תשעה בעלי מועדונים בליגת העל דורשים לכנס באופן מיידי את דירקטוריון מינהלת הליגה, וכן כי נציגות מטעמם תנהל את מכירות זכויות השידור למשחקי הליגה – כך הם כתבו במכתב רשמי ליו"ר המינהלת ארז כלפון.
לאור סיומו הצפוי של הסכם השידורים בתום העונה הנוכחי, המינהלת פרסמה מכרז למכירת הזכויות החל מהעונה הבאה, אבל עד כה אף אחד מערוצי השידור לא הגיש הצעה למכרז שננעל ביום חמישי.
1 צפייה בגלריה
בעלי הקבוצות דורשים לכנס את דירקטוריון המינהלת
בעלי הקבוצות דורשים לכנס את דירקטוריון המינהלת
בעלי הקבוצות דורשים לכנס את דירקטוריון המינהלת
(צילום: ראובן כהן)
כתוצאה מכך התכנסה הבוקר ישיבת הנהלה במינהלת, ובמהלכה נשלח מכתב בנושא שעליו חתומים תשעה בעלי קבוצות: מוחמד אבו-יונס (סכנין), אלונה ברקת (הפועל באר-שבע), יעקב שחר (מכבי חיפה), אבי לוזון (מכבי פ"ת), מאיר בן-זקן (מ.ס אשדוד), איזי שרצקי (הפועל קריית-שמונה), שרון ניסנוב (הפועל ת"א), גיל כהן (הפועל חדרה) ויצחק שום (הפועל כפר-סבא).
"לאור כישלון המכרז על זכויות השידור של הכדורגל הישראלי, שנוהל על-ידי המינהלת, הנזק הכלכלי העצום שמסכן את עתיד הכדורגל הישראלי והתנגדויותינו לצאת למיזם הערוץ העצמאי בעיצומו של משבר כלכלי ואי-ודאות קיצונית, אנו דורשים כינוס מיידי של דירקטוריון המינהלת", נאמר במכתב. "על סדר היום החלטה על העברה מיידית של ניהול המשא ומתן מידי המינהלת לנציגות בעלים לעניין זכויות השידור, שתכלול את אבי לוזון, אלונה ברקת, שרון ניסנוב ומשה חוגג".
מהמינהלת נמסר בתגובה: "ועדת ההנהלה החליטה להמליץ על הקמת פלטפורמת שידור דיגיטלית של המינהלת לשידור משחקי הכדורגל הישראלי ישירות לאוהדים, בכל מסך ומכל מקום. ‏בעד הצביעו: ארז כלפון (מינהלת הליגות), יעקב שחר (מכבי חיפה), זאב גרינברג (הפועל ת"א), ברק אברמוב (בני יהודה), גיל ברעם (הפועל נוף הגליל). ‏נגד: אבי לוזון (מכבי פ"ת) ועו"ד אמיר נבון (נציג התאחדות)".