הקפטנים של קבוצות ליגת העל העבירו היום (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין בבקשה להחזיר את הכדורגל לפעילות: "תחזירו את הספורט לחיים", כתבו. מוקדם יותר היום יו"ר מינהלות הליגה בכדורגל ובכדורסל פנו גם הם לממשלה בבקשה לסיוע מיידי וחזרה לאימונים כפי שסוכם עימם: ב-14 באוקטובר.
"אנחנו, הקפטנים של קבוצות ליגת העל בכדורגל, מבקשים מכם היום דבר פשוט: שתנהגו בנו לפי אותן אמות מידה שאתם תובעים מאיתנו. שתהיו מקצועיים שתיקחו החלטות בשיקול דעת – כי הן משפיעות גם על אחרים", נכתב, "שתובילו ותבצעו בחירות אמיצות – גם כשקשה. שתשאו באחריות, ותביאו בחשבון את ההשלכות של מעשיכם. אימוני הכדורגל בישראל מושבתים זה שלושה שבועות. בנקודת הזמן הזו, המשך המצב משמעו ריסוק עונת הכדורגל".
3 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
שרן ייני. קפטן מכבי תל אביב
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
(צילום: ארגון השחקנים)
3 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
עידן ורד, קפטן בית"ר ירושלים
(צילום: בית"ר ירושלים)
הכדורגלנים טוענים במכתבם שמצב הכדורגל קריטי. "ההקצבות המוסדיות – נעלמות. חלק מהקבוצות שלנו – בסכנת פעילות מוחשית. ואנחנו – אותנו אי אפשר יהיה להחזיר סתם כך פתאום לפעילות מקצוענית. זה פשוט לא עובד כך. מאחורינו – מאות אלפי אוהדים, שמרגישים מיותמים. לפנינו – משפחות באי וודאות מוחלטת. זה הרגע להתעשת, אנחנו מצידנו, נשמח לעמוד בכל מתווה בריאותי הגיוני וסביר על מנת לשוב לאימונים". "למעשה, המתווים שנקבעו על ידי הרשויות – יישימים לחלוטין עבורנו כדי לשוב לאימונים כבר הרגע. הכי קל לסגור, הכל, במכה. אבל האם זו באמת ההחלטה הנבונה? האם הספורט הישראלי באמת צריך לעמוד בנקודת הזמן הזו - כן, גם עם הנגיף ברקע - בסכנת קיום?", שאלו, "אנחנו חושבים אחרת ודורשים התייחסות. תחזירו את הספורט לחיים – ברגע האחרון שאפשר".