מכבי תל אביב מול שחטאר דונייצק ומנור סולומון. אלופת ישראל הוגרלה היום (שני) בשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית נגד אלופת אוקראינה, במדיה משחק הכוכב הצעיר של נבחרת ישראל.
המשחק הראשון יתקיים ב-18 בפברואר בבלומפילד והגומלין ייערך שבוע לאחר מכן ב-25 בפברואר והמנצחת תעפיל לשמינית הגמר. הצהובים משתתפים בשלב הנוקאאוט של המפעל האירופי המשני בפעם השנייה בתולדותיהם. הם הגיעו אליו בפעם האחרונה ב-2014 אז הודחו על ידי באזל. הקבוצה הישראלית האחרונה ששיחקה בשלב הנוקאאוט היא הפועל באר שבע ב-2017, האדומים הודחו ע"י בשיקטאש הטורקית.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
הגרלה קשה לצהובים
(צילום: עוז מועלם)
מכבי תל אביב העפילה ל-32 הגדולות אחרי שסיימה במקום השני בשלב הבתים אחרי ויאריאל. ביום חמישי האחרון היא ניצחה בבלומפילד 0:1 את סיבאספור משער של אנריק סאבוריט בקרב ישיר על העלייה. אתמול היא המשיכה במומנטום עם ניצחון מטורף - 3:4 על הפועל חיפה בליגה, זאת אחרי שהיא פיגרה 3:2 בדקה ה-87.
מאמן מכבי תל אביב יורגוס דוניס אמר בתגובה להגרלה: "שחטאר קבוצה מעולה שהציגה יכולות נהדרות נגד ריאל מדריד ואינטר בליגת האלופות. יש להם שחקנים מעולים ומנור סולומון הוא אחד מהם. זו קבוצה שבשנים האחרונות השתתפה על בסיס קבוע במפעלים האירופים". 
דוניס התייחס לעובדה ששחטאר תגיע למשחק הראשון שיערך ב-18 בפברואר בבלומפילד אחרי פגרת חורף ארוכה: "אני חושב שזה טוב עבורנו שהם מגיעים אחרי חודשיים ללא אימונים, אבל מדובר בקבוצה מספיק מנוסה וטובה עם שחקנים טובים".
5 צפייה בגלריה
סולומון בפעולה
סולומון בפעולה
סולומון. מחכה למכבי ת"א
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
הסטורי של מנור סולומון בתגובה להגרלה
הסטורי של מנור סולומון בתגובה להגרלה
הסטורי של מנור סולומון בתגובה להגרלה
בסרטון באינסטגרם אחרי ההגרלה סולומון נראה מגיב להגרלה לצד חבריו, ואומר: "איזה חזק, מכבי - שחטאר, אני מת, ידעתי שיהיה מכבי - שחטאר".

המושבה הברזילאית

שחטאר דונייצק היא אימפריה באוקראינה. היא זכתה ב-13 אליפויות ו-13 גביעים והיא האלופה המכהנת. ב-2009 זכתה גם בליגה האירופית, בשם הקודם שלה גביע אופ"א. בעונה שעברה היא הגיעה לחצי גמר המפעל והפסידה לאינטר.
שחטאר ידועה במערך הסקאוטינג המשובח שלה וביכולת שלה לאתר צעירים (בעיקר ברזילאים) רגע לפני הפריצה ולמכור אותם בכסף גדול לאימפריות האירופיות. בעבר שיחקו בה הקשר ההתקפי וויליאן (היום בארסנל), פרננדיניו (היום במנצ'סטר סיטי) , דוגלאס קוסטה (היום בבאיירן מינכן) ולואיס אדריאנו (בעבר במילאן, היום בפלמיירס הברזילאית). היום מככבים אצלה, בנוסף לסולומון כמובן, הקשרים טטה ומרקוס אנטוניו. טטה כבר מבוקש בפרמייר ליג, ותג המחיר הוא 80 מיליון אירו. בהתקפה יש לה את הברזילאי עם האזרחות האוקראינית, ג'וניור מורייש בן ה-33, ששיחק כבר נגד מכבי ת"א במדי דינמו קייב במסגרת ליגת האלופות (וגם כבש מולה).
5 צפייה בגלריה
טטה בפעולה
טטה בפעולה
טטה בפעולה
(צילום: AP)
מאמן הקבוצה הוא לואיס קסטרו בן ה-59 שאימן הרבה שנים בפורטו, גם בקבוצת המילואים וגם בקבוצה הבוגרת. זאת העונה השנייה שלו בקבוצה האוקראינית. שחטאר מארחת את משחקיה בקייב בגלל מלחמת האזרחים באוקראינה. הקבוצה נמצאת בבעלותו של המיליארדר רינאט אחמטוב, שנחשב לאיש העשיר באוקראינה עם הון מוערך של כ-16 מיליארד דולר.
הקמפיין שלה בליגת האלופות הסתיים בטעם חמוץ. למרות שניצחה פעמיים את ריאל מדריד, שחטאר לא המשיכה לשמינית הגמר. היא סיימה עם שמונה נקודות, בדיוק כמו בורוסיה מנשנגלדבאך, אבל הגרמנים הביסו אותה פעמיים (0:6, 0:4) ועלו על חשבונם בזכות היתרון במאזן הפנימי. מנשנגלדבאך תשחק מול מנצ'סטר סיטי בשמינית גמר ליגת האלופות, ושחטאר תסתפק במפגש מול אלופת ישראל.

ערן זהבי נגד אולימפיאקוס

מלבד "הדרבי הישראלי", מספר קבוצות עם שחקנים כחול-לבן הוגרלו גם הן בשלב הזה: וולפסברגר עם אליאל פרץ תפגוש את טוטנהאם החזקה. אנטוורפן של ליאור רפאלוב תשחק נגד ריינג'רס עם סטיבן ג'רארד על הקווים. מונס דאבור והופנהיים יטוסו לנורבגיה לשחק נגד מולדה ופ.ס.וו וערן זהבי ינסו לעבור את אולימפיאקוס.
מנצ'סטר יונייטד שנשרה מליגת האלופות, הוגרלה מול ריאל סוסיאדד לאחד המפגשים המסקרנים בשלב הנוכחי. משחק גדול נוסף יכלול את ארסנל שמאכזבת בפרמייר-ליג עם בנפיקה ליסבון.
5 צפייה בגלריה
פרננדש חוגג עם החברים
פרננדש חוגג עם החברים
נגד סוסיאדד. מנצ'סטר יונייטד
(צילום: AFP)
ההגרלה המלאה:
  • וולפסברגר - טוטנהאם
  • דינמו קייב - קלאב ברוז'
  • מנצ'סטר יונייטד - סוסיאדד
  • בנפיקה - ארסנל
  • הכוכב האדום בלגרד - מילאן
  • אנטוורפן - ריינג'רס
  • סלביה פראג - לסטר
  • זלצבורג - ויאריאל
  • בראגה - רומא
  • קראסנודר - דינמו זאגרב
  • יאנג בויז - לברקוזן
  • מולדה - הופנהיים
  • גראנדה - נאפולי
  • מכבי ת"א - שחטאר דונייצק
  • איאקס - ליל
  • אולימפיאקוס - פ.ס.וו
פורסם לראשונה: 13:51, 14.12.20