נאתכו מדבר לפני סקוטלנד
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

להתכנסות הקודמת של הנבחרת למשחק מול סקוטלנד בקמפיין החדש של ליגת האומות, אייל גולסה היה אמור להיות מוזמן על ידי וילי רוטנשטיינר. המאמן האוסטרי תכנן להחזיר את קשר מכבי תל אביב לסגל אחרי שלוש שנים, אבל רגע לפני אביו של גולסה, אבנר ז"ל, שחקן עבר בהפועל כפר סבא, נפטר מדום לב. במקום ללבוש את המדים הלאומיים, מצא את עצמו גולסה יושב שבעה.
למשחק הערב (חמישי, 21:45) בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2021 לא היה ספק כי רוטנשטיינר יזמן שוב את גולסה, אבל גם הוא לא ציפה שיהיה בהרכב הנבחרת במשחק החשוב ביותר שלה בשנים האחרונות. אבל זה מה שהגורל, או יותר נכון הקורונה רצתה, לאחר שחבריו ממכבי ת"א, דור פרץ ודן גלזר, נדבקו בנגיף ולא נמצאים בגלזגו.
3 צפייה בגלריה
גולסה. לבש את המדים הלאומיים בפעם האחרונה לפני שלוש שנים
גולסה. לבש את המדים הלאומיים בפעם האחרונה לפני שלוש שנים
גולסה. לבש את המדים הלאומיים בפעם האחרונה לפני שלוש שנים
(צילום: ראובן שוורץ)
מסורת ימי ההולדת של גולסה בשנים האחרונות כוללת חגיגות מחוץ לביתו, בין אם זה השתתפות במפעלים אירופיים או ביקורים באומן, ואתמול המשיך הקשר במסורת כשחגג את יום הולדתו ה-29 בגלזגו. אחרי האימון המסכם השחקנים חגגו לאופיר מרציאנו (31) ולו, אבל המתנה הגדולה שיוכל להעניק לעצמו אחרי התקופה הקשה שעבר היא עמידה בציפיות של אנשי הנבחרת.
ילד הפלא ממכבי חיפה, שכבר חתם בלאציו, שאת הופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים עשה בגיל 20 נגד סרביה, שקיבל קרדיט מלואיס פרננדז ואלישע לוי, אבל בשנים האחרונות לא היה חלק מהנבחרת, מוצא את עצמו לפתע נזרק לרגע קריטי בתולדות הכדורגל הישראלי. הסקוטים מכירים את הנבחרת הישראלית מצוין, בכל זאת הצדדים נפגשו מספר פעמים בשנים האחרונות, אבל את גולסה הם פחות מכירים, ועבור רוטנשטיינר הוא זה שעשוי להיות האקס פקטור הערב בגלזגו.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. בונה על גולסה
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
הקיץ של גולסה לא היה פשוט. תחילה הוא סירב להצעה לחוזה חדש במכבי תל אביב, אבל בסוף התרצה אחרי שהצהובים העלו את הסכומים והפכו אותו למשתכר הגבוה ביותר בקריית שלום. לקח לו זמן להיכנס לעניינים, ונגד רד-בול זלצבורג הוא כבר שיחק 90 דקות בשני המפגשים, מה שגרם לרוטנשטיינר להבין שהוא נמצא בכושר טוב והיווה עבורו את כרטיס הכניסה להרכב הערב.
באימונים בגלזגו נראה גולסה מצוין, השילוב שלו עם ביברס נאתכו טוב, למרות שלא מדובר בקישור בשרני ואגרסיבי, כישרוני או התקפי. חסר מספר 6 חזק, אבל בעקבות מערך שלושת הבלמים של המאמן האוסטרי, ישנה העדפה לשניים, כשלפניהם ישחק מנור סולומון.
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
נאתכו. החיבור איתו יהיה קריטי
(צילום: עוז מועלם)
גולסה צפוי להיות השחקן השלישי שיפתח הערב בהרכב ממכבי ת"א, אחרי איתן טיבי ושרן ייני, זאת למרות שניר ביטון כשיר וקיים אימון מסכם מלא. יכול להיות שהמאמן חושש לקחת הימור לגבי ביטון וישקול בהמשך היום מה לעשות, בדיוק כמו בהתלבטות הנוספת שלו בהגנה בין סאן מנחם, שזוכה לעדיפות מסוימת על פני ג'ואל אבו-חנא. "גולסה הוא האקס פקטור שלנו, בדיוק במקומות שבהם השחקנים הסקוטיים שנדבקו בקורונה יחסרו, הרבה תלוי ביכולות שלו", הסבירו בנבחרת.
הרכב משוער: אופיר מרציאנו, אלי דסה, חאתם אלחמיד, איתן טיבי, שרן ייני (ניר ביטון), סאן מנחם (ג'ואל אבו-חנא), אייל גולסה, ביברס נאתכו, מנור סולומון, ערן זהבי, מונס דאבור.