מכבי ת"א אמנם איבדה אתמול רשמית את תואר האליפות אחרי שנתיים, אבל היא סיימה גם פלייאוף חלש מאוד מבחינתה, כשהיא ניצחה רק ארבעה משחקים מתוך עשרה וזה הספיק לה רק למקום השני, ארבע נקודות ממכבי חיפה.
בקבוצה מחכים לדעת האם הבעלים מיץ' גולדהאר יגיע לגמר הגביע ביום רביעי, וכבר התחילו בהכנות לעונה הבאה. הצהובים מימשו את האופציה על שרן ייני, מאור קנדיל ומתן בלטקסה. מאוחר יותר הודיע המועדון כי הוא מימש את האופציה גם על טל בן חיים ומתן חוזז, שימשיכו בעונה הבאה. גם הבלם לואיס הרננדס ימשיך בעונה הבאה, ועם הבלם איתן טיבי מתקיים מו"מ.
3 צפייה בגלריה
ייני מודה לקהל
ייני מודה לקהל
ייני. נשאר צהוב
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: אורן אהרוני)
למרות האכזבה הגדולה אחרי התיקו הביתי נגד קריית שמונה, בקבוצה יעשו סוויץ' החל מהיום ויתכוננו לגמר הגביע בעוד 48 שעות מול הפועל ת"א, כשדור פרץ ישוב להרכב, ככל הנראה יחד עם טל בן חיים ואיתי שכטר.
"מכבי חיפה קבוצה מאוד איכותית, אבל לא חושב שיותר מאיתנו", ניתח שחר פיבן וגם הסביר את התובנה שלו. "גם הוכחנו בחמישה מפגשים מולם, אנחנו ניצחנו אותם והם לא הצליחו לנצח, רק שהם השיגו את הנקודות איפה שאנחנו היינו צריכים לקחת אותם, ננסה לשפר".
המגן הסביר מדוע מכבי ת"א לא זכתה באליפות, כשהעונה ספגה פי שלושה שערים לעומת העונה שעברה. "בכל הליגות אליפויות לוקחות הקבוצה שלרוב סופגות הכי מעט שערים. אני לא מאשים את ההגנה, אלא את המשחק ההגנתי שלנו, הלחץ לא היה אותו הדבר, היה פחות תיאום בין הכנפיים לקישור ובין ההגנה, ספגנו שערים שלא התאימו לנו בשנתיים האחרונות, ההגנה היתה פחות יציבה. דוניס פחות התאים לנו ואנחנו פחות התאמנו אליו".
3 צפייה בגלריה
איתן טיבי
איתן טיבי
איבדו את תואר האליפות אחרי שנתיים
(צילום: אורן אהרוני)
על אובדן האליפות, אמר פיבן: "התחושה מאוד מאכזבת, התרגלנו בשנתיים האחרונות לזכות באליפויות. היו לנו הרבה עליות וירידות העונה, ועדיין סיימנו את העונה בשנייה האחרונה ואני גאה. ברביעי נוכל להמתיק את העונה. חייבים להיות מרוכזים במשחק החשוב ביותר שלנו העונה".
המאמן ואן לוון נגע במשחק שהוביל לאובדן האליפות. "ההפסד בקריית שמונה גמר לנו את העונה, היו לנו הרבה מצבים להבקיע בהתחלה, מסוג המשחקים שהפסדנו נקודות קריטיות", הסביר. "אני מאוכזב מצבירת הנקודות בפלייאוף העליון. הייתי רוצה לסיים את העונה עם ניצחון". על גמר הגביע מחרתיים: "זה משחק אחר, זה בבלומפילד מול היריבה העירונית, זה יהיה מעניין וטוב מהצד שלנו".
הקפטן שרן ייני, שימשיך במועדון גם בעונה הבאה, המשיך: "גאים בעצמנו מאוד שחזרנו מפער של שמונה נקודות ועד הרגע האחרון השארנו לעצמנו סיכוי. אותי מאוד מאכזב שכבר עלינו למקום הראשון וזה כבר היה בידיים שלנו, אבל איפשהו בתחילת הפלייאוף לא עשינו את מה שאנחנו צריכים. רוצה להגיד למכבי חיפה כל הכבוד, עשו עונה מצוינת, קבוצה אטרקטיבית, התקפית, כישרונית, חבל על הזמן. מגיע להם אחרי עשר שנים, אני יודע מה זה לקחת אליפות אחרי עשר שנים. לנו נשארה מטרה מאוד חשובה ברביעי ואנחנו מתכוונים להגיע בטירוף ולטרוף את המגרש".
פורסם לראשונה: 07:05, 31.05.21