"לא יכול להיות שגם במשחקי הליגה נשחק עם שלושה בלמים, זה מערך הגנתי מדי". שחקנים במכבי תל אביב לא אהבו את ההחלטה של יורגוס דוניס להמשיך במערך בו נקט במשחקי הקבוצה באירופה גם במפגש עם הפועל באר שבע, שהסתיים אתמול (א') בתיקו 0:0.
אותם שחקנים העבירו ביקורת על המאמן, למרות שגם קודמו ולדימיר איביץ' נהג בצורה דומה. דוניס הסביר: "אם אתם זוכרים, שיחקנו בשני המשחקים הראשונים עם ארבעה שחקנים בהגנה. ברוב המשחקים באירופה שיחקנו עם חמישה. חשוב לנו לשפר את החלק ההתקפי". 
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס ודוניס על הקווים
אבוקסיס ודוניס על הקווים
דוניס ואבוקסיס על הקווים
(עוז מועלם)
מכבי תל אביב סיימה משחק ליגה שלישי ברציפות מפתיחת העונה ללא נצחון. שתי נקודות מתשע אפשרויות מהוות את הפתיחה הגרועה ביותר שלה מזה שנים ארוכות. מצד שני, העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית מותירה את המערכת רגועה.
במועדון דרוכים לקראת המשחק נגד מכבי חיפה ביום שני הבא בסמי עופר: "נבוא רק כדי לנצח. אין ברירה, אחרת הליגה יכולה לברוח לנו כבר בהתחלה". 
3 צפייה בגלריה
ז'וסואה מנחם את דן ביטון
ז'וסואה מנחם את דן ביטון
ז'וסואה מנחם את דן ביטון
(עוז מועלם)
מכבי תל אביב תצא לטורקיה כבר מחרתיים לקראת המשחק השני בשלב הבתים של הליגה האירופית נגד סיבאספור, אבל במועדון חושבים בעיקר על העימות מול הירוקים. דוניס הסביר את היכולת הלא משכנעת: "יכול להיות שאחת הסיבות לכך שרוב השחקנים לא בקצב היא שהם היו הרבה זמן מחוץ לעניינים. חזרנו וניסינו לעשות שינויים ולתת יותר אנרגיה, אבל צריך להיות מפוקסים, לקבל את המידע ולעדכן מה הכי חשוב לנו". 
דוניס החליט לבצע ארבעה שינויים לעומת ההרכב שפתח בנצחון על קרבאך, כולל שילוב מחודש של דן ביטון (לא נכלל בסגל בליגה האירופית), אבל הבעיה בחלק הקדמי נראתה היטב. הרכש המשמעותי ביותר, החלוץ הסרבי אלכסנדר פשיץ', עדיין לא בכושר משחק וישולב רק בהמשך. "זה מאכזב, כי ההופעה שלנו היתה חלשה מאוד", הודה המאמן. "אנחנו צריכים לעבוד על הרבה דברים. למעט המשחק הראשון בליגה, בכל יתר המשחקים לא יצרנו מצבים והתקפה דלה מאוד". 
3 צפייה בגלריה
אילון אלמוג מאוכזב
אילון אלמוג מאוכזב
אילון אלמוג מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
מי שיכול היה להוריד את הלחץ הגדול ממכבי הוא איתי שכטר, שרשם החמצה גדולה. "אני מאוכזב מאוד", הודה החלוץ. "הייתי חייב להבקיע. הרבה פעמים בקריירה הבקעתי מהמצבים האלו. עם כל הכבוד לאירופה, שזה בונוס, דובדבן וחוויה, מבחינתנו הליגה זה הדבר הכי חשוב. אנחנו נראים פחות טוב בליגה, אבל יש עוד דרך ארוכה ואני מאמין בשחקנים ובמועדון. נחזור מהר מאוד לעניינים".
שכטר התייחס לפתיחת העונה הלא משכנעת: "דברים לא נראים כמו שרצינו שייראו, אבל אסור לנו לבכות על מה שקרה. נהיה חזקים, קבוצה נמדדת ברגעים פחות טובים. זה המקום של השחקנים היותר מנוסים להביא את עצמנו, ביום חמישי מצפה לנו מלחמת עולם בטורקיה".