לילה מאושר במיוחד עבר על אנשי ואוהדי הפועל באר שבע, לאחר שקבוצתם העפילה לשלב הבתים של הליגה האירופית. זאת אחרי שגברה בשלב הפלייאוף על ויקטוריה פלזן הצ'כית 0:1. הקבוצה של יוסי אבוקסיס עשתה זאת בסטייל תוך שהיא מפגינה באצטדיון המושבה עליונות מוחלטת על פני יריבתה.

בחזרה לעבר

אמנם באר שבע כבר הופיעה בשנים האחרונות פעמיים בשלב הבתים של הליגה האירופית, אך הייתה זאת תקופה אחרת עבור המועדון ששפע אז ב"כוכבים" במושגי הכדורגל הישראלי ונהנה מהתקציב השני בגודלו בליגת העל שלנו. בפעמיים הקודמות הגיעה באר שבע לשלב הבתים לאחר שניסתה להעפיל לליגת האלופות והגיעה עד לשלב הפלייאוף של מפעל זה, אך הפסידה והתנחמה בליגה האירופית. הפעם, לראשונה בתולדותיה, הצליחה הקבוצה לחלוף בהצלחה על ארבע יריבות שונות.
4 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
שחקני ב"ש בטירוף. מגיע להם
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
בב"ש נשארו במושבה שעה אחרי המשחק
(צילום: אורן אהרוני)
אנשי המועדון נשארו במושבה עוד שעה ארוכה לאחר המשחק כדי לחגוג את הניצחון. הבעלים, אלונה ברקת, ששקלה להגיע להתמודדות ובסופו של דבר העדיפה לצפות בה בטלוויזיה, עשויה לעשות את החזרה שלה למגרשים במשחקי שלב הבתים. זאת לראשונה מאז הודיעה על רצונה לעזוב, לפני כחצי שנה. "הצוות המקצועי עשה איתנו עבודה מצוינת ואני חושב שהרווחנו את הניצחון בצדק", הודה השוער אוהד לויטה. "אנחנו שמחים שהצלחנו לשמח כל כך הרבה אנשים מרחוק".

הזיכרון של אבוקסיס

לצד יכולת גבוהה של שחקניו, מי שקיבל את מירב המחמאות אתמול הוא מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס. מלבד הניצחון הדרמטי 1:2 על לאצ'י בחוץ, קבוצתו הייתה טובה יותר מכל יריבותיה. אבוקסיס, שבאמצע העונה שעברה מונה על ידי ברקת למחליפו של ברק בכר, רשם את הישג השיא שלו כמאמן.
4 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
לא היה צריך להבטיח, אבל קיים. אבוקסיס
(צילום: אורן אהרוני)
בסיום המשחק הוא נזכר בהתרגשות במשימה שהוטלה עליו כשמונה למאמן הקבוצה: "אני לא אשכח שכשהגעתי להפועל באר שבע, בשיחה בבית של אלונה, אסי רחמים אמר לי: 'יאללה אתה מאמן של גביע, אז בוא תביא לנו גביע ושלב בתים באירופה'. עכשיו הזכרתי לו את זה".

ומה הלאה?

העפלה לשלב הבתים שווה להפועל באר שבע שלושה מיליון אירו כמענק מאופ"א, אל זה יתווסף מיליון נוסף שייכנס לקופת המועדון בשל שלושת הניצחונות שהושגו במוקדמות. בעידן בו אלונה ברקת הצהירה מראש שתשקיע במועדון מכיסה הפרטי חמישה מיליון שקל בלבד, המענקים הם בשורה של ממש. מכיוון שמראש תכננו במועדון בקפידה תקציב מאוזן שמבוסס על הכנסות צפויות בטוחות בלבד, כולל ההשקעה של ברקת. כעת תוכל הקבוצה לסיים את עונת 2020/21 עם מאזן של רווח תפעולי. הרווח יוכל לעבור לתקציב העונה הבאה ויאפשר למועדון להתקיים בתקציב מאוזן, אולי אפילו ללא השקעה מצידה של ברקת.
4 צפייה בגלריה
על ז'וזואהלא צריך להרחיב
על ז'וזואהלא צריך להרחיב
במועדון רוצים להשאיר אותו בארץ כמה שיותר. ז'וזואה
(צילום: אורן אהרוני)
בפן המעשי, באר שבע לא מתכוונת להרחיב את סגל השחקנים שלה ולצרף שחקנים חדשים, זאת לאחר שמצבת ששת הזרים כבר מלאה. אבוקסיס אף הצהיר אתמול בעניין: "אם יהיה מהלך מיוחד שנרצה לעשות בשוק העברות, נעשה אותו. אבל אני לא אביא שחקנים רק בגלל יש כסף בקופה ונעשה עומס סתם. אני לא מאמן שאוהב לעשות עומס בסגלים, במיוחד כשעד עכשיו השחקנים מוכיחים את עצמם. אני חושב שהסגל הזה כרגע מספיק טוב".
במועדון כן מתכוונים לנצל את ההכנסה כדי להשאיר מספר שחקנים בחוזה ארוך טווח. בראש סדר העדיפויות של הקבוצה תהיה השארתו של הקשר הפורטוגלי ז'וזואה, שבסוף העונה יהיה שחקן חופשי ומחודש ינואר כבר יוכל לנהל מו"מ עם קבוצות אחרות. מיגל ויטור, שבדומה לז'וזואה גם הוא הסכים לקצץ משכרו העונה, אמור לקבל הצעה להמשיך. לבאר שבע גם שלושה שחקנים זרים שהגיעו בהשאלה ובתום העונה למועדון יש אופציה לרכישתם. מדובר בחלוץ ג'ונתן אגודלו ובקשרים מריאנו בריירו ומרסלו מלי. אגודלו ובריירו, שפתחו משחק שני ברציפות, נראו אתמול טוב מאוד ואם הם ימשיכו באותה יכולת הקבוצה תממש את האופציות לרכישתם. בנוגע למלי, אתמול הוא לא שותף ובמועדון מקווים שכשהוא יכנס לכושר הוא גם ישתלב בקבוצה.

בית חלומותיי

העפלה לשלב הבתים לא הייתה הבשורה המשמחת היחידה שקיבל המועדון. כשעה לפני המשחק נחשף ב-ynet כי אצטדיון טוטו-טרנר אמור לחזור ולשמש אותו כבר בעונה הנוכחית. זאת לאחר שהוחלט על שיפוץ הגג ולא על החלפתו המלאה. הערכה היא שהתיקון יימשך מספר חודשים בודדים ובחלק השני של הליגה תוכל הקבוצה לחזור לארח באצטדיונה הביתי לראשונה מאז חודש יוני האחרון. במועדון קיבלו את ההודעה בסיפוק רב והתקווה היא שלאחר ביצוע עבודות השיפוץ, גם יוסרו ההגבלות על הגעת אוהדים למגרשים בשל מגיפת הקורונה.