"ז'וזואה יכול להיות השחקן הכי גדול, אבל הוא גם מלוכלך והכי לא גבר שיש בכדורגל הישראלי". שחקנים במכבי ת"א אמנם חגגו את ה-0:1 אתמול (שני) בחוץ על הפועל באר שבע, כשצימקו שוב את הפער בפסגה לחמש נקודות, אבל התעסקו באירוע המכוער בסיום בין הקשר הפורטוגלי לאבי ריקן.
"הוא ירק עליי, אין דבר שפל מזה בימי קורונה", טען ריקן בפני חבריו בסיום המשחק. "לא דיברתי איתו ולא אמרתי לו כלום". הפורטוגלי עשוי לעמוד לדין משמעתי על סמך צילומי הטלוויזיה, גם אם השופט גל לייבוביץ' או משקיף המשחק לא הבחינו באירוע.
4 צפייה בגלריה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
ריקן מתלונן בפני לייבוביץ' על היריקה של ז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ז'וזואה
ז'וזואה
עשוי לעמוד לדין משמעתי בהתאחדות. ז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
טל בן חיים חוגג
טל בן חיים חוגג
מחמאות מקיר לקיר. בן חיים
(צילום: עוז מועלם)
במכבי מודעים ליכולת המוגבלת שלהם והצורך להתחזק בעוד שחקן זר בחלק ההתקפי, בתשעת הימים שנותרו עד לסיום חלון ההעברות. מצד שני, במועדון שבעי רצון מקצב צבירת הנקודות מאז שפטריק ואן לוון לקח על עצמו את תפקיד המאמן הראשי. ההולנדי כבר עם 19 נקודות מ-21 אפשריות. "הייתה הופעה קבוצתית טובה", הסביר ואן לוון. "שחקנים תמכו והצילו אחד את השני. בניגוד למחצית הראשונה מול מכבי חיפה, הפעם היו לנו רגעים טובים. במחצית השנייה הייתה לנו בעיה עם הסיומת בעיקר ב-25 הדקות האחרונות. הראינו רוח קבוצתית ונצטרך להמשיך לשפר את הכדורגל שלנו".
דווקא הכניסה של מחליפים שאמורה הייתה לתת דחיפה למשחק לא צלחה, כשאילון אלמוג ואלכסנדר פשיץ' לא הציגו יכולת מספיק טובה. מי שקיבלו מחמאות היו טל בן חיים והמגן אנדרה ג'ראלדש, שחזר לראשונה להרכב. "כולם אמרו שבן חיים כבר שחקן גמור, אבל ברגע שהוא מתחיל לחזור לעצמו - אחרי שנתיים בלי כדורגל - הוא אחד הכי טובים בליגה. ואן לוון נתן לו את הקרדיט והוא החזיר בתוך שבוע עם שני שערים נגד מכבי חיפה ובאר שבע".
4 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
קצב צבירת נקודות מרשים. ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
ג'ראלדש עצמו אמר: "הכי חשוב שניצחנו את שני המשחקים האחרונים. הייתי בתקופה האחרונה בחוץ גם בגלל הקורונה, אבל חזרתי והשגנו ניצחון מול קבוצה שתמיד קשה לשחק מולה. אנחנו מכבי וצריכים לנצח בכל משחק".
מכבי ת"א תשחק בשבת נגד בני סכנין ולאחר מכן צפויים לה מפגשים מול הפועל חדרה והפועל כפ"ס. "דרך המשחקים הללו ניבחן. מול הגדולות עשינו את העבודה, המשחקים נגד קבוצות התחתית הכי קשים. שם צריכים את היצירתיות, האחד על אחד, וזה המצרכים שחסרים לנו", אמרו בקבוצה. נראה כי יונתן כהן ייעדר גם מהמשחק הקרוב נגד סכנין.