"הציפייה של התקשורת ואוהדי נבחרת ישראל אינה תואמת את היכולת שלנו", כך אמר אתמול (ראשון) כוכב הנבחרת ערן זהבי לאחר ההפסד 2:1 לצ'כיה בליגת האומות, ופצח במונולוג ביקורתי כמו שרק הוא יודע.
"לפני תחילת קמפיינים אומרים שאנחנו נבחרת חלשה עם שחקנים לא טובים ואז מגיעה נבחרת צ'כיה, שהיא מצוינת ומאוכזבים שלא ניצחנו, אבל אתם אלו שאמרתם שאנחנו לא טובים, אז מאיפה האכזבה?", תקף החלוץ. "אני רואה את הביקורות האלו ופשוט זה לא יכול להיות שיום אחד תחתכו את הנבחרת ותשאלו למה לא מנצחים נבחרות טובות מאיתנו, זה לא הגיוני. אנחנו צריכים להיות צנועים, להבין את מקומנו, ואם נעלה לטורניר גדול זו תהיה הפתעה וצריך שהרבה דברים יתחברו, בדיוק כמו שקבוצות ישראליות עולות פעם בחמש או עשר שנים לליגת האלופות".
2 צפייה בגלריה
זהבי מאוכזב
זהבי מאוכזב
"צריכים להיות צנועים ולהבין את המקום שלנו".זהבי
(אורן אהרוני)
זהבי המשיך: "אנחנו לא מאריות אירופה, אבל אני יכול להבטיח שמבחינת המחויבות אנחנו נותנים את הכל. הייתי רוצה שתהיה אהבת הנבחרת ללא תנאים כמו שאנחנו מגיעים בכל פעם מחדש, גם אחרי קמפיינים שאני למשל לא הבקעתי. כשהולך זה הכי קל, רוצה לראות שכל ישראלי יאהב את הנבחרת. אם מישהו יושב בבית ויגיד שלא נתנו 120 אחוז בכל משחק, זה לא מקובל עליי, כי זה לא נכון".
ישראל אמנם הפסידה, אבל השער שכבש זהבי סידר לו את המקום הראשון בכל הזמנים במשחקים רשמיים בנבחרת, כשעלה ל-18 כאלו (מתוך ה-21 שלו בסך הכל) ובסך חלף על פני נחום סטלמך.
זהבי גם נתן את עמדתו על השבתת הכדורגל: "לא היו צריכים להפסיק את הכדורגל, זה מאחד אנשים ואפשר לשמור על זה בקפסולות. כשרצו בעונה שעברה עם תחלואה די דומה ושכולם עוד היו בפאניקה מטורפת לסיים את עשרת המשחקים האחרונים זה קרה. גם נוצר פה חוסר שוויון. יש קבוצות שלא מתאמנות ואחרות שמתאמנות כי משחקות באירופה. אם מסתכלים ממרץ מה קרה לשחקני הכדורגל בישראל, זה הכי מסוכן. מפסיקים וחוזרים בכל פעם, גוף של שחקן כדורגל זה מכונה שצריך לתחזק אותה ואם יקרו פציעות זה יהיה בגלל העליות והירידות האלו, זה לא הוקוס פוקוס, צריכה להיות הכנה".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"לא מכוון לעלות דרך דרגים נמוכים יותר".
(צילום: אורן אהרוני)
"אני לא מכוון לעלות דרך דרגים נמוכים יותר", הוסיף זהבי. "אם אנחנו רוצים להתקדם ולקדם את הכדורגל ולהשתפר, אז צריך לשחק נגד שחקנים טובים ממך, נגד נבחרות טובות ממך ורק ככה להרים עצמך לרמת הנבחרות האלו ולשמור את הדרג הזה שנתחרה בדרג הזה . אחרי כמה פעמים יהיה לך קל יותר. הייתי שמח שכמה שיותר שחקנים ישחקו בקבוצות טובות באירופה שמתחרות בקמפיינים אירופיים או בקבוצות ישראליות שמשחקות כל שנה באירופה ואז יהיה לנו קל יותר במשחקים האלו".
"אנחנו עדיין ללא ניצחון בקמפיין. גם בסקוטלנד הגיע לנו יותר מנקודה בזמן החוקי, היינו הנבחרת היותר טובה על המגרש. נגד סלובקיה היינו טובים יותר ולא השגנו את הניצחון, רק שוויון בדקה התשעים ואמש שיחקנו נגד הנבחרת הכי טובה בבית. צריכים להרים עצמנו לרביעי, להרוג מהר את המשחק. במחצית השנייה נגד צ'כיה ראינו נבחרת אמיצה, אנחנו מרגישים מאוחדים והתוצאות לא משפיעות על האווירה. מרציאנו פספס את הכדור, כולם עודדו אותו. זה יפה לראות את זה, אלו הדברים שנבחרת ישראל צריכה לייצג. חבל שפתחנו מהוססים אבל הייתה עייפות פיזית ומנטלית אחרי סקוטלנד. אסור לפחד, זה רק כדורגל".