אחרי שהבינה שלא תוכל לספק במועד את המסמכים הדרושים להעברת חצי מהבעלות לשייח חמד בן חליפה, הודיעה בית"ר ירושלים לוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות על משיכת הבקשה, עם אפשרות להגיש אותה שוב בעתיד.
לאחר החתימה על ההסכם בדובאי דיבר הבעלים משה חוגג על תקציבי ענק, הצלחות במפעלים אירופיים, הבטחה לגיוס ספונסרים וחיזוק משמעותי כבר בחלון ההעברות הנוכחי. עכשיו התוכניות נגנזו, לפחות לזמן הקרוב, וברור כי הנפגע העיקרי אם העסקה לא תצא לפועל יהיה חוגג עצמו, שאמור היה לקבל 100 מיליון שקל החזר השקעה ועוד תקציב כולל של 200 מיליון בעשר השנים הקרובות.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
מחשב מסלול מחדש. משה חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
"אשאר בכל מקרה הבעלים של בית"ר. העסקה הנוכחית לא נפלה, משכנו את הבקשה על מנת להגיש שוב מחדש", הבהיר אתמול חוגג, שמדבר על טיסה לדובאי עם פתיחת השמיים בנתב"ג על מנת לשכנע את השייח לקיים ביניהם עסקה חדשה, אולי כספונסר.
בינתיים מדברים בעלי תפקידים בכירים בבית"ר על כניסה לעידן של אי ודאות, שפירושו פחות רכישות גרנדיוזיות ושכר לא ריאלי, ומנגד העמדת תקציבים נמוכים יותר, על פי המודל של מ.ס אשדוד ומכבי פ"ת, שהוכיחו השנה כי ניתן לבנות קבוצות איכותיות גם בסכומים פחותים.
חוגג דיבר כבר במהלך העונה שעברה על קיצוץ בתקציב, אבל בהמשך רכש את ירדן שועה ב-1.4 מיליון אירו ואת מתאוסיניו ב-750 אלף אירו, החתים את אוראל דגני, סנטיאגו אוקמפוס וגלאופילו פלייטר, והגיש הצעות ענק לעומר אצילי ולליאור רפאלוב בהסתמך על העסקה עם השייח.
2 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
לא עוד שחקנים בכסף גדול. ירדן שועה
(צילום: עוז מועלם)
תקציב שכר השחקנים של בית"ר העונה הוא הרביעי בגודלו בליגת העל, כ-20 מיליון שקל, ואם הניסיונות של חוגג לגייס כסף מהשייח, כבעלים או כספונסר, ייכשלו – הקיץ הקרוב של בית"ר יהיה שונה לגמרי. המוקד יעבור מרכישות בסכומים גבוהים להסתמכות על עבודת סקאוטינג כדי למצוא שחקנים לפני הפריצה שלהם, בארץ או בחו"ל, ברמות שכר נמוכות יותר.
במועדון מבינים שלא ניתן יהיה להתחרות בתקציבים של מכבי ת"א או מכבי חיפה, וגם לא הפועל באר שבע, כך שהמטרה תהיה להישאר עם התקציב הרביעי בליגה ולייצר אפקטיביות גדולה ככל האפשר עם שחקנים צעירים יותר, ללא אלירן עטר או טל בן חיים למשל או רכישות חסרות תקדים כמו של עלי מוחמד או מיכאל אוחנה.
מבית"ר נמסר אתמול: "לאחר בקשת הוועדה להעברת זכויות לקבל עוד מספר מסמכים ובתקווה להמשיך בעסקה, התכוון בעלי המועדון משה חוגג להמריא לדובאי על מנת להיוועד עם השייח חמד בן חליפה. לצערנו, השמיים עדיין סגורים ובמקום לבקש הארכה נוספת העדפנו למשוך את הבקשה הנוכחית ולהגיש בקשה חדשה. הדיווחים על כך שהעסקה נפלה אינם נכונים". מאוחר יותר צייץ חוגג: "התקשורת החליטה שהעסקה נפלה ועכשיו לך תוכיח שאין לך אחות".