הספורט הישראלי חוזר. קבינט הקורונה התכנס ואישר את קיום האימונים היום (רביעי) בליגות הכדורגל והכדורסל, גברים ונשים, וכן ליגות הכדוריד והכדורעף.
אז מתי יחזרו המשחקים? מינהלת הליגה בכדורגל מסרה לקבוצות כי הם יתחדשו ב-31 באוקטובר. בליגה הלאומית יחזרו לאימונים ב-19 באוקטובר בכפוף לאישור קבינט הקורונה שיערוך דיון נוסף ביום חמישי.
4 צפייה בגלריה
הקבוצות יוכלו לחזור לאימונים עם מגבלות נוקשות
הקבוצות יוכלו לחזור לאימונים עם מגבלות נוקשות
הקבוצות יוכלו לחזור לאימונים עם מגבלות נוקשות
(צילום: אוהד צויגנברג)
כחלק ממתווה החזרה לאימונים של מינהלת הליגות בכדורגל מול משרד הבריאות, הוחלט על הקפדה יתרה של התנאים שיועברו לקבוצות. עד כמה מוקפד זה יהיה? המינהלת תוכל לקנוס קבוצה שהפרה את ההנחיות בסכום של עד 400 אלף שקל.
משרדי הספורט והבריאות הגיעו אתמול לסיכום לפיו קבוצות הספורט המקצועניות בישראל יוכלו לחזור לאימונים עם מגבלות שיהיו אפילו נוקשות יותר מהחזרה בגל הראשון של הקורונה: בידוד מלא של כל השחקנים - כולל צוותים מקצועיים ומעטפת נוספת.
4 צפייה בגלריה
אימון בית"ר ירושלים בבית וגן
אימון בית"ר ירושלים בבית וגן
היום זה קורה: האימונים יורשו להתחדש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד נקבע כי לא תותר כניסה לחדרי הלבשה או מלתחות בשבועיים הקרובים, כל מי שאינו שחקן יעטה על עצמו מסכה גם במהלך אימון, כולל המאמנים עצמם. החמרה נוספת: בעלים ומנהלים יורחקו מקרבה לשחקנים או מחדרי ההלבשה.
שר התרבות והספורט חילי טרופר, יחד עם יו"ר המינהלת ארז כלפון, היו אלו שלחצו לחידוש האימונים כבר מחר, ולא כפי שרצו במשרד הבריאות (רק בשבוע הבא). מאחורי הקלעים היה מאבק בין טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין, שבתחילה התנגד להקלות. בסופו של דבר הגיעו השניים להסכמה על חזרה לאימונים במתווה מחמיר.
4 צפייה בגלריה
חילי טרופר ב'זאפה'
חילי טרופר ב'זאפה'
לחץ לחידוש האימונים. טרופר
(צילום: חיים הורנשטיין)
בעלי מועדונים, מאמנים ושחקנים רבים בליגת העל ביקרו את ההתנהלות של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "הוא היה צריך לאפשר את האימונים מזמן. יכולנו להתאמן בקפסולות".
החזרה לאימונים צפויה לסיים את החל"ת שאליה יצאו חמישה מועדונים: מכבי פ"ת, סכנין, חדרה, כפר סבא וגם הפועל ת"א שהודיעה על כך אתמול לפני ההחלטה. מאמנים בקבוצות רבות בליגות המקצועניות הבהירו כי חזרה בעוד שבועיים וחצי אינה אפשרית.
4 צפייה בגלריה
פרופסור איתמר גרוטו
פרופסור איתמר גרוטו
ספג ביקורת. גרוטו
(צילום: מינהלת הליגות)
"זה יהיה חוסר אחריות, בטח אחרי השבתה של למעלה מחודש. יהיו פה פציעות מטורפות", אמר אחד המאמנים. במינהלת, שבכל מקרה תיאלץ לקצר את ליגת העל ל-33 משחקים, לא מתכוונים להתחשב בזה.
פורסם לראשונה: 05:52, 13.10.20