מכבי חיפה הפסידה אתמול (שבת) בפעם הרביעית העונה, הפסד שגורם לתחושות לא טובות ולחץ עצום במועדון ארבעה ימים בלבד לפני הדרבי מול הפועל של חיים סילבס.
אם לא די בהפסד הכואב, חיפה ספגה מכה קשה מאוד כאשר מלך השערים שלה ניקיטה רוקאביצה נפצע במחצית הראשונה והוחלף. מהמועדון נמסר כי החלוץ סובל מקרע קטן בשריר התאומים וצפוי להיעדר בשבועיים הקרובים. באופן ודאי יחמיץ את הדרבי מול הפועל חיפה והמשחק לאחר מכן מול בית"ר ירושלים.
5 צפייה בגלריה
רוקאביצה יורד מהמגרש פצוע
רוקאביצה יורד מהמגרש פצוע
ייעדר כשבועיים מהמגרשים. רוקאביצה
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, רק לפני שבועיים הפער בפסגת ליגת העל עמד על שמונה נקודות ממכבי תל אביב והירוקים ידעו שניצחון על האלופה יסגור מעשית את סיפור האליפות. אך אז הגיע ההפסד הדרמטי לצהובים עמוק בתוך תוספת זמן ואחד נוסף מול מ.ס אשדוד אתמול באחד המשחקים היותר חלשים של הקבוצה והפער המבטיח עומד כעת על שתי נקודות בלבד.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
לחץ בחיפה. השחקנים מאוכזבים אחרי ההפסד אתמול
(צילום: עוז מועלם)
מעבר לאיבוד הנקודות, חיפה איבדה מומנטום, איבדה את הביטחון ואת כוח ההרתעה שלה. הלחץ במועדון ובקרב השחקנים גדול מאוד והפנים של ברק בכר בסיום אמרו הכול. "כולם מאוכזבים, כל הפסד או איבוד נקודות גורם לתחושות לא טובות, אבל אין לנו זמן להיכנס למרה שחורה, משבר? אם חלילה לא ננצח בדרבי יהיה אפשר לדבר על משבר אבל נבוא דרוכים ומוכנים לקחת את שלוש הנקודות", אמר שחקן בקבוצה.
בכר ידע מראש שמצפה לקבוצתו משחק סופר קשה, אך רן בן שמעון, שבכר היה עוזרו בעונת האליפות ההיסטורית של עירוני קריית שמונה, הכין את הקבוצה שלו הרבה יותר טוב טקטית. חיפה התקשתה להגיע למצבים בעוד אשדוד הניעה כדור ובמתפרצות גרמה למבוכה בהגנת המוליכה פעם אחר פעם. המשחק הסתיים בהפסד מינימלי של 1:0, אך אשדוד קיבלה מספיק הזדמנויות לכבוש שערים נוספים.
5 צפייה בגלריה
נטע לביא
נטע לביא
הדרבי מעבר לפינה. נטע לביא
(צילום: עוז מועלם)

אכזבה גדולה משרי

אם יש שחקן אחד שפתיחת העונה יצרה תקוות גדולות מאוד ממנו הוא צ'ארון שרי, אך מה שעובר על הקשר שלא בא לידי ביטוי במשחקים האחרונים לא מובן כלל. מאז ששרי חתם על חוזה חדש (עד 2023), הוא מתקשה לשמור על יציבות ונעלם בחלק גדול מהמשחקים.
הוא גם הפך להיות חילוף די קבוע של בכר והמקום שלו בהרכב התערער מאוד בעקבות היכולת החלשה שהוא מציג. גם המאמן, שמקבל קרדיט מלא מיעקב שחר, לא חסין מביקורת. החילופים שלו, ולא בפעם הראשונה העונה, נראים לא מובנים וגם אתמול עלו לירוקים במשחק. סאן מנחם שהפך לבלם, טאלב טואטחה שדומה לצל של עצמו, ודוניו שנכנס במקום רוקאביצה ולא הורגש בכלל, הופכים את הספסל של הירוקים לכמעט חסר משמעות, ההפך ממה שאפשר לצפות מספסל של קבוצה שרוצה לזכות באליפות.
איתן עזריה המנהל המנטאלי שוב יצטרך לעשות עבודה רצינית בימים הקרובים על מנת להחזיר את הביטחון לפני הדרבי ברביעי, כשהפסד שם עשוי להביא לאיבוד הפסגה אחרי תקופה ארוכה מאוד.
5 צפייה בגלריה
שרי בפעולה
שרי בפעולה
מאכזב מאוד. שרי
(צילום: עוז מועלם)

בריהון: "עשינו ניצחון גדול, אין זמן ליהנות"

והיה גם צד מנצח. "יש לנו פה חבורה של גברים", נשמעו אמש קולות חזקים בחדר ההלבשה של אשדוד לאחר הניצחון הביתי המרשים. הקבוצה של רן בן שמעון המשיכה במאזן הביתי המושלם שלה מול קבוצות הצמרת של הליגה (ניצחונות על מכבי נתניה, מכבי פ"ת, הפועל ב"ש, מכבי ת"א ואתמול על חיפה), ויותר מכל הרגישו כי באף משחק, כולל אתמול, לא "גנבו" שלוש נקודות והיו ראויים לחלוטין לניצחון.
"היה משחק מאוד מאתגר מכל הבחינות. הגבנו לשינויים הטקטיים במשחק הזה בצורה מדהימה ואני מאוד נהנה לאמן את חבורת השחקנים הזו", אמר בן שמעון בסיום. "הרצון שלנו הוא לשמור על יציבות בגישה והתוצאות תלויות בעוד כמה גורמים מבחוץ".
5 צפייה בגלריה
עומרי בן הרוש
עומרי בן הרוש
100 אחוז הצלחה בבית מול קבוצות הפלייאוף העליון. עומרי בן הרוש
(צילום: עוז מועלם)
מי שהיה שמח ומאושר כמובן הוא כובש השער יעקב בריהון, שעלה כמחליף והצליח למצוא את הרשת בפעם השנייה העונה. "עשינו ניצחון מאוד גדול על מכבי חיפה ואין לנו זמן ליהנות ממנו כי יש לנו ביום שלישי עוד משחק. אבל כרגע אנחנו מאוד שמחים".
המשחק ביום שלישי עשוי לבסס עוד יותר את מעמדה של אשדוד בפלייאוף העליון. היא תתארח אצל הפועל באר שבע, וג'קי בן זקן מאוד לא אהב את ההתעניינות של היריבה הקרובה בבן שמעון, שמחזיק בחוזה גם לעונה הבאה.
פורסם לראשונה: 07:54, 07.02.21