בהפועל באר שבע מבינים שלראשונה מזה שבע עונות הקבוצה כנראה לא תצליח להשיג את הכרטיס לאחד המפעלים האירופיים. הקבוצה, שרק העונה עוד שיחקה בשלב הבתים של הליגה האירופית ואף רשמה שני ניצחונות יוקרתיים במפעל, נמצאת במרחק של עשר נקודות מהמקום השלישי לאחר ההפסד אתמול (שלישי) 2:1 למ.ס אשדוד. המקום השלישי מקנה כרטיס למוקדמות הליגה האיזורית, מפעל חדש של אופ"א אליו ישובצו הקבוצות הישראלית.
כעת נראה שהסיכוי הריאלי היחיד להגיע לאירופה יהיה אם אחת הקבוצות בשלושת המקומות הראשונים תזכה בגביע המדינה, ואז גם המקום הרביעי יקנה כרטיס לאירופה. הבעיה היא שגם מהמקום הזה באר שבע מתרחקת כשהפער בינה לבין מכבי פתח תקווה הרביעית גדל אתמול לארבע נקודות.
3 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
ימשיך בעונה הבאה? כלל לא בטוח. רוני לוי
(צילום: הרצל יוסף)
חשוב לזכור שעם מינויו של רוני לוי לפני קצת יותר מחודשיים במקומו של יוסי אבוקסיס, הציבה לו הבעלים אלונה מטרה ברורה - להשיג את הכרטיס לאירופה. כעת, למרות שללוי חוזה גם לעונה הבאה, כלל לא בטוח שברקת תחליט לממש אותו.
במועדון לא מאשימים את המאמן במצב הקבוצה, שלא נבנתה על ידו והייתה בתקופה רעה מאוד גם לפני שהגיע, אך העובדה שעד כה בשבעה משחקים השיגה תחתיו שש נקודות בלבד מ-21 אפשריות, מאכזבת מאוד את האוהדים שדעתם בהחלט משפיעה על מקבלי ההחלטות במועדון, ובראשם ברקת. הציפייה הייתה שלמרות כל הקשיים תשיג ב"ש תחת לוי תוצאות טובות יותר.
רוני לוי, כאיש מקצוע ותיק מאוד בכדורגל הישראלי מודע היטב לעניין. אתמול, בהתאם להנחיות החדשות של מינהלת הליגה, שלאחר כשנה מאפשרות קיום מסיבות עיתונאים בחלק מהאצטדיונים בארץ, ענה לוי לראשונה על שאלות עיתונאים מאז שמונה לתפקידו.
3 צפייה בגלריה
משגיחה מהיציע. ברקת
משגיחה מהיציע. ברקת
אין ספק שהיא לא מרוצה. ברקת
(צילום: עוז מועלם)
בנוגע לכך שב"ש עשויה להחליט שלא להמשיך איתו גם לעונה הבאה אמר המאמן: "בכדורגל הכל יכול להיות. אנחנו יודעים מה זה כדורגל ומה זה ספורט. דברים דינמיים ומשתנים. אני לא שופט את עצמי על פי משחק אחד ולא על פי עשרה, אלא בצורה אחרת, אבל כל אחד יכול לעשות מה שהוא מבין".
לוי תיאר בכנות את אכזבתו מהמשחק החלש שהציגה קבוצתו אמש: "זה נראה רע מאוד, במיוחד החצי הראשון. מאוד לא אהבתי את זה ואף אחד לא אהב. יש הרבה מה לעבוד ולתקן. אני בטוח שנתקן. יש עוד הרבה דרך לעבור עד סוף העונה. בטוח שנעשה את זה טוב יותר. היו הרבה דברים לא טובים. היינו חשופים ולא מצאנו פתרונות להנעת הכדור שלהם. הרבה פעמים תפסו אותנו חשופים והאחריות היא עליי כמובן. לא הייתה מספיק אנרגיה ולא התנהלנו כאילו זה אחד המשחקים החשובים שלנו. בחצי השני היה שיפור משמעותי גם טקטית וגם בגישה. יכול להיות שאם היינו כובשים שער מהיר היינו חוזרים למשחק. קיבלנו שערים קלים מדי. הרבה דברים עוברים בראש. כשאתה בקבוצה חדשה אתה רואה דברים ולומד דברים. לפעמים זה לוקח זמן ללמוד ולהכיר. לצערי משלמים מחיר כבד".
"אירופה? אחרי היום לדבר גבוה זה קשה. אני אחרי יום רע במונחי כדורגל. אולי אם נעשה ניצחון אחד או שניים דברים אולי יראו אחרת. נצטרך להשיג ניצחון בכוח".
3 צפייה בגלריה
מיגל ויטור פצוע
מיגל ויטור פצוע
"זה היה רע ונצטרך לשנות את זה". ויטור
(צילום: אורן אהרוני)
הקפטן מיגל ויטור הוסיף: "אנחנו צריכים להתבייש במה שקרה היום, בעיקר במחצית הראשונה. לא נראינו טוב מבחינה טקטית וגם הגישה שלנו לא הייתה טובה. נתנו להם לשחק איך שהם רוצים. זה היה רע ונצטרך לשנות את זה. לבוא בגישה אחרת, לעשות מה שהמאמן אומר ולשחק כדורגל טוב יותר. מה שקרה היום גורם לנו לחשוב רק על המשחק הקרוב ולא על מה שיקרה בשאר המשחקים עד סוף הפלייאוף".
רוב השחקנים ששיחקו אתמול נראו לא טוב, אך בתקופה האחרונה מי שבולט בחולשתו הוא שחקן הרכש החדש-ישן, חאתם אלחמיד, שלא נמצא בשיאו מאז נרכש חזרה מסלטיק. בשבוע האחרון הוא גם הציג משחק חלש בנבחרת ישראל, ואתמול אף הוחלף בהפסקה. לוי התייחס לחילוף: "במחצית הראשונה למעט שחקן אחד או שניים יכולתי להחליף את כולם".
במועדון כועסים מאוד על אל-חמיד, שעל פי עדויות התבקש בהפסקה לעבור לשחק כמגן ימני אך סירב למהלך של רוני לוי ולכן הוחלף. במועדון יערכו עימו בירור ויבדקו האם נטש את האצטדיון לאחר שהוחלף ולא נשאר לצפות במחצית השנייה. ייתכן שהוא יושעה לתקופה קצרה ויחמיץ את המשחק נגד עירוני קריית שמונה בשבת.
ב"ש קיבלה אתמול בחזרה את כוכבה הגדול ז'וזואה שסיים לרצות עונש הרחקה. למרות שבישל את השער המצמק הוא לא נראה טוב ובסיום המשחק, כמעט כרגיל, התעמת עם אחד מאנשי היריבה, הפעם עם פארס אבו עאקל. הקשר מריאנו בריירו, שכבש אתמול את השער המצמק בתוספת הזמן, ייעדר בשבת נגד קריית שמונה בגלל צהובים. מנגד, שגיב יחזקאל שנעדר אתמול מאותה סיבה, יחזור להרכב.