הנהלת ההתאחדות אישרה היום (חמישי) את מינוי וילי רוטנשטיינר שימשיך בנבחרת ישראל עד סוף עונת 2021/22. האוסטרי ימשיך לפעול גם באגף ההדרכה ויסייע ככל הנדרש למנהל הטכני החדש, כאשר זה ימונה.
החוזה יכלול מענקי העפלה לשלב פלייאוף המונדיאל והעפלה למונדיאל (300 אלף אירו סך הכל). כמו כן ישנם סעיפי בונוס על שלבים שונים במונדיאל, אם וכאשר הנבחרת תעפיל. שני חברי הנהלה הצביעו נגד המינוי, כל האחרים בעד.
2 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: אורן אהרוני)
רוטנשטיינר אמר: "זה מרגש מאוד עבורי, זה כבוד גדול ואחריות גדולה. כשהשחקנים אומרים שהם מרגישים טוב ורוצים שאשאר זו מחמאה. הייתי מרוצה מההופעות שלנו, למרות שלא הצלחנו להעפיל ליורו. מבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא לא לסיים במקום הראשון או השני, אלא התהליך. הנבחרת עשתה התקדמות וזה הדבר החשוב ביותר עבורנו - להתקדם ככל האפשר בדירוג פיפ"א ולשחק טוב יותר".
היו"ר אורן חסון הוסיף: "אני בהחלט מרוצה מההחלטה שהתקבלה. סיימנו קמפיין מוצלח של הנבחרת, שיחקנו נגד נבחרות שמדורגות הרבה מעלינו ובכל המשחקים הנבחרת שיחקה כדורגל חיובי. זה נותן לנו תקווה לקראת הקמפיין הצפוי".

הפיצוי של הנורבגים

ההתאחדות הנורבגית תפצה את ההתאחדות לכדורגל בסכום של 100 אלף אירו בגין ביטול משחק הידידות בין הנבחרות באוסלו, כך עדכן היום (חמישי) מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר בישיבת ההנהלה.
השתיים היו אמורות להיפגש ב-11 בנובמבר ולמרות שההתאחדויות של ישראל ונורבגיה פנו לאופ"א וביקשו לבטל את ההתמודדות, הן נענו בשלילה. בסופו של דבר ממשלת נורבגיה הורתה לבטל את המשחק בעקבות העלייה בתחלואה במדינה והרצון להטיל סגר.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון ואלי דסה באימון נבחרת ישראל
מנור סולומון ואלי דסה באימון נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
לפני המשחק התברר שמונס דאבור נדבק בקורונה, מה שהעלה את החשש אצל הנבחרת הנורבגית שעוד שחקנים ישראלים חולים וקיום המשחק יסכן את שחקניה. בנוסף, נטען בתקשורת הנורבגית כי משרד הבריאות המקומי הזהיר את נבחרת נורבגיה לגבי המפגש.
בהתאחדות לכדורגל זעמו על החלטת הרשויות בנורבגיה ודרשו לקבל כספים שיכסו את עלויות הטיסה והשהייה. סך כל התביעה - 120 אלף דולר, בדיוק הסכום שהיא קיבלה לבסוף.
פורסם לראשונה: 13:40, 24.12.20