הפועל באר שבע היא הקבוצה שעברה את הטלטלה הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי בעקבות משבר הקורונה. זאת, לאחר שהבעלים אלונה ברקת החליטה לעזוב על רקע סירובם של השחקנים למתווה הקיצוץ שהציעה.
בשבועות האחרונים נרגעו קצת הרוחות כשהנאמן שמונה על ידי ברקת לנהל את המועדון, עו"ד יצחק יונגר, הצליח להגיע להסכמות עם חלק מהשחקנים לגבי חוזים חדשים לעונה הבאה ובראשם מיגל ויטור, ז'וסוואה פאשקיירה ושיר צדק.
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(צילום: הרצל יוסף)
היום, לראשונה מאז הופסקו המשחקים ולאחר שניב זריהן נשלח לביתו אחרי שהתגלה כי הוא סובל מחום גבוה בבדיקה לפני האימון, קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים עם המאמן יוסי אבוקסיס לקראת חידוש משחקי הליגה והמשחק בשבת נגד בית"ר ירושלים בטדי, שיערך כמובן ללא קהל. רמזי ספורי ייעדר בגלל הפציעה בשרירי הבטן, בן שהר נמצא בספק ובקבוצה מתכוונים לתת לו מנוחה אם לא יהיה כשיר.
"כיף לחזור להתאמן", אמר אבוקסיס במסיבת העיתונאים. "הפועל באר שבע עברה טלטלה בגלל העזיבה של אלונה וזה לא פשוט, אבל התחלנו להתגבר על הכל דרך אימונים. עשינו את הכל כדי לשים את הדברים בצד ולהתרכז בכדורגל. עלינו לחצי גמר הגביע וזה משאיר אותנו בעניינים. עברנו חודש של אימונים טובים ולקח זמן לשחקנים להיכנס לעניינים, כי מעולם לא הייתה להם פגרה כל כך ארוכה".
4 צפייה בגלריה
אלטון אקולטסה
אלטון אקולטסה
אלטון אקולטסהמול רמה"ש
(צילום: הפועל באר שבע)
אבוקסיס התייחס להרגשתו לנוכח העובדה שברקת עזבה לאחר שהוא מונה לתפקידו: "אי אפשר לתכנן הכל. למרות העזיבה של אלונה, אני לא מצטער שהגעתי. נכון שאומרים לי 'עד שהגעת קרה מה שקרה', אבל אני מאמין שמה שצריך לקרות קורה. הגעתי למועדון טוב וחזק, עם הרבה אנשים שכיף לי להיות איתם ביום יום".
אבוקסיס נשאל אם בעת קביעת ההרכבים לקראת המשחקים יתחשב במצב של השחקנים שטרם האריכו חוזה, והשיב: "אני רוצה לסיים את העונה בצורה הכי טובה ולא אתייחס למי שמאריך חוזה או לא. יש לנו מטרות וננסה שהכל יסתדר תוך כדי תנועה ושהראש של השחקנים יהיה שקט לקראת המשך המאבקים".
4 צפייה בגלריה
בן שהר עובר את דני עמוס
בן שהר עובר את דני עמוס
בן שהר. אבוקסיס מעדיף לא לסכן אותו
(צילום: הפועל ב"ש)

"הקיצוצים לא עוזרים לשחקנים להיות רגועים"

כשהמאמן נשאל אם מטרות הקבוצה המוצהרות (מקום שלישי בליגה וזכייה בגביע המדינה) ישתנו בעקבות עזיבת ברקת הוא השיב: "לא עברה לי בראש מחשבה כזו. תמיד אתה חושב להגיע עד הסוף כשאתה עולה לחצי גמר הגביע. מצבנו בליגה פחות טוב, אבל המשחק נגד בית"ר הוא מפתח וקריטי בשבילנו. אני מקווה שנושא הקיצוצים ייגמר בשבוע הקרוב. אני מסכים שזה לא עוזר לשחקנים להיות רגועים, אבל מי שחושב שזה מפריע לו שיגיד לי ולא אתן לו לשחק. מי שרוצה לשחק צריך לתת מאה אחוז. אני רוצה שתהיה לי אפשרות להשתמש בשחקנים עם ראש נקי עד סוף העונה ושהקבוצה תעשה לאחר מכן את מה שצריך".
אבוקסיס סיפר על התנהלות העניינים במועדון לאחר עזיבת ברקת: "אני בשיחות יומיומיות עם אסי (רחמים). כשאלונה הייתה היינו מדברים על הכל. היום יש אנשים אחרים שמנהלים. היא עדיין דואגת שהכל יהיה מנוהל כמו שצריך אפילו שהיא לא נמצאת". על הכוונה למנות את אליניב ברדה למנהל מקצועי: "זה לא ישפיע על התפקיד שלי".
4 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
ברקת. אבוקסיס: "עדיין דואגת שהכל יתנהל כראוי"
(צילום: הרצל יוסף)
לגבי הזרים, אבוקסיס הבהיר שהוא מעוניין להשאיר במועדון את אלטון אקולטסה: "נעשה את הכל כדי להשאיר אותו". לגבי דויד סימאו טרם התקבלה החלטה.
על בן ביטון, שהושאר מחוץ לסגל לפני אחד ממשחקי האימון, אמר אבוקסיס: "אני אומר לשחקנים שלי בפנים את מה שאני חושב. הייתה לנו שיחה וברגע שהוא דיבר איתי, ואמר שהוא רוצה להיות חלק מהקבוצה ומתנהל כמו שצריך החזרתי אותו לעניינים. הבנתי שכולו מרוכז בהצלחת הקבוצה".