עכשיו זה סופי. כבר מיום שבת הקרוב למחזור הנעילה של העונה הסדירה בליגת העל יוכלו להיכנס 5,000 צופים לאצטדיונים זאת לאחר שקבינט הקורונה אישר את הצעת משרד התרבות והספורט. פרטי ההצעה והאישור העקרוני נחשפו ב-ynet.
ביממה האחרונה משרד הבריאות הפנה את כל המאמצים לאשר את תקנות התעופה החדשות, ולכן במשרד התרבות והספורט טענו כי ייתכן כי זה יגרום לכך שלא ניתן יהיה להספיק להעביר את תקנות הגדלת הקהל, אך בסופו של דבר הנושא נפתר והאישור הסופי התקבל.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
כמות הקהל גדלה משמעותית. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
בשבוע שעבר הקהל חזר לראשונה למגרשים, כשההגבלה הייתה ל-1,500 צופים, אך לאחר שהפיילוט עבד ללא בעיות מיוחדות, התקבלה ההצעה להגדיל את הכמות.
ביום ראשון ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בעצמו לטדי, למשחק בו בית"ר ירושלים ניצחה 1:2 את הפועל כפר סבא ושוחח עם השר הבריאות יולי אדלשטיין על הצופים ביציעים. "עוד מעט האצטדיון הזה יהיה מלא. הייתי בטוח שאני ואלי אוחנה נעלה למגרש", הוא אמר בין היתר. לאדלשטיין הוא אמר: "אין פה הגיון, למה לא למלא את היציעים? יש יציעים נפרדים". שר הבריאות השיב: "נכון".
על פי הסיכום נקבע כי באצטדיוני הכדורגל הגדולים ייכנסו 5,000 אוהדים ובקטנים 3,000, באולמות הגדולים 3,000 צופים ובקטנים יותר 1,000. מכבי ת"א כבר הודיעה אמש על כניסה של 1,500 אוהדים לדרבי, אבל הותירה את הסיכוי להגדלת כמות הקהל.
שר התרבות והספורט חילי טרופר: "לפני כחודש דרבי עם 5,000 אוהדים היה נראה דמיוני. זהו הישג משמעותי בשביל עולם התרבות ובשביל עולם הספורט הישראלי. אחרי עבודה קשה ואינטנסיבית, הצלחנו לתת מקום של כבוד לעולמות אלה, ולהביא לאישור קבינט הקורונה את התקנות מוקדם יותר מהמתוכנן. אני שמח שנראה כבר בשבת מספרים גבוהים יותר. עם זאת, לא ננוח עד שכל הקהל יחזור למגרשים ולאירועי התרבות.
פורסם לראשונה: 06:54, 18.03.21