"נלחמתם": האזינו לשיחה בין ראש הממשלה נתניהו לערן זהבי אחרי ההדחה
בתום דרמה מותחת שכללה הארכה ופנדלים, חלום היורו של נבחרת ישראל נגנז רשמית, אחרי הפסד 5:3 לסקוטלנד בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. הכותרת שתרחף מעל ההפסד הזה ככל הנראה תשתייך לשחקן היחיד של הנבחרת שהחטיא - ערן זהבי, שהחמיץ את הפנדל הראשון.
בסיום המשחק התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לזהבי ושוחח איתו. "שיחקתם יותר טוב מהם, זה קורה. זה ביש מזל", אמר נתניהו וזהבי השיב: "נתנו הכל, נתנו מאה אחוז. אני מרגיש שאיכזבתי את כולם כשהחטאתי את הפנדל הזה. כולם סמכו עליי. קורה".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"מרגיש שאיכזבתי את כולם". זהבי
(צילום: AFP)
עוד אמר ראש הממשלה: "עוברים את זה, קמים ונלחמים עוד הפעם. אלו רגעים קשים. אני רוצה שתמסור חיבוק גדול לכולם. אני מקווה שתקומו מזה. נלחמתם מאוד יפה". כוכב הנבחרת הודה לו ואמר: "יש לנו עוד סיכוי בעתיד. אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים וניתן הכל. תודה על התמיכה מעריכים את זה מאוד".
וילי רוטנשטיינר, שעתידו ממילא לא היה ברור לפני המשחק הזה, התייחס לסיפור הטראגי של החלוץ שלו: "זה רגע קשה, הוא עשה כל כך הרבה למען הקבוצה הזאת והבקיע כל כך הרבה עבורה. אפשר רק לדמיין כמה הוא מאוכזב, זו סיטואציה קשה לו ולכל הקבוצה. אבל אני גאה בקבוצה ובערן, הוא הבקיע כל כך הרבה שערים בקמפיין, היום לא היה לו מזל".
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
לא התייחס לעתידו. וילי רוטנשטיינר
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
(צילום: רויטרס)
"זה נכון שאם הוא לא מבקיע אנחנו בצרות", המשיך המאמן. "אבל הגענו להמון מצבים טובים, נבחרת סקוטלנד הייתה מאורגנת היטב ועמדה בצורה טובה. בדקות האחרונות שון וייסמן כמעט הבקיע, אחר כך גם להם היה מצב. זה היה עניין של מזל, והמזל לא היה איתנו הערב".
באשר לעתידו המקצועי בנבחרת, העדיף רוטנשטיינר שלא להרחיב: "אני לא מעניין עכשיו, זה לא מה שחשוב. צריך להתמקד בשחקנים ובעתיד של הנבחרת הזאת, יש פה חומר טוב".
הקפטן ביברס נאתכו נראה מתוסכל מאוד ואמר: "זו הרגשה של אכזבה וכאב. קשה מאוד. כן, אני כבר לא ילד, עברתי הרבה קמפיינים. זו הייתה הזדמנות כי הגענו כל כך קרוב. היינו במשחק לכל אורכו, לא נתנו להם להגיע למצבים, להפסיד בפנדלים זה הכי כואב שיכול להיות".
נאתכו המשיך: "לא היינו רחוקים, בעיקר בסוף, שיכולנו לנצח במשחק עוד לפני הפנדלים, אבל בתור קפטן אני יכול לומר שאני גאה מאוד בכל השחקנים, נתנו הכל. חבל שלא ניצחנו.
על זהבי: "ברור שהוא כואב, שהוא מאוכזב. הלוואי שבעתיד יהיה לנו עוד כמה ערן זהבי, ואז הנבחרת לא תגיע פעם אחת, אלא הרבה פעמים לטורנירים".
4 צפייה בגלריה
דסה, ביטון ואל-חמיד מאוכזבים
דסה, ביטון ואל-חמיד מאוכזבים
"נתנו כל מה שאנחנו יכולים מהרגע הראשון ועד לאחרון". דסה
(צילום: רויטרס)
"עדיין לא ראיתי את זה. אבל מאוד מאוד מאכזב", התייחס שוער הנבחרת אופיר מרציאנו לפנדל הראשון של הסקוטים, בו הוא נגע, אבל אל הצליח להדוף. "לא יוצא לנו הרבה להגיע למעמדים האלו. זה היה רגע גדול מבחינתי. קשה מאוד. הרגשתי מאוד מרוכז במהלך הבעיטות. הייתי בטוח שאני לוקח את הבעיטה הזו. זה מאוד מאכזב בתור שוער, רציתי מאוד לקחת את זה עליי. נהניתי מהאחריות הזו. זה מאוד מאוד אכזרי להפסיד בפנדלים. זה רק נותן לנו עוד מוטיבציה להגיע לטורניר גדול. השחקנים נתנו פה הכל, שחקני נלחמו על המגרש, השאירו הכל על המגרש. זה ראוי להערכה. באמת ניסינו ונתנו הכל. בכדורגל תמיד תמיד צריך להסתכל קדימה. הלילה הזה יהיה לילה לא פשוט".
אלי דסה: "נתנו את כל מה שאנחנו יכולים מהרגע הראשון ועד האחרון. הגענו לפנדלים – ושם זה יכול ללכת לטובתך או לרעתך. מה שהיה חסר זה גול אחד. לא כל יום אנחנו מגיעים למעמד כזה. דבר ראשון רצינו לשמור על השער נקי. רצינו למצוא את השער, זה לא קרה".