אקס מכבי חיפה, קרים פריי, הוצע למכבי תל אביב. הקשר הטורקי בן ה-26 שוחרר לאחרונה מהאלופה החדשה, בשאקשהיר. כזכור, בפברואר 2018 הושאל למכבי חיפה, כבש שער אחד ובישל עוד שלושה ב-16 הופעות.
פריי החל את הקריירה שלו בנוער של גראסהופרס השווייצרית (משפחתו היגרה לשם מאוסטריה כשהיה צעיר). ב-2011 חתם בפולהאם ואף שיחק בפרמייר-ליג. ב-2013 הצטרף לבשיקטאש במדיה שיחק שלוש עונות וחצי. בהמשך חזר לאנגליה, הפעם לשורות ברמינגהאם סיטי. אחרי חצי שנה בממלכה חתם בבשאקשהיר.
4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה, הפועל חיפה
מכבי חיפה, הפועל חיפה
פריי בתקופתו במכבי חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
מכבי ת"א תוגרל בשני הקרוב בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות כמדורגת, זאת בשל לילה של הפתעות אמש (רביעי) באירופה, שכלל בין היתר הדחה מפתיעה של המדורגת הבכירה בסיבוב השני במוקדמות הצ'מפיונס, האלופה הסקוטית סלטיק.
מכבי מדורגת אחרונה מבין המדורגות בהגרלת הסיבוב השלישי במוקדמות האלופות ומפנטזת לקבל את דינמו ברסט (בלארוס), שנחשבת להגרלה הטובה ביותר מבחינת האלופה הישראלית. ברסט היא פחות או יותר ברמתן של ריגה וסודובה, אותן הצהובים עברו ללא בעיות. מלבדה, גם אומוניה ניקוסיה (קפריסין), מולדה (נורבגיה), פרנצווארוש (הונגריה) ומידטיילנד מדנמרק הן יריבות אפשריות. כמו בשתי ההגרלות הקודמות, עדיין מדובר במפגש אחד, ובהגרלה ייקבע מי מבין הקבוצות תארח אותו.
"מבחינתו זה לילה של נס", אמר אחד משחקני מכבי. "עדיין קבוצה כמו מידטיילנד שניצחה את לודוגורץ זו הגרלה קשה, פרנצווארוש, מולדה ואומוניה ניקוסיה ברמה שלנו, ברסט זה חובה לעבור, הלוואי שנקבל אותה", אמר אחד משחקני מכבי שהמריאה לפנות בוקר חזרה ארצה.
4 צפייה בגלריה
אבי ריקן
אבי ריקן
אבי ריקן. פרץ את הבונקר בליטא
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר. עזרה עם הפייר-פליי
(צילום: אורן אהרוני)
במידה ומכבי תעלה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, בו כבר יהיו שני מפגשים, היא לא תהיה מדורגת בעיקר מהסיבה שההגרלה תתקיים עוד לפני המשחקים בסיבוב השלישי. להגרלת פלייאוף האלופות ייכנסו גם זלצבורג, סלביה פראג ואולימפיאקוס.
לחזרה לשלב בתים אירופי יש משמעות כלכלית גדולה וזאת בשל עניין הפייר פליי של אופ"א. מכבי עדיין תחת מגבלות והצלחה בהמשך הדרך תסייע להתמודד עם זה. הצהובים הכניסו 1.1 מיליון אירו עד כה, ובמידה ויעברו סיבוב נוסף במפגש שיתקיים ב-15 או ב-16 בספטמבר, היא תכניס לקופתה עוד שלושה מיליון אירו נוספים ותבטיח בכל מקרה הגעה לשלב הבתים של הליגה האירופית. הפתעת ענק ועליה לשלב הבתים באלופות, כבר תכניס 15.5 מיליון אירו.

זהבי וג'ראלדש לא על הפרק

ערן זהבי שינחת היום (חמישי) בארץ, אחרי ששוחרר למשחקי נבחרת ישראל ויעזוב את גוואנגז'ו, לא צפוי לחזור בשלב זה למכבי ת"א. פנרבחצ'ה מוכנה לשלם לו על העונה הראשונה ארבעה מיליון אירו (1.5 מיליון אירו מענק חתימה) ויש לו עוד אופציות מקבוצות בכירות יותר באירופה וגם ביקוש בארה"ב (לוס אנג'לס FC ומיאמי של דיוויד בקהאם).
גם אנדרה ג'ראלדש לא בדרך חזר לאלופה. למרות הדיווחים בתקשורת הפורטוגלית ורמז מצדו של אנריק סאבוריט באינסטגרם, הצהובים ימשיכו עם בן ביטון שרק חתם ומאור קנדיל שמחזיק בחוזה ובשלב זה לבית"ר ירושלים אין כוונה לצרפו. המטרה לקראת השלבים המכריעים במוקדמות האלופות היא להכשיר את יונתן כהן, אייל גולסה ולהחתים בלם וחלוץ זרים.
4 צפייה בגלריה
אנדרה ז'ראלדש
אנדרה ז'ראלדש
אנדרה ז'ראלדש. לא חוזר בינתיים
(צילום: אורן אהרוני)
במועדון התרגשו מהמחווה של השחקנים לאייל גולסה שאביו אבנר נפטר השבוע. אבי ריקן חגג את השער השני שלו במדי מכבי באירופה עם החולצה של הקשר שיושב שבעה בארץ. ריקן אמר אחרי המשחק: "היה חשוב לי שיראה את המחווה ויידע שאנחנו אוהבים אותו וחושבים עליו. יש פה משפחה אחת גדולה. אם הצלחתי לחמם לו את הלב בתקופה הזו שהוא עובר, אני שמח".
המאמן יורגוס דוניס, שזכה למחמאות על ניהול המשחק: "אני חושב שהשחקנים נתנו את הכל במשחק. אני אהבתי לראות אותם נלחמים על כר הדשא. השחקנים תמכו אחד בשני במגרש וחיפו אחד על השני. הם נתנו 100% על המגרש ולא אפשרנו ליריב להגיע כמעט למצבי הבקעה. מלבד הניצחון אני מרוצה גם מההופעה של השחקנים".
מי שהציג יכולת טובה כמגן שמאלי היה המוזמן הטרי לנבחרת ישראל, אופיר דוידזאדה שגם כבש את שערו הראשון באירופה: "אין מאושר ממני, רציתי את זה הרבה זמן ואני מקווה שזה ראשון מבין רבים. כמובן שההדחה משנה שעברה נגדם נתנה לנו יותר מוטיבציה להוכיח שאנחנו קבוצה טובה יותר".
פורסם לראשונה: 08:36, 27.08.20