"אחת הטעויות הגדולות של פטריק ואן לוון בפלייאוף העליון הייתה שהפך את איתי שכטר לנער פוסטר. הוא מסוג השחקנים שיודע להדליק קבוצה וחדר הלבשה, יש לו את הניסיון לעשות את הדברים הקטנים שמנצחים. למרות שוואן לוון לא ספר אותו והעלה אותו בהרכב מול מכבי חיפה בלית ברירה, הוא יצטרך לבוא אליו בעוד שבועיים, במידה שמכבי ת"א תזכה בגביע, ולהגיד לו תודה על התואר שסידר לו". שחקנים במכבי ת"א ביקרו את מאמנם, ששיתף את החלוץ ב-835 דקות ליגה בלבד ואתמול זכו לראות ממנו צמד מנצח.
שכטר צפוי להיפרד ממכבי אחרי גמר הגביע שנקבע ל-2 ביוני, כשהוא מבוקש, בין היתר, בהפועל באר שבע ובית"ר ירושלים. גם אתמול, אחרי הצמד, היחסים הקרים בינו לבין ואן לוון בלטו. כשנשאל ההולנדי על האפשרות כי שכטר יקבל חוזה לעונה נוספת, הוא די התעלם ורק ענה: "איתי הוכיח שאם הוא מקשיב לנו ועומד באמצע, אז הוא כובש".
5 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
"אנשים נתנו את הלב". שכטר
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שכטר חוגג
שכטר חוגג
שכטר חוגג. שותף רק 835 דקות העונה
(צילום: עוז מועלם)
ועדיין, ואן לוון הכין את הקבוצה בצורה מצוינת. השחקנים הוותיקים, שחלק מהם התכנס ודיבר לקראת המשחק, לא אהבו את הפנייה לבית הדין והרצון לדחות את משחק חצי גמר הגביע. "זה נתן לנו תחושה שלא מאמינים במי שנשאר פה. עם כל הכבוד למכבי חיפה ולמחלקה המשפטית שלנו, אנחנו עדיין שחקנים מספיק טובים", אמר אחד מהם.
אחרי העליה לגמר הגביע (עשוי לעבור לבלומפילד) וכניסתה לתוקף של הפסקת האש, במכבי ת"א פנו לשחקנים הזרים שעזבו את ישראל בבקשה שיחזרו. לא ברור אם כולם יסכימו, בעיקר אלכסנדר פשיץ' שנפרד מהקבוצה ברשתות החברתיות. הניסיון יהיה להכשיר את אייל גולסה, שאילולא העליה לגמר כבר לא היה משחק יותר העונה. עדיין לא ברור אם טל בן חיים יוכל לשחק ביום ראשון נגד מכבי פ"ת במושבה. ייתכן כי אילון אלמוג ועדן קארצב ישולבו בכדי לאפשר מנוחה לסגל הקצר.
5 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
גם אחרי הניצחון, יש כאלה שביקרו אותו. ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)

שכטר: "יש לי עוד הרבה מה לתת"

בסיום המשחק כל אחד מהשחקנים ניגש לחגוג עם שכטר שהיה כוכב המשחק, אולם גם שרן ייני ושחר פיבן קיבלו מחמאות. זאת לצד ביקורת על היכולת החלשה של יונתן כהן, שלא מצליח להיכנס לעניינים מאז שחזר מהפציעה הארוכה שלו וגם אמש הציג משחק ירוד במיוחד, כולל החמצה גדולה.
"אני רוצה קודם כל לאחל החלמה לפצועים ולהגיד תודה לצה"ל ששומר עלינו ונתן לנו ביטחון לשחק. הצבא הזה יקר ללבי. מודעים ומוקירים את כל מה שהוא עושה בשבילנו", אמר שכטר בסיום. "עברנו עשרה ימים לא פשוטים, אזעקות בלילות, אבל אנחנו עם חזק, מדינה חזקה וגם ברגעים פחות נעימים נמצאים אחד בשביל השני. גאה בעם ובמדינה, מודה על הזכות לשחק כדורגל שבלי הצבא זה לא היה קורה".
5 צפייה בגלריה
כהן נוגח החוצה
כהן נוגח החוצה
יכולת חלשה מאז חזר מפציעה. יונתן כהן
(צילום: עוז מועלם)
שכטר התייחס למשחק עצמו: "יש פה חבורה של גברים שאני גאה בהם. ברגע שהזרים עזבו, הצוות המקצועי אסף אותנו, נתן לנו את הביטחון האמיתי מהרגע הראשון . אנשים פה שמו את הלב, והלב במשחקים כאלו סופר-משמעותי. דיברנו כל הימים האלו שבכדורגל לא מגיעים הרבה לרגעים כאלו. אנחנו מכבי ת"א, גאה שהגענו לגמר והכי חשוב זה לקחת את הגביע".
על עזיבת הזרים אמר שכטר: "יש אנשים עם משפחות וילדים, הייתי בצרפת וחוויתי אנטישמיות וחזרתי לארץ. לא נכנס למקומות כאלה, הם עשו עונה מצוינת, הם אחים שלי, גברים. אם יש פה אדם שחושש, מפחד מטילים ליד הבית שלו, אין מה לעשות. הם חשבו אולי שהליגה תיעצר ולכן חזרו".
5 צפייה בגלריה
שכטר חוגג
שכטר חוגג
לא מאשים את הזרים שעזבו. שכטר
(צילום: עוז מועלם)
על היכולת הטובה שלו, למרות שלא קיבל דקות משמעותיות: "אם לא הייתי מתאמן ברמה גבוהה, אז אחרי רבע שעה הייתי נופל על הרצפה. ראיתי אריות מאחוריי ואז אתה יודע שאתה במקום טוב".
על סיום החוזה שלו: "מכבי זה מועדון שיקר ללבי, אין לי ספק שבשלוש השנים האחרונות אני נהנה מכל רגע, גם אם התוצאות פחות טובות. כל אימון שמגיע אני מאושר, יש חדר הלבשה מדהים, אבל סיכומים נעשה בסוף. אם אצטרך ללכת ללחוץ ידיים לאנשים, להגיד תודה רבה, זה יהיה בגאווה גדולה. אני בן 34, יש לי הרבה מה לתת, יקבלו את ההחלטה מלמעלה ומה שלא יהיה, אוריד את הכובע ואגיד תודה למועדון הזה".
שכטר יפגוש בעוד כשבועיים את האקסית לגמר גביע המדינה: "לא מסתכל על קבוצות אחרות וההגרלות שלהן. סיכומים נעשה בסוף, מאושרים וביום ראשון כבר יש משחק במושבה מול קבוצה חזקה שעשתה לנו חיים קשים. אני בן אדם מאמין, נעשה הכל בכדי לזכות גם באליפות השנה".