ימים קשים עוברים על מונס דאבור מאז שהעלה עם תחילת המהומות בהר הבית את הפוסט ("אלוהים רואה את מעשי העושקים"), שעורר סערה גדולה. מעבר לתגובות הקשות ברשתות החברתיות, הוא קיבל לטלפון שלו עשרות הודעות נאצה ואיומים. הרבה חשק לכדורגל לא היה לו, אבל למרות זאת הוא התאמן בימים האחרונים במסגרת הנבחרת עם לגיונרים נוספים ושחקנים אחרים שסיימו את העונה, עוד לפני ההתכנסות הרשמית מחר (שני).
ביום שישי, לפני אימון נוסף בשפיים, נפגש חלוץ הופנהיים עם יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, שביקש ממנו להגיע מחר לחדר ההלבשה של הנבחרת על מנת לתת לשחקני הסגל את ההסבר שלו לפוסט שכתב. דאבור אמר לחסון שבגלל המצב שנוצר הוא מבקש לקחת פסק זמן מהנבחרת, ודברים דומים הוא אמר אחרי האימון גם למאמן וילי רוטנשטיינר, שהחליט לוותר עליו בנימוק שהוא "אינו מרוכז בעת הנוכחית במטרות הנבחרת".
2 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
מונס דאבור
(צילום: עוז מועלם)
"לא ביקשנו ממנו להתנצל בפני השחקנים, אלא שיסביר מה הייתה כוונתו, זה היה חשוב כדי לעשות סדר בחדר ההלבשה", אמר בכיר בנבחרת. המסר של חסון לדאבור היה: "יש פיל גדול בחדר ההלבשה, אי־אפשר להתעלם ממנו, צריך לטפל בו".
דאבור חשף בשיחות שקיים עם חסון ורוטנשטיינר את מה שעובר עליו: "אני מקבל מהרגע שהעליתי את הפוסט איומים והודעות נאצה ללא הפסקה. החלפתי את מספר הטלפון שלי, וזה לא עוזר. הכל סביבי בוער, המשפחה שלי כולה בסערה. אני נשאר בבית שלי בנצרת מפחד, ממש מפחד לצאת למקומות שאני לא יודע מה יקרה שם, אז איך אני יכול להיות מרוכז בכדורגל? אני חייב פסק זמן, הראש שלי לא בכדורגל, אני עובר סיוט אחד גדול, מפורק נפשית".
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: אורן אהרוני)
"אני חלק מנבחרת ישראל ואמשיך להיות שחקן נבחרת ישראל", אמר החלוץ. "ניסיתי להסביר פוסט שבא מהלב ולא הייתה בו כל כוונה לפגוע באף אחד, אבל הנסיבות הפכו את ההקשבה וההבנה לבלתי אפשריות. תמיד האמנתי בדו־קיום, תמיד פעלתי לטובת אחדות ושותפות, וכך אמשיך לעשות. נבחרת ישראל צריכה עכשיו שחקנים שמסוגלים להתרכז רק במשחקים הקרובים, גם אם אלה משחקי ידידות, והמצב שלי שונה. יחד נמצא את הדרך לשמור על הדו־קיום על מנת לממש את השליחות של כולנו".
דאבור נזהר במהלך הקריירה מלהיות מעורב באמירות פוליטיות, והוא עצמו אמר בימים האחרונים לחבריו בנבחרת שאם היה יודע לאן זה יוביל, הוא לא היה מפרסם את הפוסט. גם בהתאחדות זעמו על הפרסום, אבל ניסו לשמור על איפוק מכיוון שכבר החל המבצע הצבאי בעזה והוציאו הודעה בנוסח: "מצפים מכל ספורטאי, ודאי משחקני נבחרת, להקפיד להתבטא באופן שתורם לאחדות, לפיוס ולרגיעה. השחקנים, דמויות מובילות ומודל לחיקוי, חייבים להכיר בהשפעתם על השיח ולהיות מודעים היטב לתוצאות פרסומים יזומים על ידם שיש בהם להעמיק שסעים וקיטוב".