרת. מהרגע שהגענו היתה לנו שיחה אחת עם הצוות. סיכמנו שנשב ונדבר ואני שמח שעשינו את זה. ידענו לכבד זה את זה. כל אחד אמר מה הוא חושב ושם זה נגמר. אחרי זה הלכנו קדימה. כשיש מטרה לכולם - אתה רואה ששחקנים לא חושבים על מה שקורה מסביב. הלוואי והמדינה שלנו תלך בדרך הזו, בה יש לנולנו אינטרס משותף ללא הבדלים. נכון שיש בעיות ומהמורות, אבל אם נדע לדבר ולהקשיב אחד לשני אולי נצליח להתגבר על הדברים האלה".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
נבחרת ישראל חוגגת מול מונטנגרו
(צילום: רויטרס)
רוטנשטיינר התייחס לעימות עם אלופת אירופה: "אני חושב שזה כבוד גדול ונותן לנו מוטיבציה גדולה להתמודד מול נבחרת עם היסטוריה גדולה. אני גם חושב שהנבחרת שלהם תבוא להראות שהיא חזקה לקראת היורו, אבל אני גם רוצה להיות יריב קשה. נוכל ללמוד מהמשחק הזה. זה חשוב לנו לקראת המוקדמות בספטמבר, שנוכל להתמודד מול יריבות כמו דנמרק ואוסטריה החזקות".
אחרי הניצחון 1:3 על מונטנגרו בשבת האחרונה, רוטנשטיינר הבהיר שלא יבצע שינויים מרחיקי לכת למרות השינוי הגדול ביריבה: "אני לא חושב שנשנה מהתוכניות שלנו. זה שונה לעומת מונטנגרו ונצטרך לנהוג בצורה אחרת, אבל נדבוק בעקרונות ובפילוסופיה שלנו. נרצה לראות כיצד אנחנו מתמודדים עם יריבה מהטופ העולמי". על פי האימון נראה שאופיר מרציאנו יפתח בין הקורות ומוחמד אבו פאני יפתח אחרי שבישל שני שערים כמחליף בשבת.
4 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
"כשיש מטרה לא חושבים על מה שקורה מסביב". נאתכו
(צילום: עוז מועלם)
על האפשרות שהנבחרת תובס, דבר שעלול לפגוע בביטחון של השחקנים, אמר רוטנשטיינר: "אם נובס זה לא היה טוב. מצד שני, אם נתמודד זו תהיה נקודה חיובית. אני לא כל כך חושב על התוצאה, אלא על התהליך. הם נבחרת בעלת מוטיבציה גבוהה וגם איכותית, אז זה אתגר גדול עבורנו. אנחנו מרוכזים בעבודה שלנו, לא ביריבות. אני מנסה לקדם את הנבחרת וזה הדבר הכי חשוב בשבילי לקראת ספטמבר. היה לנו משחק טוב מול מונטנגרו ואחרי זה עשינו ניתוח טוב של המשחק. אני מנסה לתקן חולשות על מנת שנגיע במיטבנו".
נאתכו, שרשם 75 הופעות בנבחרת, התייחס להשתלבות של הצעירים בסגל: "יש לנו סוג של תהליך שהתחיל כבר לפני הרבה זמן, עם הרבה צעירים שמשתלבים, יש גם דור ביניים שכל הזמן מקבל יותר ויותר דקות משמעותיות. ככה זה אמור להיות, זה תהליך טבעי. כל אחד יודע את התפקיד שלו. אנחנו הוותיקים משתדלים לעזור ולשמש דוגמה והצעירים צריכים להראות שהם ראויים לשחק".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נאתכו עם זהבי ורוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
על היריבה אמר נאתכו: "נגיע מוכנים למחר. כמובן שהמשחק לא קל מול אחת הטובות ביבשת, אבל אנחנו רוצים להפיק ממנו את המקסימום ולדחוף את עצמנו קדימה. אני מקווה שנעשה את זה ושנשיג תוצאה טובה. יצא לי לשחק עם הרבה שחקנים פורטוגלים, גם השנה באולימפיאקוס. כולנו יודעים כמה הם כשרוניים וכמה הכדורגל זורם אצלם בדם. פורטוגל היא אחת המועמדות לזכות ביורו. אני מאחל להם הצלחה אחרי המשחק מחר".