בשורה רעה מאוד לקבוצות ליגת העל. בעקבות הסגר שיחל ביום חמישי בחצות, שר הבריאות יולי אדלשטיין סירב לבקשותיו של שר הספורט חילי טרופר להמשיך לקיים את הליגה (כדורגל וכדורסל), אך הקבוצות כן יוכלו להמשיך ולהתאמן.
מי שהוחרגו מהסגר הם הספורטאים האולימפיים שמתכוננים לטוקיו 2021, וכן הקבוצות שמשתתפות במפעלים הבינלאומיים, מכבי תל אביב בכדורגל, מכבי ת"א בכדורסל, הפועל ירושלים, הפועל חולון, עירוני נס ציונה ואליצור רמלה.
3 צפייה בגלריה
כהן בועט מול דוס סנטוס
כהן בועט מול דוס סנטוס
מה יהיה גורל ליגת העל?
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
השר חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
בישיבת הממשלה שנערכה עוד קודם לכן לקראת הסגר המתקרב ביום שישי, הוחלט להסמיך את שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הספורט חילי טרופר לקבל יחד החלטה בכל מה שקשור לענפי הספורט,

השתלשלות האירועים

הנטייה של גורמים מקצועיים במשרד הבריאות היא לאשר את פעילויות הליגות הבכירות, אולם בדרג הפוליטי כרגע סקפטיים יותר בנוגע לזה. "הספורטאים הישגיים והקבוצות האירופיות ימשיכו בפעילות", העריכו במשרד הספורט. "לגבי הליגות הבכירות מדובר במו"מ קשה יותר בגלל הסגר המוקפד".
ממינהלת הכדורסל נשלח מכתב לשר טרופר לגבי החרגת ליגת העל: "בשישה חודשי כדורסל בתקופת הקורונה כמות מקרי הקורונה בכדורסל הייתה אפסית, ונספרת בשני מקרים בלבד. אנחנו עדים לכך שבאירופה, למרות הסגרים במדינות השונות, הספורט המקצועני הוחרג משלוש סיבות, שאחת מהן היא ההבנה כי סגירת הספורט משמעותה הרסנית לקבוצות ולליגה".
"יש להבין כי עצירת הליגה משמעותה הוצאה לחל"ת של מאות עובדים. העצירה, גם אם היא לשבועיים, תוביל לעזיבת השחקנים הזרים ותפגע מקצועית בקבוצות. בנוסף עצירת הליגה תאלץ אותנו לקצר מספר מחזורים וכך תגרום להפסד כלכלי עצום, הפסד שעלול לגרום לקריסת הליגה. גורל הליגה תלוי בכם", עוד נכתב.
3 צפייה בגלריה
פרנקל מגיע לישיבה
פרנקל מגיע לישיבה
שמואל פרנקל
(צילום: עוז מועלם)
מכתב דומה נשלח מיו"ר מינהלת הנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר דוד, שפנתה ביממה האחרונה למנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך: "כידוע, ליגת העל לנשים בכדורסל נפתחה מתוך דאגה לשלומן של השחקניות וצוותי האימון, ותוך הקפדה על הכללים וההנחיות שנקבעו על ידי משרד הבריאות הן בהתנהלות היומיות והן במגרשים", כתבה קניסטר בר דוד במכתבה. "מאז פועלות הקבוצות לפי המתווה, שאושר כאמור, ע"י משרד הבריאות כאשר בנוסף המנהלת מבצעת ביקורות באולמות. אציין כי בכל ביקורות הפתע אותן ביצעה משטרת ישראל באולמות בזמן המשחקים, לא נמצאו ליקויים".
"אני מבקשת את טיפולך המסור בהחרגת ליגת העל לנשים בכדורסל, מכל החלטה נוספת על הידוק ההגבלות, על מנת לאפשר לה להמשיך ולפעול, תוך עמידה בהתחייבויות המנהלת והמשך שידורי משחקי ליגת העל לנשים בכדורסל לכלל הציבור", נכתב.
פורסם לראשונה: 15:50, 05.01.21