ז'וזואה הורחק לארבעה משחקים בעקבות אירוע היריקה לכיוון אבי ריקן במהלך ה-1:0 שספגה הפועל באר שבע ממכבי תל אביב ביום שני בטוטו-טרנר.
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל החליט על עונש כבד לקשר הפורטוגלי שיחמיץ את המפגשים מול הפועל כפר סבא, מ.ס אשדוד, הפועל חיפה ומכבי תל אביב בגביע המדינה. האדומים מתכוונים לערער על פסק הדין.
2 צפייה בגלריה
ז'וזואה
ז'וזואה
ז'וזואה. נענש בחומרה
(צילום: עוז מועלם)
מכיוון שהאירוע נעלם מעינו של שופט המשחק וצוות ה-VAR לא התערב גם כן, בית הדין השתמש בסעיף מתוך תקנון המשמעת של ההתאחדות המאפשר להעמיד לדין בהסתמך על צילומי טלוויזיה או תיעוד ויזואלי אמין אחר. בפסק הדין של הדיין עו"ד נעם ליובין נכתב בין היתר: "אין לי צל צילו של ספק כי הנאשם אכן ירק לכיוונו של אבי ריקן. הנסיבות בהן עומד ריקן עם גבו לנאשם, כלל אינו רואה אותו, כך שאינו יכול ליצור כל פרובוקציה מולו, עסוק בוויכוח עם רמזי ספורי ולפתע מחזיק בצווארו, כל זאת במקביל להרמת היד על ידי הנאשם על מנת לחסום את זווית הראייה של פיו, ותנועת היריקה אותה הינו עושה לכיוונו של ריקן, ותגובתו האינסטינקטיבית והמיידית של ריקן לאירוע בהחזקת צווארו, שרק לאחריה מבחין הוא בנאשם מוכיחות מבחינתי מעל כל צל של ספק כי הנאשם אכן ירק על ריקן, וכן ניסה להסתיר זאת במעשיו לפני ואחריי ביצוע היריקה".
בעניין העונש נכתב: "כפי שציין זאת תובע ההתאחדות בכתב האישום ובמהלך הדיון עצמו, הרי שמעשה יריקה על שחקן יריב, הינו מעשה חמור השקול לתקיפה...לעניות דעתי הרי מדובר במעשה מבזה ומשפיל אשר נעשה תרתיי משמע מאחורי גבו של שחקן מכבי ת"א בכוונה לפגוע בו, תוך כדי ניסיון להסוות את המעשה. העובדה כי נמצאים אנו בעידן הקורונה בו יריקה אינה מהווה 'רק' אירוע משפיל ופוגע, אלא עלולה לגרום לסיכון בריאותי ממשי ועל כן יש לראות בכך גם מעשה בלתי אחראי של הנאשם".
2 צפייה בגלריה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
ז'וזואה אמר במהלך דיון: "טל בן חיים אמר לי אחרי עבירה עליו הוא רץ אלי ואמר לי שהוא ידפוק את אמא שלי. במהלך המשחק עשו לי פרובוקציות כל השחקנים של מכבי. וכשאני דיברתי עם השופט אמרתי לו שאמרו לי "ש***טה בן ז**ה". הרבה פעמים, ואבי ריקן הסתכל עלי והוא אמר לי 'למה אתה מסתכל עלי' ואני אמרתי רק 'אני מפסיד 1:0 מה אתה רוצה'. ואז דחפתי אותו והוא נפל, ואז ריקן אמר לי שפרובוקציות זה חלק מהמשחק. אני לא ירקתי על אף אחד ואף אחד לא ראה שירקתי. אם אני עושה טעות אני מודה, אבל פה לא ירקתי רק עשיתי טפו.
השחקן עצמו הגיב עוד ביום שלישי להאשמה כנגדו כשהעלה לחשבון האינסטגרם את הזווית שלו לסיפור: "האמת היא ששחקני מכבי תל אביב קיללו אותי ואת אמא שלי במשך כל המשחק. אלה היו פרובוקציות שנועדו להרגיז אותי כדי שאקבל כרטיס אדום. כשראיתי את ריקן ליד רמזתי עשיתי רק קול של יריקה (טפו) אבל ממש לא ירקתי עליו".
בא כוחו של ז'וזואה היה עורך הדין עידו בר נתן שטען בין היתר: "מדובר פה בהעמדה לדין לא על אירוע אלא על מוניטין שיצרו לשחקן. יש פה קמפיין בלתי פוסק שמדובר בשחקן שכאילו הוא פרא אדם...שמונה מצלמות לא ראו יריקה. גם במצלמה תשיעית לא רואים יריקה, שום יריקה, אפילו לא טיפה". על ריקן: "פרובוקטור, הוא שור מועד".

ב"ש בתגובה: "אין איש בעולם שראה יריקה של ז'וזואה"

בהפועל ב"ש הגיבו לעונש של ז'וזואה: "קיבלנו באכזבה את החלטת בית הדין לשפוט את ז'וזואה ללא סמכות, בניגוד מפורש להוראות תקנון המשמעת של ההתאחדות שאומרת שלא ניתן לשפוט שחקן על עבירה ששופט המשחק התערב והכריע בה, ובניגוד לראיות המצולמות מכל תשע מצלמות הטלוויזיה שצילמו את האירוע, בתוספת זווית הצילום עליה הסתמך הדיין בהחלטתו".
"אין איש בעולם שראה יריקה של זוסאווה - כולל אבי ריקן עצמו וכולל שופטי ה-VAR שקבעו פה אחד שלא הייתה יריקה", הוסיפו בקבוצה. "המועדון מכבד את מערכת המשפט אבל ייאבק בכל האמצעים המשפטיים שעומדים לרשותו נגד העוול שנעשה לשחקן". במועדון שוקלים פנייה לבית דין אזרחי.