הגרלת הליגה האירופית זימנה למכבי תל אביב והפועל באר שבע שמות די מוכרים כמו פיטר בוס, מאמן מכבי ת"א לשעבר, שחוזר לישראל ויתמודד שוב מול הפועל באר שבע, שזכתה על חשבונו באליפות. מכבי תל אביב תפגוש שוב את ויאריאל. הגיע הזמן לעשות סדר בכל היריבות

לוח המשחקים של הפועל ב"ש

22 באוקטובר: בבית מול סלביה פראג
29 באוקטובר: בחוץ מול ניס
5 בנובמבר: בבית מול באייר לברקוזן
26 בנובמבר: בחוץ מול באייר לברקוזן
3 בדצמבר: בחוץ מול סלביה פראג
10 בדצמבר: בבית מול ניס

באייר לברקוזן: שובו של פיטר בוס

באייר לברקוזן סיימה בעונה שעברה במקום החמישי בבונדסליגה ופיספסה את הכרטיס לליגת האלופות בעקבות הניצחון של מנשנגלבאך במחזור האחרון. על הקווים עומד אקס מכבי תל אביב פיטר בוס, שהגיע למועדון בדצמבר 2018, ומאז רשם 75 משחקים בכל המסגרות ומחזיק ב-56 אחוזי הצלחה. בוס גם הוביל את לברקוזן לגמר הגביע הגרמני, אך הקבוצה שלו נכנעה למכונה של האנזי פליק, באיירן מינכן, שניצחה 2:4. אמנם הכוכב הכי גדול של הקבוצה בעונה החולפת, קאי האברץ, עזב אותה לצ'לסי תמורת 80 מיליון אירו, אך גם בלעדיו לברקוזן עמוסה בכישרון ושחקנים נהדרים.
9 צפייה בגלריה
בוס ואבוקסיס אי שם ב-2016
בוס ואבוקסיס אי שם ב-2016
בוס ואבוקסיס אי שם ב-2016
(צילום: עוז מועלם)
ההולנדי הדריך את מכבי תל אביב בעונת 2015/16 והתמודד מול הפועל באר שבע על האליפות. הוא לא הפסיד בליגה, אבל בסופו של דבר האדומים חגגו אליפות על חשבונו במחזור האחרון דרמטי. בחצי גמר הגביע בוס פגש את יוסי אבוקסיס, אז מאמן בני סכנין, וניצח 2:3 במשחק שזכור בעיקר בגלל תקרית הוצאת החוץ. מכבי ת"א הוציאה כדור חוץ וכבשה שער בזמן ששחקן סכנין היה פצוע על הדשא, ובסכנין חשבו שזה מהלך לא ספורטיבי. בגמר הגביע הפסידו בוס ומכבי ת"א למכבי חיפה.
מוסא דיאבי (21), לאון ביילי (23), קרם דמירבאי (24) והמושאל פטריק שיק (23) מרכיבים חלק קדמי צעיר, מהיר ומסוכן במיוחד. הארגנטינאי המצוין אסקיאל פלאסיוס וצ'ארלס אראנגיס מחזיקים את האמצע, שמלבדם גם ההגנה נראית כמעט בלתי חדירה עם בלם נבחרת גרמנית ג'ונתן טאה, אדמונד טפסובה והאוסטרי אלכסנדר דראגוביץ'.
9 צפייה בגלריה
לאון ביילי
לאון ביילי
מהירות מסחררת. לאון ביילי
(צילום: EPA)

סלביה פראג: משוכה יותר גבוהה

כדי להגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית, ב"ש חלפה על פני ויקטוריה פלזן, הפעם היא קיבלה משוכה צ'כית גבוהה יותר בדמות האלופה מהעונה החולפת, סלביה פראג. הקבוצה של ג'ינדריץ' טרפיסובסקי הודחה ממוקדות ליגת האלופות בסיבוב הפלייאוף, בדיוק כמו מכבי ת"א, אחרי שהפסידה 4:1 בסיכום שני המשחקים למידטיילנד הדנית.
9 צפייה בגלריה
שחקני סלביה פראג
שחקני סלביה פראג
התפרקו מול מידטיילנד. שחקני סלביה פראג
(צילום: EPA)
הקבוצה הצ'כית נוהגת לשחק עם שני חלוצים, פיטר מוסא הקרואטי וסטניסלב טקל. איתם בחלק הקדמי נמצאים הניגרי פיטר אוליינקה ולוקאש פרובוד. אונדריי קולאר, אחד השוערים העולים בכדורגל הצ'כי, עומד בין הקורות.

ניס: כסף לא חסר

הליגה בצרפת הופסקה אחרי 28 מחזורים בעקבות נגיף הקורונה, והוחלט להעניק את הכרטיסים למפעלים האירופיים (כמו גם את תואר האלופה והיורדות) על פי הדירוג בעת סגירתה. ניס סיימה במקום החמישי תחת קשר העבר האגדי פטריק ויירה.
9 צפייה בגלריה
פטריק ויירה
פטריק ויירה
פטריק ויירה
(צילום: גטי אימג'ס)
9 צפייה בגלריה
קספר דולברג
קספר דולברג
עד לא מזמן אחד הכשרונות הגדולים בעולם. קספר דולברג
(צילום: AFP)
הצרפתי בן ה-44 יחל את עונתו השלישית במועדון. לפני כשנה ג'ים רדקליף (67), הבעלים של חברת אינאוס, החליט לרכוש את ניס ב-100 מיליון אירו במטרה להוציא את המועדון לדרך חדשה.
נכון ל-2020, הונו של רדקליף מוערך ב-17.8 מיליארד דולר, מה שמציב אותו במקום ה-74 בין עשירי העולם ובמקום החמישי מבין עשירי בריטניה. למרות הגב הכלכלי האדיר, בינתיים הקבוצה לא התפרעה בחלון ההעברות האחרון והשקיע בסך 28 מיליון אירו במגוון שחקנים, שהבולטים ביניהם הם הבלם הברזילאי רובסון באמבו והחלוץ המוכשר אמין גויירי. גם מורגן שניידרליין הוותיק הגיע מאברטון. בחוד אפשר לראות את קספר דולברג, עד לפני שלוש שנים אחד הכישרונות הגדולים בעולם, אבל כזה שקצת נעלם במדי איאקס הנוצצת והחליט לעבור לצרפת.
9 צפייה בגלריה
ג'ים רדקליף
ג'ים רדקליף
אחד האנשים העשירים בבריטניה. ג'ים רדקליף
(צילום: רויטרס)

לוח המשחקים של מכבי ת"א

22 באוקטובר: בבית מול קרבאח
29 באוקטובר: בחוץ מול סיבאספור
5 בנובמבר: בחוץ מול ויאריאל
26 בנובמבר: בבית מול ויאריאל
3 בדצמבר: בחוץ מול קרבאח
10 בדצמבר: בבית מול סיבאספור

ויאריאל: אונאי אמרי בא להשתקם

קבוצה מוכרת למכבי תל אביב. הספרדים שיחקו מול אלופת ישראל בליגה האירופית בעונת 2017/18. במשחק הראשון שנערך בנתניה נגמר ב-0:0, ובספרד הצהובים-כחולים הפתיעו עם 0:1 משער של ניק בלקמן, שהיה השער היחיד שלהם בליגה האירופית באותה בעונה. בעונה שעברה "הצוללת הצהובה" סיימה במקום החמישי בליגה הספרדית.
מאמן הקבוצה הוא אונאי אמרי, לשעבר בארסנל ופריז סן ז'רמן. המאמן ראה ימים טובים יותר בקריירה וינסה לחזור למסלול בוויאריאל. סנטי קאסורלה הוותיק עזב את ויאריאל לטובת קבוצה בקטאר. הספרדים נהנים מהתקפה מצוינת שכולל את פאקו אלקאסר, ג'רארד מורנו שכבש 18 שערים בלה ליגה בעונה שעברה וקרלוס באקה הוותיק'. שם בולט נוסף בהתקפה הוא הקיצוני הניגרי הצעיר (21) סמואל צ'וקווזה. בקיץ הקבוצה צירפה את הקשר המנוסה דני פראחו שהגיע מוולנסיה בחינם. היא גם שאלה את ילד הפלא היפני של ריאל מדריד, טאקפוסה קובו בן ה-19. קובו היה נהדר בעונה שעברה במדי מאיורקה, עם ארבעה שערים וחמישה בישולים.
9 צפייה בגלריה
אונאי אמרי
אונאי אמרי
אונאי אמרי. רוצה להשתקם
(צילום: רויטרס)

קרבאח: סרט מלחמה

אלופת אזרבייג'ן בחמש השנים האחרונות. מארחת את משחקיה בבאקו עקב הסיכסוך הצבאי עם ארמניה. היא דיירת קבועה בשלב הבתים של הליגה האירופית בשנים האחרונות אבל לא עלתה לשלב 32 האחרונות אף פעם. בעונת 2017/18 שיחקה בפעם הראשונה בתולדותיה בליגת האלופות וסחטה שתי תוצאות תיקו מאתלטיקו מדריד. מאמן הקבוצה הוא גורבן גורבאנוב, והוא מדריך אותה מ-2008 ועד היום. מרשים מאוד. היא עלתה לליגה האירופית השנה אחרי 0:3 על לגיה ורשה, אז לא כדאי לזלזל בה.
9 צפייה בגלריה
שחקני קרבאח חוגגים
שחקני קרבאח חוגגים
מצליחים לשחק כדורגל נהדר למרות הבלגן במדינה. שחקני קרבאח חוגגים
(צילום: AP)

סיבאספור: ד"ש מקאיודה

על רקע הקריסה של השמות הגדולים בכדורגל הטורקי, עכשיו יש שמות חדשים וביניהם סיוואספור שסיימה בעונה שעברה במקום הרביעי בליגה הטורקית. זאת הופעה הבכורה של הקבוצה בליגה האירופית והיא מציגה את החלוץ ארונה קונה. החלוץ מחוף השנהב בן 36 אבל כבש שבעה שערים בעונה שעברה בליגה. בקבוצה משחק גם הניגרי לארי קאיודה, לשעבר במכבי נתניה, הוא מושאל משחטאר דונייצק.
9 צפייה בגלריה
לארי קאיודה. יבקר שוב בישראל
לארי קאיודה. יבקר שוב בישראל
לארי קאיודה. יבקר שוב בישראל
(צילום: אורן אהרוני)