עם כל הכבוד לניצחון 0:2 על מכבי פתח תקווה אמש (רביעי), הסיפור הגדול בכלל קרה כמה שעות קודם לכן במתחם הבית האדום של הפועל באר שבע, העימות האלים בין ז'וזואה לשגיב יחזקאל במתחם האימונים של המועדון. השניים נחקרו היום בצהריים תחת אזהרה במשטרת באר שבע ושוחררו לבתיהם בתנאים מגבילים. לאחר סיום החקירה התחייבו השניים שלא להימצא בקרבות אחד של השני למשך 15 ימים והפקידו ערבות של 5,000 שקלים. המשמעות היא שהם לא יוכלו להתאמן ולשחק יחד.
הסיבה הראשונית לכך שהשניים הגיעו למשטרה הייתה מאחר שהפורטוגלי נאלץ לקבל טיפול רפואי מכוחות "איחוד הצלה", והנוהל הוא שברגע שהם מטפלים באדם הפרטים של האירוע מועברים לשוטרים.
4 צפייה בגלריה
ז'וזואה ושגיב יחזקאל חוגגים
ז'וזואה ושגיב יחזקאל חוגגים
ז'וזואה ויחזקאל בימים יפים יותר
(צילום: ראובן שוורץ)

השתלשלות האירועים

מה שהתחיל בהתבדחות שגרתית בין ז'וזואה ושגיב יחזקאל, הפך לקרב זריקת חפצים והחלפת מהלומות, שבסיומה הם הודחו מהסגל להתמודדות למרות שיועדו לפתוח בהרכב.
התקרית התרחשה בקומת הקרקע של הבית האדום שסמוך לטוטו-טרנר, במתחם חדרי ההלבשה. באותה עת, בקומה מעל, שהו אנשי הצוות המקצועי וערכו התייעצות טקטית אחרונה למשחק. לפתע נכנס לחדר מאמן השוערים, גיל בן נחום ועדכן את הנוכחים שפרצה מהומה. עד שירדו למקום המהומה כבר הסתיימה אחרי ששחקנים הצליחו להפריד בין הפורטוגלי לישראלי.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
"סיטואציה חריגה". רוני לוי
(צילום: הרצל יוסף)
בצוות סיפרו שהם מצאו שחקנים המומים ממה שקרה, כשז'וזואה אף דימם והוצע לו לקבל טיפול מהצוות הרפואי, אך הוא סירב לכך. אל המקום הוזעק המנכ"ל אסי רחמים, ששהה כבר באצטדיון יחד עם המנכ"ל שיחליף אותו החל מהשבוע הבא, עו"ד גיא פרימור. לאחר התייעצות עם רוני לוי הוחלט מיד להוציא את השניים מהסגל. לאחר קבלת ההחלטה עודכנה בכך גם הבעלים אלונה ברקת שהייתה בנסיעה לעיר. ז'וזואה ויחזקאל עזבו מיד לאחר מכן לביתם ולא נכחו באצטדיון במהלך המשחק.
רוני לוי תיאר בסיום המשחק את הדרמה שהתחוללה בבית האדום: "זאת סיטואציה לא רגילה. לא הייתי שם בזמן שזה קרה, אבל אני הרבה שנים בכדורגל וזאת בהחלט הייתה סיטואציה חריגה, לא כזאת שאתה יכול להגיד שרבו שני שחקנים, עוברים לסדר היום ומשחקים. זה היה משהו חריג מאוד".
4 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
ברקת. תקבע את העונש
(צילום: ראובן שוורץ)
בשל העובדה שז'וזואה נבדק על ידי חובש של איחוד הצלה, הועברו פרטיו למשטרה שזימנה את שני השחקנים לגביית עדות. במועדון מציינים שמדובר בהליך פורמלי המתחייב בחוק ושלמשטרה אין עניין במקרה. יחזקאל וז'וזואה יוזמנו היום לבירור במועדון שיהפוך לוועדת משמעת במשרדו של רחמים בשבוע הבא. בסופו של דבר מי שתקבל את ההחלטה בנוגע לעונש היא ברקת.
סיום מיידי של ההתקשרות עם ז'וזואה בהחלט נמצא על הפרק, זאת מכיוון שכבר היה מעורב ברצף תקריות קשות ומביכות עבור המועדון שגרמו לו להיעדר ממספר רב של משחקים אחרי הרחקות על ידי שופטי משחק, דייני ההתאחדות לכדורגל ואף השעיות ע"י המועדון עצמו. גורם המקורב לשחקן אף התייחס לנושא ואמר: "הוא מבין שסיים את דרכו בבאר שבע". נציגיו של השחקן כבר מנהלים מו"מ על תנאי שחרורו.
4 צפייה בגלריה
ז'וזואה מגיע לבית הדין
ז'וזואה מגיע לבית הדין
ז'וזואה מגיע לבית הדין. שורה של תקריות
(צילום: עוז מועלם)
בין התקריות הקודמות של הפורטוגלי אפשר למצוא את המכות במהלך האימון עם הבלם עמית ביטוןניסיונות לפגוע בעוזר המאמן אליניב ברדה ובמנהל הקבוצה אביתר אילוז, וכן תקריות כנגד שחקנים יריבים.
גורמים במועדון טוענים שאחרי התקרית של אתמול, שמבחינתם כבר הייתה שיא השיאים וחצתה רף שלילי נוסף בהתנהגותו של ז'וזואה, הוא לא יכול להמשיך לשחק בקבוצה. לשחקן חוזה, אך בב"ש דאגו להכניס בו סעיפי משמעת שאם הוא עובר עליהם הם יוכלו להיפרד ממנו ללא תשלום מלוא שכרו.
"צריך להבין שההחלטה לחתום על חוזה נוסף לעונה הבאה הייתה קשה לא רק עבורנו אלא גם עבור ז'וזואה", סיפר בכיר במועדון והוסיף. "מופעל עליו לחץ כבד לעזוב את ישראל ולחבור לבני משפחתו בפורטוגל. אחרי מה שקרה אתמול הוא בעצמו מבין שאין לו טעם להישאר כאן". יש לציין שבניגוד לפעמים קודמות, אז זכה ז'וזואה לגיבוי מוחלט מהקהל, אתמול אוהדים רבים התבטאו כנגד המשך דרכו של השחקן, זאת למרות שעל יכולתו ותרומתו המקצועית אין כל ויכוח.
בנושא אחר, הפועל באר שבע זכאית לקבל 3,000 כרטיסים למפגש ביום ראשון מול מכבי חיפה בסמי עופר, אבל ביקשה בשלב זה 750 בלבד, עקב חוסר היענות של הקהל האדום. מדובר בבשורה טובה עבור האוהדים הירוקים שיוכלו לקבל כרטיסים נוספים למשחק האליפות הפוטנציאלי שלהם.
פורסם לראשונה: 07:27, 27.05.21