אחרי מלחמה ענקית על החזרת הליגה מול משרד הבריאו שהסתיימה בניצחון הירואי, נראה שכל הקבוצות מיצו את כל העניין הזה של כדורגל ורוצות לסיים את העונה. מתחרות אחת מול השנייה בחוסר חשק כמו זוג מחתונה ממבט ראשון שרק מחכה לסוף 42 הימים. במקרה שלנו זה בתחילת יולי. כולם רוצים הביתה.
ולדימיר איביץ' וניר קלינגר באו לדרבי עם מחשבות על העונה הבאה. הסרבי, שאולי יישאר במכבי תל אביב, לא רוצה להתבזות שוב באירופה והחליט להריץ כבר מעכשיו מערך חדש של שלושה בלמים. זה מכוער ומייסר כמו הראיונות שלו בסוף המשחק, אבל מול הפועל תל אביב השבורה זה הספיק לעוד ניצחון, מה גם שהאדומים לא ניסו להפריע.
3 צפייה בגלריה
איביץ' וקלינגר
איביץ' וקלינגר
איביץ' וקלינגר. נא לא להפריע
(צילום: אורן אהרוני)
מהצד השני, ניר קלינגר ממשיך לבנות את נרטיב שילוב הצעירים. אין לו מה להפסיד מזה. אם הפועל מפסידה זה בגלל חוסר הניסיון שלה, ואם היא מנצחת אז זה בזכות המאמן הגאון שהחליט לשלב צעירים. אמש זה כמעט הספיק לתיקו בדרבי, לדעתי בעונה הבאה הטריק הזה פחות יעבוד. לא משנה כמה ילדי קלינגר טובים, לא מדובר ביוצאי מחלקת הנוער של איאקס או דורטמונד. האדומים יצטרכו לבנות סגל גם עם "קשישים" בני 30 + אם הם רוצים לרוץ בשנה הבאה בצמרת.
הפועל תל אביב היא לא אשדוד ולא קריית שמונה, היא לא אמורה לייצא שחקני כדורגל לקבוצות הגדולות על חשבון התוצאות. היא אמורה לגדל שחקני נוער שיעזרו לה להביא תארים ולהתמודד בצמרת. האוהדים לא יקבלו את המקום החמישי כהישג, הם לא אוהדים מועדון קטן וצנוע ובסופו של דבר ידרשו תוצאות גם בתקציב מוגבל. ראינו העונה שלהפועל יש את הבסיס, אבל חסרים לה עוד כמה שחקנים כדי לבצע את קפיצת המדרגה. הם לא נמצאים במחלקת הנוער אלא במחלקת הרכש.
יש לה על הספסל איזה מאור בוזגלו אחד שמשום מה לא מקבל דקות. הוא אולי לא הבריק העונה, אבל זה לא שבעמדה שלו יש לניר קלינגר תואם ג'יידון סאנצ'ו. בוזגלו הוא בדיוק מסוג השחקנים שיכולים לעזור לצעירים ולהוריד מהם אחריות, ולא ברור למה הוא שוב מיובש כאשר שחקנים די אלמונים עולים לפניו.
3 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו. הסיפסול תמוה
(צילום: עוז מועלם)

מכבי חיפה בניוטרל

יותר מהפועל ומכבי ת"א, נראה שמי שרוצה שהעונה תגיע לסיומה היא מכבי חיפה. אחרי שהצליחה לנטרל את הרעשים מבחוץ במהלך כל העונה ולהצליח להתמודד בצמרת, כנראה שהקירות בכפר גלים שוב קרסו ואין שם טיפת שקט.
שוב הזרים לא פוגעים, שוב בלגן עם ירדן שועה ובעיקר רעש סביב הכיסא של מרקו בלבול. האם יעקב שחר מתלבט? לפי הראיונות של המאמן זה מה שקורה. בלבול נמצא עמוק בתוך הקמפיין לקראת חוזה לעונה הבאה וכבר אמר שלדעתו הוא צריך להמשיך.
3 צפייה בגלריה
מרקו בלבול
מרקו בלבול
מרקו בלבול. אם יישאר זאת תהיה הפתעה
(צילום: אבי רוקח)
אבל יש עוד סיבוב פלייאוף שלם ובינתיים מכבי חיפה ניצחה פעם אחת, זה לא בדיוק עוזר למרקו שעשה עבודה טובה העונה. נראה שהוא יודע היטב למה הוא צריך להתרכז בתקשורת כאשר כל יום יש דיווחים חדשים מגזרת ברק בכר. כנראה שגורלו של מרקו כבר נחרץ, וכולנו רק מחכים להודעה הרשמית.