פחות מיממה חלפה מאז ההודעה של מכבי חיפה על שיתוף הפעולה עם קבוצת אל עין מאיחוד האמירויות, ול-ynet הגיעו הפרטים מאחורי הקלעים של המהלך.
מעבר למשחק הידידות שסוכם, נראה כי מדובר על שיתוף פעולה בין המועדונים הן בפן הכלכלי והן בפן המקצועי. בשלב זה לא מדובר על ספונסר שיגיע מהאמירויות, אבל בעלי מכבי חיפה יעקב שחר עשוי למנף את קשריו העסקיים כדי לצרף משקיעים ואף לרכוש שחקנים מהאמירויות.
5 צפייה בגלריה
מחכה ללבוש את החולצה
מחכה ללבוש את החולצה
דו-קיום. טאלב טואטחה
(צילום: מכבי חיפה)
5 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי חוגג עם החברים
צ'ארון שרי חוגג עם החברים
שחקני מכבי חיפה
(צילום: ראובן שוורץ)
את הקשר בין המועדונים יצר זאב קריצ'בסקי, המנכ"ל והמייסד של חברת האירועים We Top Events. הצדדים קיימו כבר מספר פגישות בזום והבחירה בחיפה לפי גורמים במועדון הייתה מסיבה אחת. "הם התלהבו שבמכבי חיפה יש שחקנים מחמש דתות: יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים (במחלקת הנוער). יש לנו גם שני בדואים בבוגרים, טאלב טואטחה ואיהאב אל עביד, שמקורם בסודן. חיפה היא עיר מעורבת והמועדון דוגל בדו קיום", אמר גורם בקבוצה.
בגלל שמדובר בקבוצת הספורט הכי גדולה באמירויות ואחת הגדולות בעולם הערבי, לא מעט קבוצות מישראל ניסו לעניין אותם אך היא הבהירה שבחרה בחיפה בגלל הנרטיב ובגלל גודלו של המועדון. כמו כן הוסיפו כי יעקב שחר עשה עליהם רושם חיובי במיוחד.
5 צפייה בגלריה
יעקב שחר במשרדי ההתאחדות
יעקב שחר במשרדי ההתאחדות
התרשמנו ממנו. יעקב שחר
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
שחקני אל עין חוגגים
שחקני אל עין חוגגים
מועדון מפואר. שחקני אל עין
(צילום: AFP)
המשחק בין המועדונים צפוי להתקיים לקראת דצמבר-ינואר, קודם כל באבו דאבי, והגומלין ייערך בסמי עופר. בקרוב מתכננים במועדון מסיבת עיתונאים משותפת ותיערך חתימה רשמית על הסכם ההבנות ושיתוף הפעולה. בחיפה רואים זאת כהסכם היסטורי ומיוחד, ראשון לקבוצת ספורט מישראל, ועדות לכך שמדובר במועדון הגדול בארץ.
"תמיד האמנתי כי דרך הספורט אפשר לפתח יחסים ידידותיים. בעוד מספר ימים נחתום על מזכר ההבנות בין שני המועדונים על מנת ליצור מערכת יחסים שתכלול שיתופי פעולה הן בצד הספורטיבי והן בצד העסקי", אמר אתמול שחר.
אל עין היא הקבוצה המעוטרת ביותר באיחוד האמירויות. היא זכתה ב-13 אליפויות, הניפה את הגביע שבע פעמים והוסיפה חמש זכיות בסופר קאפ. ב-2018 הגיעה הקבוצה לגמר גביע העולם למועדונים, שם הפסידה לריאל מדריד. היא עברה בין היתר את ריבר פלייט בדרך לגמר.

לפני חוגג וניסנוב

בינתיים, מכבי חיפה השיגה את בית"ר ירושלים והפועל תל אביב. בעלי בית"ר הצהיר לפני שבוע כי הוא אמור להיפגש עם משקיע בדובאי לאחר שהוזמן לנסיכות, זאת על מנת להכניסו כשותף בקבוצה. בראיון ל"ידיעות אחרונות" לפני כשבוע טען בעלי האדומים שרון ניסנוב כי יתקיימו בקרוב פגישות עם אנשי עסקים באמירויות לגבי רכישה אפשרית.
"אני חושב שאם יבוא מישהו מאיחוד האמירויות, הוא יגיע קודם כל אלינו. יש משמעות לסיפור הדו־קיום שמאפיין את הפועל ת"א יותר מאשר כל קבוצה אחרת, וזה בדיוק מה שמחפשים שם. יש מספיק אנשים שעובדים מאחורי הקלעים על מנת להוציא את העניין לפועל", אמר ניסנוב.
5 צפייה בגלריה
תמונת משה חוגג
תמונת משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)