האם איל ברקוביץ' בדרך לאמן את הנבחרת? עוד מוקדם להגיד, אבל בהתאחדות הוחלט לצרף את כוכב העבר לרשימת המועמדים הסופית. עשר שנים עברו מאז אותה מסיבת עיתונאים מפורסמת במלון הילטון בת"א, שבה הצהיר ברקוביץ' כי הוא האיש המתאים לתפקיד, למרות שהוא מעולם לא הוצע לו. אלא שאם אז היה מדובר בקוריוז, הפעם בהתאחדות החלו לבחון ברצינות את המועמדות שלו.
"ברקוביץ' יכול להיות משהו מרענן בנבחרת", אמר גורם בהתאחדות שאישר את הידיעה. "ניסו כבר הכל - מאמני ליגה מצליחים, זרים - שום דבר לא עבד. אחד כמו איל יכול להדליק את הכדורגל הישראלי ולהביא וייב שלא היה פה".
2 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
יאמן את הנבחרת? ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
ההחלטה אמורה להתקבל בחודש הקרוב לקראת אחד המשחקים החשובים בתולדות הנבחרת, חצי־גמר פלייאוף העלייה ליורו ב־8 באוקטובר בחוץ מול סקוטלנד, אבל המשימה הראשונה של המאמן החדש תהיה חודש לפני, ב־4 בספטמבר, גם כן בגלזגו, בפתיחת ליגת האומות של מונדיאל 2022.

יוסי אבוקסיס נותר המועמד המוביל

בהתאחדות לא אופטימיים באשר לסיכויי העלייה לאליפות אירופה, כי גם אם ישראל תדהים את סקוטלנד היא תצטרך לנצח בגמר את סרביה או את נורווגיה החזקות. על עלייה למונדיאל אף אחד לא מעז אפילו לפנטז. "דווקא מהמקום הזה, שבו אין סיכוי אמיתי לעשות משהו בקמפיינים הקרובים, ברקוביץ' יכול להיות הדמות הנכונה על הקווים, להביא משהו אחר. אם הוא יצליח, זה יהיה בגדול", הוסיף הגורם.
מבחינה מקצועית, המועמד המוביל נותר יוסי אבוקסיס, שנמצא תחת חוזה בהפועל באר־שבע, ולא מוכן להתעסק בנושא הנבחרת עד אחרי גמר הגביע בחודש הבא. שני השמות הנוספים שנמצאים ברשימה שגובשה הם ניר קלינגר ואברם גרנט, שלטענת גורמים בכירים בהתאחדות העביר מסרים שלפיהם הוא מעוניין לחזור לקדנציה שנייה, אך הסיכויים לכך נמוכים. "למרות שגרנט הצליח באופן יחסי, אנחנו צריכים משהו חדש", הסבירו בהתאחדות.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. עדיין מועמד מוביל
(צילום: הרצל יוסף)
בחירת המאמן הלאומי תתבצע על ידי ועדת איתור שתכלול בין היתר את היו"ר אורן חסון, שחקן עבר ומאמן עבר. היא תתחיל לפעול רק לאחר שיוסדר עניינו של המנהל הטכני, וילי רוטשנטיינר, שנדרש לקצץ מחצית משכרו ולהתנתק לגמרי מההתעסקות בנבחרת הבוגרת, ובינתיים מסרב. בהתאחדות הציעו לאוסטרי, המחזיק בחוזה לעוד שנתיים, פיצוי של חמישה חודשים בעלות של מיליון שקל, בעוד הוא דורש שכר לשנה שלמה, כלומר שלושה מיליון שקל, מה שמעכב כרגע את העזיבה שלו.