זהו זה, מכבי ת"א והפועל ב"ש הוגרלו לשלב הבתים של הליגה האירופית. האלופה תפגוש במסגרת בית 9 את ויאריאל הספרדית, קראבח האזרבייג'נית וסיוואספור הטורקית. יוסי אבוקסיס יעמוד פנים אל פנים מול פטר בוס ובאייר לברקוזן, סלביה פראג וניס הצרפתית בבית 3. הצהובים מגיעים למפעל אחרי שהודחו בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות (5:2 בסיכום לרד בול זלצבורג), החבורה של יוסי אבוקסיס עשתה זאת אחרי שצלחה את שלב המוקדמות ואתמול רשמה 0:1 על ויקטוריה פלזן במשחק המכריע.
"אנחנו יודעים מי הקבוצה החזקה בבית", אמר חלוץ מכבי ת"א איתי שכטר מיד לאחר ההגרלה, ולא הסתיר אכזבה קטנה. "אתה רוצה לקבל דברים חדשים, חלמתי על נאפולי וסוסיאדד. הקבוצות שקיבלנו הן לא הכי אטרקטיביות בעולם אבל הן חזקות. נבוא הכי מוכנים שיש לעשות את המקסימום".
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מתכוננים לויאריאל. שחקני מכבי
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
גם הם יהיו בשלב הבתים. שחקני ב"ש
(צילום: אורן אהרוני)
החלום של שכטר לא יתגשם השנה, וגם חלום של הרבה אוהדים למפגש לוהט בין ערן זהבי ופ.ס.וו איינדהובן עם מכבי תל אביב. החלוץ התייחס גם למצב הקבוצות בארץ, ולעובדה שמכבי והפועל ב"ש הן היחידות שיכולות לערוך אימונים: "אני מאוד מקווה שכמה שיותר מהר נוכל לחזור לליגה הישראלית, זה הכי חשוב. הכדורגל שלנו הוא הדבר הכי יקר שיש גם לשחקנים, למועדונים ולקהל. הם לא יכולים להגיע למגרשים אבל לפחות לראות אותנו בטלוויזיה. אני דואג לכל הקבוצות שלא מתאמנות, כל האנשים המקצועיים שחלמו להיות שחקנים ובאמצע החיים הפכו להם את הקריירה". קרבאח האזרבייג'נית ככל הנראה תארח את משחקיה באתונה, כפי שעשתה לפני שבועיים מול מולדה הנורבגית, בעקבות המצב במדינה.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס מאושר
יוסי אבוקסיס מאושר
מוכן לכל תרחיש. אבוקסיס
(צילום: אורן אהרוני)
מאמן הפועל באר שבע יוסי אבוקסיס, שהעיד שכבר צפה שלוש פעמים בניצחון של קבוצתו אמש על ויקטוריה פלזן, מגיע מוכן לבית מספר 3: "כל משחק הוא חוויה. אלה קבוצות קשות מאוד. סלביה פראג זו קבוצה שאני עוקב אחריה, אני זוכר שראיתי אותם מול ברצלונה בליגת האלופות, לפני שנה או שנתיים. היה מדהים לראות איך הם מאומנים ואיזה עוצמות יש להם. איפה שלא מסתכלים כל הקבוצות קשות, צריך לבוא מוכנים".
באשר להקפאת הליגה הישראלית, הוסיף: "כמובן שזה לרעתנו, צריך משחקי אימון ולבוא בכושר. עכשיו יש לנו שלושה שבועות למשחק וזה קשה בלי לשחק בכלל. ננסה לעשות משחקי אימון, כרגע זה אפשרי רק מול מכבי ת"א. מקווה שבשבוע הבא יחזירו את כל הקבוצות".

רשימת הבתים המלאה

בית 1: רומא, יאנג בויז, קלוז', צסק"א סופיה.
בית 2: ארסנל, ראפיד וינה, מולדה, דאנדלוק.
בית 3: באייר לברקוזן, סלביה פראג, הפועל ב"ש, ניס.
בית 4: בנפיקה, סנטדארד ליאז', ריינג'רס, לך פוזנן.
בית 5: פ.ס.וו איינדהובן, פאוק סלוניקי, גראנדה, אומוניה ניקוסיה.
בית 6: נאפולי, ריאל סוסיאדד, אלקמאר, רייקה.
בית 7: בראגה, לסטר, א.א.ק אתונה, זוריה.
בית 8: סלטיק, ספרטה פראג, מילאן, ליל.
בית 9: ויאריאל, קרבאח, מכבי ת"א, סיבאספור.
בית 10: טוטנהאם, לודוגורץ, לאסק, אנטוורפן.
בית 11: צסק"א מוסקבה, דינמו זאגרב, פיינורד, וולפסברגר.
בית 12: גנט, הכוכב האדום בלגרד, הופנהיים, סלובן ליברץ.
פורסם לראשונה: 13:56, 02.10.20