אחרי שני משחקי הנבחרת, ערן זהבי יקבל בימים הקרובים את ההחלטה הסופית שלו לגבי התחנה הבאה בקריירה, זאת אחרי שכפי שפורסם לראשונה ב-ynet, כבר ברור כי לא ימשיך בליגה הסינית עם ההגעה למדים הלאומיים.
"יש לי עוד חוזה בסין, נראה מה יקרה בימים הקרובים", אמר זהבי אחרי התיקו נגד סלובקיה (1:1), אולם התמונה מתחילה מעט להתבהר. בשלב הראשוני, זהבי לא ימריא היום (שלישי) חזרה לסין, אלא יתקיימו שיחות בין ההנהלה של גוואנגז'ו ר.פ לסוכנו רונן קצב על מנת לסכם על התרת החוזה והסדר הפיצויים שיקבל.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
במי יבחר? ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
בשלב השני, זהבי שקיבל גם מספר הצעות רשמיות ממועדונים גדולים באירופה, יצטרך לקבל החלטה על פי מספר קריטריונים: מועדון שמשחק במפעל אירופי, כזה שמתחרה על תארים בליגה המקומית שלו, חיבור למאמן ולפילוסופיית המשחק שלו, קרדיט כשחקן המוביל של המועדון וגם בעל השכר הגבוה ביותר.
הליגה ההולנדית היא אופציה ריאלית מבחינת זהבי, כשכל שלוש הגדולות מתעניינות: איאקס שתשחק השנה בשלב הבתים של ליגת האלופות, פיינורד ובעיקר איינדהובן שמביעה בו עניין רציני. עם איאקס זהבי ישחק בליגת האלופות, אבל גם יתגמש מבחינה כספית מאחר שהמשכורות בליגה ההולנדית נמוכות יותר.
הבונדסליגה היא גם תחנה ריאלית, כשבמקרה הזה החיבור לפטר בוס, שאימן אותו במכבי ת"א, וללברקוזן יכול לענות על חלק מהקריטריונים של זהבי. ליגה נוספת שעל הפרק היא הספרדית: סביליה, ויאריאל וחטאפה התעניינו בו לאחרונה.
2 צפייה בגלריה
פטר בוס
פטר בוס
פטר בוס
(צילום: AP)
מתוך הקריטריונים הללו, ולמרות ההתעניינות של מספר קבוצות בכירות בליגה הטורקית, בהן פנרבחצ'ה ויחד עימה גם האלופה בשאקשהיר ובשיקטאש, שני מועדונים שכבר לפני שבועיים פורסם בתקשורת הטורקית כי מעוניינות בקשר הנבחרת, ההערכה היא כי פנר תצא מהמשוואה, בין היתר בשל הדרישות הגבוהות של זהבי ומאחר שהיא לא משחקת באירופה. מבחינת חזרת הקהל למגרשים, המטרה בטורקיה הייתה להשיב 30 אחוז מתכולת האצטדיון עם חידוש הליגה, אולם הוחלט לדחות בשלב זה את המהלך. לכן אחד מהאלמנטים שריגשו את זהבי, השילוב עם הקהל הטורקי, לא יקרה בקרוב ונראה לפחות כרגע כי האופציות הטורקיות פחות חזקות אצלו.
גם בפרמייר-ליג ישנן שתי קבוצות שמעוניינות בזהבי, אולם לא מדובר בקבוצות שמשחקות באירופה או מתמודדות על תארים. גם ייתכן כי זהבי יהיה חלק מרוטציה, דבר שאינו מוכן לו בגיל 33, ולכן זה פחות רלוונטית מבחינתו.
במכבי ת"א עדיין לא פנו או גיששו לגבי זהבי, ייתכן כי במועדון מחכים לראות מה יקרה במשחק נגד דינמו ברסט בשבוע הבא, כשניצחון יכניס אותם בוודאות לשלב הבתים של הליגה האירופית ולפלייאוף ליגת האלופות מול זלצבורג. כרגע אין מסרים עקיפים אפילו מצד האלופה.