היום נקבע כי פעילות הליגות העליונות (ליגת העל והלאומית בכדורגל וכדורסל), משחקי הקבוצות במפעלים האירופים והספורט ההישגי האולימפי (ג'ודו, התעמלות, גלישה וכו') יוחרגו מהסגר שיוטל על ישראל החל מראשון בערב. זאת עם הקשחת ההגבלות, בין היתר הקפדה יתרה על בידוד ביתי והקטנת הצוותים מסביב למועדונים.
החל מאתמול בערב שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הפעיל לחץ גדול על משרד הבריאות כדי לאשר החרגה שתמנע עצירה נוספת של העונה ואולי אף קריסה כלכלית של מספר מועדונים.
2 צפייה בגלריה
תמונת חילי טרופר
תמונת חילי טרופר
נלחם גם עבור הספורט ההישגי. טרופר
(צילום: עוז מועלם)
טרופר נלחם על מנת להשאיר בפעילות, כאמור, גם את הספורט ההישגי, על מנת למנוע פגיעה בהכנות למשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב בטוקיו.
השר טרופר: "אלה ימים קשים למדינה בכלל ולספורט הישראלי בפרט. עם זאת, אני שמח שבתוך תקופה זו ובתוך הסגר הצלחנו להחריג את פעילות הספורטאים ההישגיים והליגות העליונות. אישורים מיוחדים אלה יאפשרו לספורטאי העל שלנו להמשיך להתכונן לאולימפיאדה ולתחרויות הגדולות ויאפשרו קצת נחת למיליוני ישראלים אוהבי ספורט שיזכו להמשיל ולצפות בליגות העל. נמשיך לפעול להשבת כלל פעילות הספורט הישראלי מיד לאחר הסגר".
בסגר השני לא הייתה החרגה של הספורט, ולכן הפעם הרבה גם תלוי בהחלטות של הממשלה בנוגע לזהות הסקטורים המסחריים שייפתחו וישפיעו על הספורט.
2 צפייה בגלריה
ניב סרדל במאבק עם דולב חזיזה
ניב סרדל במאבק עם דולב חזיזה
סרדל מול חזיזה
(צילום: ראובן שוורץ)
פורסם לראשונה: 08:48, 24.12.20