חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet על הסיכום מאמש (ראשון) לפיו וילי רוטנשטיינר ימשיך כמאמן נבחרת ישראל לפחות גם בקמפיין מוקדמות המונדיאל שייפתח במרץ 2021, מינוי שיאושר רשמית בוועדת האיתור שתתכנס היום במשרדי ההתאחדות בר"ג, גרמה לתגובות תומכות במיוחד מצד כוכבי הנבחרת, אחרי שאלו פתחו בקמפיין להשארתו על הקווים.
בקרב חברי ועדת האיתור, שכוללת בין היתר את יו"ר ההתאחדות אורן חסון, אלי אוחנה, אלי כהן ויו"ר הועדה המקצועית, שינו זוארץ, נוצר קונצנזוס מוחלט בהחלטה להשארתו של רוטנשטיינר בתפקיד.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. תמיכה גורפת
(צילום: getty images)
בשיחות סגורות ביניהם עוד טרם הפגישה בין חסון לרוטנשטיינר, הבהירו כי מבחינתם האפשרות שהאוסטרי יישאר על הקווים היא המועדפת, אולם היה להם חשוב לשמוע את רוטנשטיינר, מה התעדוף שלו בין אפשרות הישארותו כמאמן או חזרה לעמדת המנהל הטכני.
רוטנשטיינר חשף אמש בפני מקורביו כי בשיחה בינו לבין חסון הוא ביקש להישאר כמאמן על הקווים, בדיוק הקו של ועדת האיתור ושל חסון, מה שהוביל לסיכום. "אמרתי לחסון שהכי נכון מבחינתי להמשיך להיות האיש על הקווים, הוא דיבר עם ועדת האיתור וקיבלו החלטה שזה מה שיהיה", אמר האוסטרי לאנשים הקרובים ביותר אליו בכדורגל הישראלי.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
חסון. מעריך מאוד את רוטנשטיינר
(צילום: אורן אהרוני)
ועדת האיתור התכנסה מספר פעמים עוד טרם הפגישה שהובילה לסיכום הסופי אמש, ובכל הישיבות הוחלט במיוחד אחרי קמפיין ליגת האומות שבו צברה הנבחרת שמונה נקודות בדרג 2 עם נבחרות שישחקו בקיץ ביורו (צ'כיה, סקוטלנד וסלובקיה), והודחה בחצי גמר פלייאוף היורו בגלזגו רק אחרי דו קרב פנדלים, שהמטרה מבחינתה שהוא ימשיך.
"רוטנשטיינר הכניס סטנדרטים לנבחרת שאנחנו לא חושבים שכרגע יש איזה מאמן ישראלי שיכול היה להמשיך בקו הזה", סיפר אחד מחברי ועדת האיתור הבוקר. "הוא הצליח להשאיר את הנבחרת בדרג 2 של ליגת האומות, הנבחרת שיחקה, השחקנים היו מחוברים אליו, אז למה לשנות? רק מי שדיבר עם השחקנים וראה מה שהוא עשה בנבחרת, מבין למה הוא היה צריך להישאר, זו החלטה פה אחד של כולנו. אנחנו שמחים ומאושרים שהוא נשאר, לא הייתה חצי התנגדות".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בזמן נגינת התקווה
נבחרת ישראל בזמן נגינת התקווה
שחקני הנבחרת. תמכו בהישארותו
(צילום: AFP)
רוטנשטיינר הסכים להתפשר על מספר דברים על מנת לקבל את הג'וב הלאומי. חוזהו מסתיים בעוד שנה וחצי, אולם יוכנס בו סעיף המאפשר להאריך את חוזהו בהתאם לתוצאות והיכולת בקמפיין מוקדמות המונדיאל, כשמראש אין כל סיכוי לעלות לגביע העולמי מבית שרק נבחרת אחת תעפיל ממנו, כשישראל הוגרלה יחד עם דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד, כמו גם איי פארו ומולדובה. גם שכרו יופחת מ-100 אלף שקלים, מאחר שהוא ישמש רק כמאמן הנבחרת, ואחד הסעיפים המשמעותיים ביותר שהוא גם יהיה החונך של המנהל הטכני הבא בנבחרות הצעירות.
לשחקנים הבכירים בנבחרת ישראל, שעמדו אחרי המשחק האחרון בליגת האומות בנתניה מול סקוטלנד אחד אחרי השני וצידדו בהמשך דרכו, היה משקל בהחלטת ועדת האיתור להשאיר את רוטנשטיינר בתפקידו.