במכבי ת"א ספקטיים לגבי האפשרות שמוקדמות ליגת האלופות ייצאו לפועל בשל הקורונה, לפחות לא במועד שנקבע, אם בכלל, כשהאלופה הישראלית אמורה להיכנס למעגל המשחקים בסיבוב המוקדמות הראשון ב-18 באוגוסט.
במכבי התאכזבו מההפסד במחזור האחרון, היחיד שלהם העונה, ובדיוק כמו בעונה שעברה שוב ליוסי אבוקסיס, הפעם כמאמן הפועל באר שבע, לאחר שרצו להיות הקבוצה הראשונה מזה 26 שנה שמסיימת עונה ללא הפסדים.
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת עם צלחת האליפות
מכבי תל אביב חוגגת עם צלחת האליפות
מי יישאר, מי יאמן ומה יהיה התקציב? חוסר ודאות במכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
במכבי מורגלים לסיים עונה, למעט הקיץ שעבר, בחיפוש אחר מאמן חדש, אולם הפעם אי הוודאות גדול יותר מכל עונה אחרונה בעידן מיץ' גולדהאר. לא רק שאין מנכ"ל ומנהל מקצועי למועדון, אפילו התקציב לא ברור לקראת העונה הבאה, ושחקנים שסיימו חוזים ואמרו להם שירצו שיישארו לא קיבלו הצעה כספית, כמו אייל גולסה או איתי שכטר, זאת למרות ההערכה כי הם ימשיכו בכל זאת.
מכבי אמורה לפתוח את האימונים שלה לכל המאוחר בעוד שבועיים, כשכבר ב-8 באוגוסט יש את גביע הטוטו, אם בכלל הוא ייצא לפועל בשל התפשטות הקורונה בארץ.
האלופה תצטרך לחפש לעצמה סגל זרים חדש לגמרי, זאת לאחר שהתקבלה החלטה כי צ'יקו אופאדו לא יישאר, ז'איר אמאדור סיכם בסראגוסה ואנדרה ז'ראלדש לא מעוניין להמשיך עונה נוספת, כשבמקביל אנטואן קונט הוצע לקבוצה. אנריק סאבוריט, שבעצמו מחפש קבוצה בספרד, כתב אחרי המשחק בתמונה שהעלה עם אמאדור וז'ראלדש: "תודה לשניכם, אתם עוזבים אותי לבד. מאפיה!".
אורוש ניקוליץ' עוד לא החלים מהפציעה שלו ואנדראס יאניוטיס יצטרך לקבל החלטה אם להישאר, אבל בכל מקרה יתחיל כשוער שני לדניאל טננבאום, שמכבי האריכה אוטומטית את חוזהו. שחקן העונה דן גלזר, יונתן כהן ודור פרץ מכוונים לצאת ולשחק בחול בעונה הבאה.
מכבי תקיים את מחנה האימונים שלה הפעם בארץ, והיא בעצמה עדיין לא יודעת היכן הוא יהיה. בכל מקרה, המאמן הזר הבא שיגיע, או בכלל זרים שייצאו לחופשה או כאלו שיצטרפו, יצטרכו להיכנס לבידוד בן שבועיים כשינחתו, כך שלא בטוח אם יוכלו לפתוח את האימונים, כשמעבר לכך, איביץ' לקח איתו כל הצוות שלו חזרה ליוון.
איביץ' שב ורמז כי ייתכן שלפחות בשבועות הקרובים ייקח לעצמו חופשה עד שיחפש קבוצה חדשה. "זו החלטה שקיבלתי בימים האחרונים. אני גאה במה שעשינו בשנתיים הללו, אני גאה בשחקנים, בצוות, בכולם. ההצלחה הגיעה בזכות עבודה קבוצתית. אני רוצה לקחת כמה ימים לנוח ולחשוב על ההמשך. אולי לא אאמן, אי אפשר לדעת במקצוע הזה, חייו של מאמן הם לא פשוטים. אנוח קצת ביוון ונראה כמה זמן אהיה ללא עבודה. זו לא הייתה החלטה קלה, כי הייתה לי תקופה פנטסטית כאן".
2 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
צפוי לנוח קצת בבית לפני שיחשוב על עתידו. ולדימיר איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
אבי ריקן, שדווקא כן מחזיק בחוזה לעונה הבאה, סיכם: "רצינו לעשות היסטוריה, אבל הגענו קצת סחוטים. אחרי שלושה ימים שישבתי בבית היה לי קצת קשה ונפצעתי, אבל לא נורא. אנחנו מסתכלים אחורה ועשינו עונה פנטסטית. אי אפשר לקחת מאיתנו את מה שעשינו. ננוח קצת, נהנה קצת ונגיע מוכנים לעונה הבאה. בתחילת העונה אמרתי שיהיה קשה מאוד לשחזר את מה שעשינו, זה רק מעצים את גודל ההישג וזה ראוי להערכה. יהיה קשה בעונה הבאה. נצטרך לעשות את המקסימום כדי לשחזר דברים כאלה. אנחנו אוהבים אתגרים".