היום חוגג חיים סילבס, מאמנה של הפועל חיפה, את יום הולדתו ה-44. הערב (שבת, 19:50) הוא יארח עם קבוצתו באצטדיון סמי עופר את מכבי חיפה לדרבי הראשון של העונה, והשאלה הגדולה המרחפת מעל המשחק הזה היא האם הוא יזכה לחגוג ניצחון ליגה ראשון? לפחות על הנייר, נראה שהיריבה הירוקה עדיפה בהרבה.
הפועל חיפה תתייצב לקרב היוקרתי במצב לא מזהיר: מקום 12 בטבלה עם נקודת ליגה אחת בלבד, סטטיסטיקה שלילית שהספיקה כבר לערער את מעמדו של סילבס. הפסד נוסף של הפועל חיפה עלול להוביל את הבוס מאמריקה, יואב כץ, לבצע זעזוע בעמדת המאמן. שמותיהם של אלישע לוי, מרקו בלבול, אלדד שביט ושלומי דורה כבר עלו על הפרק כמועמדים לתפקיד.
6 צפייה בגלריה
סילבס
סילבס
יקבל ניצחון כמתנת יום הולדת? סילבס
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
שרי ורוקאביצה חוגגים
שרי ורוקאביצה חוגגים
בעדיפות ברורה. מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
"אני מקווה שחיים סילבס יעניק לעצמו מתנת יום הולדת עם ניצחון על מכבי חיפה", אמר כץ, שבניגוד למפגשי הדרבי הקודמים הפעם העדיף להימנע מלצאת בהצהרות: "על הנייר, במצב של היום מכבי שנמצאת במקום הראשון עדיפה. אבל מדובר בדרבי ואני מקווה שבסיום הערב אנחנו נצא מנצחים. אנחנו באים במטרה אחת, והיא לנצח את המשחק". השחקנים בקבוצה שתומכים במאמן כבר הבהירו שיעשו הכל כדי לחגוג לו. חתן השמחה אמר מצידו: "יום הולדת בדרבי חייב להיות משהו מיוחד ובסופו מתנה - ניצחון".
כמו בכל עונה, גם בקיץ האחרון הצהיר כץ שהמטרה של הפועל חיפה היא פלייאוף עליון, מה שנראה בשלב זה רחוק מהמציאות ויותר קרוב למאבקי הישרדות. "אנחנו רק בתחילת העונה והדרך עוד ארוכה", כץ ממהר להרגיע. "היינו במצבים האלה וידענו לצאת מהם ביחד, ולכן אין סיבה שלא נצליח גם הפעם במשימה. אין ספק שאם הייתי יכול להיות בארץ זה היה יותר קל, אבל הקורונה משבשת הרבה דברים".
6 צפייה בגלריה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ הפועל חיפה
"אין סיבה שלא נצליח להילחץ מהמצב הזה". כץ
(צילום: עוז מועלם)

"בכל הקבוצות יש תביעות, אצלנו עושים מזה דרמה"

ואם לא די בכל הקשור בתוצאות על כר הדשא, גם מאחורי הקלעים המצב לא מזהיר. למשל, עומס במספר עמדות גורם ללא מעט תסכול אצל השחקנים. החלוץ רז שטיין, שבעונה שעברה נחשב ללהיט עם תשעה שערים במדי נס ציונה, והעונה בחיפה לא נספר. בינתיים הוא הפך מתקווה גדולה לשחקן ספסל ונמצא בסוף הרוטציה מאחורי נס זמיר, אלמוג בוזגלו, קייס גאנם, וויליאם אגאדה, אחמד דרואשה ,דודו אלטרוביץ' ועדן בן בסט שבקרוב יהיה כשיר.
זה לא נגמר פה. קבלת החלק הראשון ממענק רשת הביטחון במסגרת המתווה הקורונה סייעה לכץ להכניס את היד עמוק לכיס בחלון ההעברות האחרון. שחקני החיזוק יהב גורפינקל, חנן ממן ורוסלן ברסקי אמורים להוות תוספת כוח רצינית בהמשך - אך במקביל גם להוסיף לעומס על העמדות והתסכולים.
6 צפייה בגלריה
דרורי מול שטיין
דרורי מול שטיין
לא מקבל מספיק קרדיט. שטיין
(צילום: נחום סגל)
6 צפייה בגלריה
הפועל חיפה מול מכבי חיפה
הפועל חיפה מול מכבי חיפה
ורמוט. סיים בטונים צורמים
(צילום: עוז מועלם)
גם בהנהלה לא שקט. לאחרונה נרשמה מתיחות בין המנכ"ל אורן שטרלינג למנהל מחלקת הנוער הנכנס יניב כהן, כשהאחרון הוצא מקבוצת ווטסאפ אחת. בחיפה טענו כי הקבוצה המדוברת אינה רשמית, אך לא מכחישים את המתיחות המדוברת שלטענתם נוצרה בעקבות חילוקי דעות בקשר לקבוצת הבוגרים. הדבר הצריך את התערבותו של כץ, שביקש לשים את המתיחות בצד לטובת הצלחת המועדון.
אם זה לא מספיק, בהנהלה נאלצים להתמודד עם עניינים משפטיים, כשהטרי שבהם עוסק בגילי ורמוט. הקשר הוותיק עזב בטונים צורמים ואף הגיש תביעה על סך 700 אלף שקל בטענה לאי תשלום מענקים. בחיפה לא התרגשו: "מדובר בטענות כזב של ממש והמועדון אינו חייב לו אפילו משכורת אחת". לגבי שאר התביעות, הגיבו בחיפה כי "מדובר בשיטת מצליח. כולם מנסים לתבוע ובסוף בית המשפט אומר להם ללכת הביתה. זה קיים בכל מועדון, פשוט כשמדובר בהפועל חיפה הכי קל לעשות מזה דרמות".

בדרבי הכל אפשרי

בשורה התחתונה, בהפועל חיפה טוענים שהמצב לא גרוע כפי שהוא מצטייר מבחוץ, וכשיגיעו הניצחונות מצב הרוח ישתפר. כדי שזה יקרה, יודעים במועדון שהערב הם זקוקים לפחות לנקודה אחת. "הכל אפשרי וכל קלישאה שקשורה למשחקי הדרבי תקפה גם לדרבי של חודש נובמבר 2020". יש לציין שהפועל תתייצב הערב ללא השוער יסמין בוריץ', שסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי, ואם לא יהיה שינוי מי שיתפוס את מקומו הוא רן קדוש - שמקבל תמיכה מסיבית מהסביבה, תוך ידיעה שבכל הזדמנות שניתנה לו הוא הפגין יכולת טובה.
לאחר ההפסד 2:1 לנתניה במחזור האחרון, כינס סילבס את השחקנים ונטע בהם אופטימיות ואמונה: "מול נתניה סבלנו מחוסר מזל, אבל הוכחנו שאנחנו טובים יותר. אני בטוח שאם נמשיך ככה התוצאות יגיעו". האם ה-11 של סילבס יצליחו באמת להעניק לו מתנת יום הולדת? בקרוב נדע.
6 צפייה בגלריה
נס זמיר חוגג
נס זמיר חוגג
יצליחו לסדר לסילבס חגיגה מוצלחת?
(צילום: אפי שריר)