הנטייה במכבי ת"א היא לא להחזיר את דור מיכה ועומר אצילי למועדון, כשייתכן כי כבר בשבוע הבא תהיה התפתחות בנושא, עוד לפני החלטת הפרקליטות בעניינם. במקביל, השניים לא זומנו למחנה שייפתח מחר בירושלים.
השניים לא קיבלו כל מסמך רשמי שמבהיר להם את עמדת המועדון, או כזה שגוזר את גורל עתידם במועדון, כך שמבחינתם לא ידוע על כל הליך בזק. מדובר בשני השחקנים עם החוזים הגבוהים ביותר בקריית שלום, כחצי מיליון דולר נטו לעונה. ייתכן שיובהר להם כי הם משוחררים ללא תמורה. החלטה כזו עלולה להיגרר לבוררות בגין הפרת חוזה, כשגם אם הם יעברו לקבוצה אחרת, הצהובים יידרשו להשלמת שכרם.
3 צפייה בגלריה
פוסט ההתנצלות של אצילי
פוסט ההתנצלות של אצילי
פוסט ההתנצלות של אצילי
(צילום מסך מאינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
גולדהאר. מאוכזב מאוד מהשניים
(צילום: עוז מועלם)
מעבר לדרישה מצידם לחזור לאימונים - עיקר הטענה שלהם היא כי למעשה במכבי טרם הודיעו להם על עתידם, כשבעוד שבועיים כבר נפתחת העונה באופן רשמי במשחקי גביע הטוטו, ואם ישוחררו יהיה עליהם לאתר לעצמם קבוצה אחרת תוך זמן קצר. "זה סיפור מורכב מאוד, הם מבינים מה קורה ולאן הרוח נושבת", אמר אחד מחבריהם הקרובים ביותר. "נראה שהכי טוב מבחינתם יהיה לצאת לחו"ל".
בסביבתם נעשים ניסיונות להשפיע על המועדון כן להחזיר אותם לאימונים, כשבמקביל מכינים את תוכנית ב': בוררות בשל הפרת חוזה ומציאת קבוצה אחרת, עם העדפה ברורה לחו"ל. "הם מודים במה שעשו, בסופו של דבר המועדון צריך להיות איתם ולא לשדר רק קור", אמרו מקורביהם. "הם צריכים להיות במכבי בעונה הבאה וכל יום שהם לא חוזרים, רק פוגע בהם. במכבי חייבים כבר להודיע, זה לא הגון. מיכה גדל במועדון הזה, היה קפטן, הוא טעה בפעם הראשונה בחייו, הוא אדם מדהים".
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מיכה ואצילי. איך הסאגה תסתיים?
(צילום: עוז מועלם)
כחלק מהניסיון לשנות את המגמה, החליטו השחקנים מעבר להתנצלויות שפורסמו אתמול על העלאת תמונות משפחתיות של אצילי ברשתות החברתיות עם מסר ברור למיץ' גולדהאר שלמרות "השגיאה המוסרית" כפי שהגדיר השחקן את הפרשה בהתנצלותו, הוא שב לאשתו, כך שלמועדון אין כל סיבה שלא להחזירו לאימונים.
ההחלטה על הפוסטים הייתה ביוזמת השחקנים וללא קשר לבקשה של המועדון, כשהעיתוי נובע מההבנה כי מתחילה להתחדד ההחלטה בעניינם, והמסרים שהועברו בעיקר לכיוון קנדה נועדו לשנות את הדינמיקה. מיכה ואצילי קיבלו תגובות כמעט מכל חבריהם במכבי ת"א שתמכו בהם, וגם משחקני כדורגל אחרים בליגה. "הם אחים שלנו, גם אם הם טעו, צריכים להבין שזה קורה", אמר אחד משחקני מכבי. "צריך לתת להם עוד צ'אנס ולא להרוס להם קריירה בגלל שטות אחת".