צפו בחגיגות הזכייה בגביע של אוהדי הפועל ב"ש
(צילום: רועי עידן)
גמר גביע המדינה היה משחקו האחרון של דויד סימאו (30) בהפועל באר שבע לאחר שהקבוצה החליטה לא לממש את עליו את האופציה. במשך מספר שנים ניסתה הקבוצה לצרפו, אך המהלך יצא אל הפועל רק בחלון ההעברות האחרון של חודש ינואר. הוא הגיע כמושאל מאא"ק אתונה והפך מהר מאוד לקשר האחורי הפותח של הקבוצה.
הוא אמנם לא נהיה שחקן מפתח או כוכב כמו חבריו הפורטוגלים, הקפטן מיגל ויטור וכמובן ז'וזואה, אבל מילא תפקיד חשוב בשלושת משחק הגביע בהם שותף: מכבי חיפה, בני יהודה ומכבי פתח תקווה בגמר.
4 צפייה בגלריה
דויד סימאו
דויד סימאו
שותף מלא לזכייה בגביע. דויד סימאו
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
פוסט דויד סימאו
פוסט דויד סימאו
הפוסט של סימאו אחרי הזכייה
(צילום: מתוך האינסטגרם)
רגע לפני שעזב את ישראל היום (רביעי), תפסנו אותו לשיחת פרידה. "הייתי כאן שבעה חודשים דווקא בתקופת הקורונה, אז ברור שזה לא היה פשוט", סיפר סימאו. "אבל בסופו של דבר לזכות בגביע אחרי שהמועדון לא זכה בו במשך 23 שנים זה נהדר לי וכמובן שלמועדון ולאוהדים".
אתה חושב שהצלחת להראות את היכולת האמיתית שלך?
"תמיד אפשר להשתפר ולהיות טוב יותר. אסור לשכוח שלפני שבאתי לבאר שבע לא שיחקתי חצי שנה. זה הרבה זמן ולוקח זמן להיכנס לכושר. למרות זאת אני חושב שעשיתי עבודה די טובה, פתחתי כמעט בכל המשחקים. העבודה שלי היא לא לעשות דריבלים ודברים כאלה. התפקיד שלי היה לעשות דברים שהמאמן ביקש ממני עבור הקבוצה. אני יודע שמהבחינה הזאת, המקצועית, היו מרוצים ממני וגם כאדם. אז בסך הכל הייתה לי תקופה מוצלחת".
סימאו גם מפרגן לוויטור וז'וזואה שהפכו לסיפור הצלחה: "הם ראויים להיות אגדות. הם עובדים בשביל זה קשה כל יום. לפני שבאתי לא ראיתי משחקים בכדורגל הישראלי ולא ידעתי מה קורה כאן. מאז שאני כאן אני רואה שז'וזואה הוא השחקן הכי טוב בליגה ומיגל הוא הבלם הכי טוב בליגה. הם פשוט הכי טובים".
היית מופתע מזה ששני פורטוגלים הם כוכבים כאלה גדולים בב"ש?
"אני חושב שהרבה יסכימו איתי שלפני שהגעתי ז'וזואה לא נחשב כוכב. זה קרה אחרי שהגעתי".
4 צפייה בגלריה
דויד סימאו ז'וזואה מיגל ויטור
דויד סימאו ז'וזואה מיגל ויטור
המושבה הפורטוגלית. סימאו חוגג גביע עם ויטור וז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
אז בעצם עזרת לו להפוך לכזה?
"צריך לשאול אותו. אני לא יכול להגיד דבר כזה. בכל מקרה אסור לשכוח שכבר לפני עשר שנים הוא שיחק בנבחרת פורטוגל. גם מיגל שיחק בקבוצות גדולות מאוד. אז ברור שאת שניהם הכרתי וידעתי מה הם שווים. זה שמיגל הוא פורטוגלי וקפטן של קבוצה ישראלית אומר עליו הרבה. זה מדהים לראות איך הוא מנהיג בקבוצה של ישראלים. עם כל הכבוד לליגה הישראלית, אני חושב שמיגל וז'וזואה צריכים לשחק בליגה גדולה יותר".

"אם היו רוצים אותי, הייתי נשאר"

למה בעצם אתה לא ממשיך?
"צריך לשאול את אנשי באר שבע. הם אמרו לי שהתקציב בעונה הבאה יהיה נמוך יותר מבדרך כלל. כנראה שהיו שחקנים אחרים שקיבלו עדיפות מבחינת המועדון. אם באמת היו רוצים אותי הייתי נשאר. רק העתיד יקבע אם הם לקחו החלטה טובה או לא. אם להיות אמיתי, לא אהבתי את איך שהם התייחסו אליי ולסיטואציה איתי בחודש האחרון. אני לא חושב שהם היו במאה אחוז כנים איתי. אני מטבעי לא פניתי אליהם כי זאת הדרך שלי מאז שאני שחקן".
4 צפייה בגלריה
דויד סימאו
דויד סימאו
"לא היו כנים איתי". סימאו מוצג בקבוצה
(צילום: באדיבות הפועל ב"ש)
"לפני הגמר כבר היה ברור לי שזה המשחק האחרון שלי בקבוצה. מה שאיכזב אותי זה שלא פנו אליי, לא קיבלתי הצעה רשמית להישאר. היו דיבורים על כך שאם אוותר על חצי מהשכר שלי לעונה הבאה, אולי יישאר, אבל זה לא רציני. הייתי מוכן לוותר על 25 אחוז והייתי שמח להישאר. אבל לא בצורה כל כך קיצונית. המצב שלי שונה משל ז'וזואה ומיגל כי אני לא שחקן חופשי. יש לי חוזה באא"ק אתונה. אבל בכל מקרה שיהיה ברור, אני עוזב כשאני שמח מאוד מהתקופה שלי במועדון. נכנסתי לדפי ההיסטוריה של המועדון עם הזכייה בגביע. אני מודה לכולם, לחברים מהקבוצה, להנהלה וכמובן לאוהדים".
ואם זה היה תלוי בך?
"היה לי טוב פה והייתי רוצה להמשיך. שיחקתי רק משחק אחד באצטדיון שלנו עם הקהל שלנו, במשחק הראשון שלי. הייתי מאוד רוצה לשחק שם יותר ולהרגיש את הקהל, האווירה שם מדהימה. אבל זה כדורגל וצריך להמשיך הלאה".