צפו בראיון עם ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל על פרשת רוגן
(צילום: משי בן עמי)
יממה לאחר שנחשף ב-ynet סיפור הבריחה של המאמן המנטלי של נבחרת ישראל - מרקוס רוגן האוסטרי, שעזב את הארץ למרות שאומת כחולה קורונה, וילי רוטנשטיינר, חברו ומי שהביא אותו לעבוד יחד איתו, הגיב היום (שני) לראשונה במסיבת עיתונאים שקיים במשרדי ההתאחדות.
רוטשנטיינר פתח בהסברים על שלושת המשחקים האחרונים של הנבחרת, התייחס למצבו כמאמן, וכשנשאל אודות פרשת רוגן סירב להגיב וביקש להישאל אודות עניינים טקטיים וטכניים: "אני מאוד מופתע, כי אני מדבר עכשיו 10 דקות על הדברים הטכניים והטקטיים של הנבחרת. אני מצפה שידברו איתי על דברים שקשורים למשחק". בסוף המענה על השאלות המקצועיות, נגע בפרשה: "ברור שזו אחריות של כולנו וגם שלי כמאמן. אני לא שופט אותו. אני חושב שבמצב כרגע, העמדה הברורה שלי היא שזו הייתה טעות גדולה שלו, ההתנהגות שלו לא הייתה בסדר. זה היה נגד הערכים שלנו. אנחנו חייבים לדבר על זה, ולדבר איתו. אנחנו נשב יחד ונדבר על ההשלכות של הדבר הזה. זה היה נגד החוק, והתגובה תהיה בהתאם. הוא צריך לקחת אחריות על ההתנהגות שלו".
4 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
הביא את רוגן לנבחרת. רוטשנטיינר
(צילום: שרון צור)
4 צפייה בגלריה
מרקוס רוגן
מרקוס רוגן
מרקוס רוגן
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
בתחילת מסיבת העיתונאים התייחס רוטנשטיינר לעניינים טקטיים. "המטרה שלנו היא להישאר בדרג השני", התחיל. "מול צ'כיה היו לנו בעיות, גם באגפים. זה היה קשה להתמודד עם זה. במחצית ניסינו לייצר מצבים ואני חושב שאנחנו יכולים להיות מאוד גאים, היו הרבה ההזדמנויות אבל זה לא היה אפשרי להבקיע. בסוף הפסדנו את המשחק. אני זוכר את ההזדמנות האחרונה הזאת של סולומון כשבעט.זה היה אפשרי אבל לא הצלחנו. זה לא חוסר מזל, זו יכולת".
באשר להחלטה להחלפה בעמדת השוער, לאחר מספר טעויות קריטיות של אופיר מרציאנו, הוסיף: "אחד המפתחות לקבוצה טובה הוא להחזיק במספר שוערים טובים. היה חכם לסמוך עליו, לתת לו ביטחון עצמי ולהישען עליו. מהצד השני אנחנו צריכים שוער שיכול לנצח משחקים עבורנו. שוחחנו על כך שאנחנו צריכים את הכי טוב למשחקים הבאים. גם בשבילי זה קשה להחליט, אבל אנחנו חייבים להגיב לטעויות והעתיד יגיד אם החלטנו טוב".
4 צפייה בגלריה
מרציאנו מאוכזב
מרציאנו מאוכזב
מרציאנו מאוכזב. רוטנשטיינר: "צריכים שוער שיכול לנצח משחקים עבורנו"
(מרציאנו מאוכזב)
המאמן התייחס גם לערן זהבי, שאובחן כחולה קורונה לאחר הניצחון והשלושער מול סלובקיה: "אני מאחל לערן לחזור לבריאות במהרה. הוא חושב על אנשים אחרים, פחד שהדביק מישהו. הוא אמר לי שהוא מרגיש טוב, שאין לו כאבים או סיבוכים וסימפטומים, ואני ממש מקווה שהוא יכול לחזור להתאמן בעוד כמה ימים, ולחזור כמה שיותר מהר. אני בטוח שיעשו בפ.ס.וו כל מה שצריך כדי לתמוך בו. כמו שאני מכיר את ערן הוא ייקח גם את זה כאתגר, ויעשה הכל כדי להחלים מהר". באשר לעתידו בנבחרת, סיכם: "אני חושב שאין דבר חדש. ניפגש יחד בדצמבר כמו שקבענו. יש לנו שיח פתוח מאוד על הסיטואציה. בהתבסס על השיחות האלה ניקח החלטה. בשבילי זה כבוד גדול להיות מאמן של השחקנים האלה".

פרשת רוגן - אומת כחיובי ונמלט מישראל

כפי שנחשף, מיד לאחר משחק ההדחה מפלייאוף היורו מול סקוטלנד, ערכו כל שחקני ואנשי הצוות בנבחרת בדיקות קורונה שחזרו שליליות. בסיום המשחק מול צ'כיה בליגת האומות, שניים דיווחו כי אינם חשים בטוב: חאתם אל-חמיד, שנשלח לבידוד בכפר אל-מנדא, ורוגן, ששכב שרוע באוטובוס של הצוות המקצועי, ונראה "מרוסק", על פי גורמים שנכחו באירוע.
4 צפייה בגלריה
חאתם אל חמיד
חאתם אל חמיד
אל-חמיד. מילא את הוראות הצוות
(צילום: AFP)
רוגן נשלח לבידוד בבית המלון והורחק מאנשי הצוות והשחקנים, שהתכוננו לטיסה לסלובקיה שתוכננה ליומיים אחר כך. בבוקר שלאחר מכן, רוגן ואל-חמיד נבדקו, התגלו כחיוביים, ורוגן אמר כי ברצונו לבצע את הבידוד אצל משפחה בישראל. צוות האמבולנס שההתאחדות שלחה כדי להעביר אותו מבית המלון אל הבידוד - גילה כי הוא לא נוכח במקום, ולמעשה נמלט מבית המלון.
בדיעבד התגלה כי המאמן המנטלי חזר לבית המלון לאחר שהבין שהוא חולה, הקדים את הטיסה שתוכננה לו, והגיע לנתב"ג כשהוא מציג את תוצאות בדיקת הקורונה שערך אחרי המשחק מול סקוטלנד - שתוצאתה הייתה שלילית. רוגן עלה על טיסת קונקשן לגרמניה בדרך לביתו בלוס אנג'לס, כשהוא מוגדר כחולה מאומת. "הוא עשה נזק מטורף לתדמית של הכדורגל הישראלי", אמר גורם בכיר בהתאחדות. "מי שהיה מדליסט אולימפי, הגיע כמי שאמור להיות מאמן מנטלי כבחירה אישית של רוטנשטיינר, יודע שהוא חיובי לקורונה, בורח מבית המלון מבלי לעדכן ועולה על שתי טיסות - זה לא יעבור בשקט". כעת בהתאחדות שוקלים לתבוע את רוגן בשל פגיעה תדמיתית.