אכזבה אדירה בהפועל ב"ש לאחר ההפסד אתמול (חמישי) 4:2 לבאייר לברקוזן בליגה האירופית. בקבוצה מאמינים שהם היו שווים לפחות נקודה, ורק חוסר מזל וריכוז מנע מהם לרשום תוצאה מפתיעה. מבחינה התקפית, באר שבע כבשה שני שערים ולא הייתה רחוקה מכיבושים נוספים, אך מה שגרם לה להפסיד במשחק היו שתי טעויות קשות ונדירות בהגנה.
מדובר בשער השוויון של הגרמנים ל-2:2 בשלהי המחצית הראשונה, שהגיע לאחר הדיפה וירטואוזית של השוער אוהד לויטה, שהציל שער בטוח, אך הכדור פגש את ראשו של המגן אור דדיה, ומשם הלך לרשת. בעוד את השער הזה אפשר לתלות בחוסר מזל, הגול השלישי של הגרמנים בדקה ה-75, שלמעשה הכריע את ההתמודדות, נבע מטעות קשה של לויטה, שאיחר לצאת לכדור גובה ופשוט תפס אוויר, מה שאיפשר ללאון ביילי לכבוש בקלות. שני "הגיבורים" של שערים אלו, דדיה ולויטה, היו בתקופה די טובה לאחרונה ואף קיוו לקבל זימון לנבחרת ישראל.
4 צפייה בגלריה
אקולטסה חוגג
אקולטסה חוגג
המחיר עלה. אקולטסה
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש בטירוף
שחקני ב"ש בטירוף
צמד שלא הספיק אפילו לנקודה. אקולטסה והחברים חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
אם באר שבע הייתה מצליחה לצאת עם נקודות אתמול זה היה בזכות המופע שסיפק אלטון אקולטסה, שכבש צמד (11 ו-25). בשער הראשון ניצל את המהירות שלו כדי לחדור לרחבה ולכבוש. השער השני יכול בהחלט להתמודד על תואר הגול היפה ביותר שכבשה באר שבע באירופה. ההולנדי השתלט בצורה נהדרת על כדור קשה שקיבל מדדיה, חלף על פני שני שחקנים, השאיר את שוער האורחת על הדשא וכבש. לאחר השער תפסו אנשי הספסל וההנהלה של באר שבע את הראש כלא מאמינים. אקולטסה יכול היה לאחר מכן אף להשלים שלושער חלומי, אך החמיץ ממצב קורץ.
את שערו השני הוא הקדיש לאנשי הצוות הרפואי של המועדון, אליהם ניגש לאחר שחגג. לפני המשחק הוא סבל מהתכווצויות בשרירים ועלה לשחק לאחר עבודה מאומצת של אנשי הצוות. במחצית הוא התלונן על כאבים וכמעט הוחלף, אך בסופו של דבר נשאר לשחק עד לדקה ה-89. באר שבע, על רקע חוסר הוודאות הכלכלית לאחר הצמצום המשמעותי בהשקעותיה של אלונה ברקת במועדון, עשתה מאמצים עילאיים כדי לרכוש את כרטיס השחקן של אקולטסה, לאחר שהצטרף כמושאל בחודש ינואר אשתקד.
4 צפייה בגלריה
לויטה
לויטה
טעות מרגיזה. לויטה
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
דדיה בהלם אחרי השער העצמי שכבש
דדיה בהלם אחרי השער העצמי שכבש
דדיה בהלם אחרי השער העצמי שכבש
(צילום: AFP)
כעת נראה שהמאמצים השתלמו. אקולטסה בן ה-25 חתום לעוד שלוש עונות מלאות בבאר שבע. העובדה שיש לו כבר ארבעה שערים בליגה האירופית (מקום שני במפעל) גורמת לכך שמחירו זינק על פי ההערכות מחצי מיליון אירו, הסכום ששילמה באר שבע לסנט טרוידן הבלגית, לכשני מיליון. בחוזהו אין סעיף שחרור מוגדר, כך שמחירו עשוי להיות גבוה אפילו יותר. לרבים בבאר שבע הזכירה היכולת אתמול את זו של טוני ווקאמה הניגרי, שכיכב בקבוצה לפני שנתיים ונמכר בסכום זעום של פחות ממיליון אירו לטברזונספור הטורקית במדיה הוא מככב.
העובדה שהמשחק המקביל בבית הסתיים בניצחון 2:3 של סלביה פראג על ניס מפחיתה מאוד את סיכוייה של באר שבע לעלות לשלב הבא. ללברקוזן ופראג יש בתום הסיבוב הראשון שש נקודות ושתיהן יארחו בסיבוב השני את באר שבע. המשחק הבא ייערך בעוד שלושה שבועות בחוץ נגד לברקוזן. עד אז מקווים בבאר שבע לצבור אנרגיות מחודשות לאחר שבשבועות האחרונים היה על השחקנים עומס גדול. לא מן הנמנע שלמשחק הליגה ביום ראשון מול הפועל כפ"ס יעלה יוסי אבוקסיס בהרכב החזק ביותר שלו, כשלאחר מכן יהיו לשחקניו כמעט שבועיים של פגרת נבחרת.