הוועדה להעברת זכויות התכנסה היום (רביעי) בשנית כדי לדון באישור מכירת חצי ממניות בית"ר ירושלים לשייח חמד בן חליפה. מאחר שלא סופק לוועדה מלוא החומר המתבקש, בשלב זה עדיין אין החלטה. איש העסקים האמירתי אמנם הגיש אתמול את המסמכים שהוועדה ביקשה ממנו להשלים, אך לפחות אחד מהם, תעודת היושר שהגיש, לא עונה על הדרישות ונדחה. השייח טען כי הוא מחזיק בדרכון דיפלומטי ולכן זה מעניק לו חסינות ואין צורך להציג תעודת יושר משטרתית.
הכל החל כשהשותף המיועד של משה חוגג בבית"ר התבקש להמציא תעודת יושר מדובאי. במקום זאת, בן חליפה שלח טופס עם הצהרה עצמית כי אין לו עבר פלילי. הדבר נראה תמוה לגורמים בוועדה, מאחר לפי המידע שבידיהם הליך קבלת תעודת יושר בדובאי אמור להיות פשוט ומהיר – באמצעות פנייה למשטרה המקומית, אפילו באתר האינטרנט שלה. עם זאת, בבית"ר טענו כי המסמך שהגיש בן חליפה מקובל באבו-דאבי, שם רשום השייח (אם כי הוא מתגורר בדובאי).
2 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
במקום תעודת יושר, העביר הצהרה עצמאית. השייח חמד בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
מבחינת נציגי הרשות לבקרת תקציבים, המטרה היא לוודא כי לשייח יש את היכולת להעמיד ערבות לכל סכום העסקה, העומד על 300 מיליון שקל, ונראה כי הנקודה הזאת לא תהווה מכשול. עם זאת, גורמים בוועדה עדיין טוענים כי גם אם יינתן אישור לבן חליפה, הדבר ייעשה בלב כבד. ייתכן אף שהוועדה תבקש השלמות נוספות מהשייח וכי ההחלטה בעניינו לא תתקבל היום.
כפי שנחשף ב-ynet, במהלך הדיון בוועדה ביום חמישי שעבר התגלו פערים משמעותיים בין הצהרת ההון של השייח לבין ממצאי חברת המודיעין העסקי "מגידו", ששכרה ההתאחדות כדי לברר מהו חוסנו הכלכלי. אף שבן חליפה הציג הצהרת הון בגובה 2.5 מיליארד דולר, בדיקת "מגידו" הדליקה נורות אדומות: פערים בין הונו המוצהר לבין נכסים ועושר מוחשי. בין היתר התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח כולל אג"חים לא סחירים של ונצואלה, שערכם נמוך משמעותית מהצהרת ההון שלו.
2 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן חליפה ומשה חוגג
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
בית"ר הודיעה אתמול כי בן חליפה כבר העביר חלק מהסכום הראשוני שעליו התחייב. ההודעה אף כללה התבטאויות של השייח בעניין החקירות האינטנסיביות שנערכות בעניין טיב ההון שלו: "אני עדיין מנסה לעכל את היחס וההאשמות הנבזיות אותן אנו חווים מהיום שהחלטנו להיכנס כשותפים בבית"ר. למרות הכל, אנחנו כאן, ואנחנו נחושים ומתכוונים להתחיל את הדרך המשותפת שלנו בקבוצה, ולראיה העברנו היום חלק מהסכום אותו התחייבנו".
פורסם לראשונה: 09:55, 06.01.21