מיכאל אוחנה הגיע בקיץ שעבר לבית"ר ירושלים כרכש הנוצץ ביותר, שישה מיליון שקל שילם משה חוגג להפועל באר שבע כדי להנחית את מספר 11 החדש בבית וגן, אבל אז הגיעה הפציעה הקשה בחצי-גמר גביע הטוטו מול הפועל באר-שבע, שוב קרע ברצועות הברך, שגרמה לכך שעדיין לא רשם משחק ליגה אחד עם המדים בצהוב-שחור.
אוחנה בן ה-25 חווה מעברים כספיים גבוהים. לפני ארבע שנים עבר מאשדוד לבאר-שבע בתמורה ל-4.5 מיליון שקלים ודן ביטון, מעבר שהוביל אותו לזכות בשתי אליפויות עם ב"ש ולקבל זימון לנבחרת ישראל, אבל אז הגיעה הפציעה הקשה הראשונה וניתוח שעבר לפני שנתיים וחצי בלונדון.
3 צפייה בגלריה
מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה
"יש פה ניתוק". מיכאל אוחנה
(צילום: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים)
הוא היה אמור להיות האיש המרכזי במערך של רוני לוי ויוסי בניון, אבל במקום ראה מהצד איך הקבוצה שלו לא ממש מצליחה להתרומם בלעדיו.
רגע לפני שכבר אמור היה להיכלל לראשונה בסגל בית"ר נגד עירוני קריית שמונה, המשחק נדחה בשל שחקן שחלה בקורונה אצל היריבה, ואז החל הסגר הכללי ואיתו השבתת האימונים.
"יש פה חוסר היגיון מוחלט", מביע אוחנה את דעתו על החלטת הממשלה שלא לאפשר לקבוצות להתאמן. "אם יש כמה קבוצות שהחריגו אותן לאימונים, אז יש פה ניתוק מהבנה שכולם צריכים להתאמן. לא ביקשנו לחזור למשחקים, אנחנו מבינים, אבל תנו לנו את האימונים. אם כבר יש קבוצות שמתאמנות, שזה הדבר הבסיסי לספורטאי, אז חייבים לתת לנו את זה לפחות. אני לא יודע מי מקבל פה את ההחלטות, אבל כנראה שהם לא מבינים בספורט. אם מישהו חושב שישביתו אותנו לשלושה שבועות ולא יקרה כלום, שנחזור רגיל, אז הם טועים. זה יצריך מאיתנו תקופת טרום עונה מלאה, זה דבר פיזיולוגי ומדעי, זו כבר הכנה לעונה שלמה, לא לתקופה קצרה".
3 צפייה בגלריה
מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה
"ההשבתה הזו תדרוש מאיתנו להתכונן לעונה מחדש". אוחנה
(צילום: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים)
הבעלים של בית"ר, משה חוגג החליט להקים ביוון את ליגת המנותקים אליה הצטרפו מספר קבוצות. הוא הבהיר למינהלת כי יהיה מוכן להמתין עד מחר לפתיחת האימונים. "כל דבר שהוא באישור, שהוא תחת ההנחיות ויגרום לנו להתאמן ולשמור על כושר, צריך לנצל אותו ולעשות את זה, לא משנה איך יקראו למסגרת או לליגה", טוען אוחנה.
אתה מסתכל על מקבלי ההחלטות, אלו שבסופו של דבר הובילו להחלטה שלא חוזרים לאימונים, הם אפילו לא נעזרו באנשי מקצוע סביבם. "קטונתי בלהבין פוליטיקה, אבל לי למשל ברור שבכל החלטה שמקבלים צריך לערב מישהו שמבין בספורט, שמי שמקבל את ההחלטה יהיה בקיא בהשלכות שלה. זה כמו שאם אני אצטרך לשפץ את הבית שלי, לא אקח מלט ומים, אלא אקרא לאיש מקצוע, גם במקרה הזה, ולכן חבל מאוד שאין פה שום התייעצות עם אנשי מקצוע, אלא החלטות רק בדרג הפוליטי".
איך מתנהלים בתקופת הסגר? "אימונים בבית, במגבלות שמותר, צריכים לשמור על בריאות הגוף והנפש במטר מרובע, זה בלתי אפשרי. אנחנו כבר עשרה ימים בפורמט הזה וזה טירוף, לא קל. אנשים אומרים תתאמנו בבית, תתאמנו יחידני, זה קשה מאוד לשמור כך על כושר, בלתי אפשרי, בזמן שקבוצות אחרות באותה מדינה שלך, באותה ליגה שלך, מתאמנות".
מה זה עושה לך? "אם יש קבוצות שמוחרגות מהעניין זה מייצר חוסר שוויון בליגה. הרי אם קבוצה תתאמן במשך שנה רצוף ואז תשחק, היא תהיה מוכנה מאשר קבוצה שמשחקת חודש, מפסיקה אותה לשבועיים, חוזרת ושוב משביתים. אם כולנו היינו באותה פוזיציה, היינו חושבים אחרת, אבל ברגע שיש קבוצות אחרות שמוחרגות, ואני בעד לתת להן לשחק לקראת אירופה, אתה לא יכול להבין, מה הם חסינים? זה מייצר חוסר שוויוניות, וזה בדיוק נוגד את ערכי הספורט שמושתת על שוויוניות".
3 צפייה בגלריה
דוניס מדבר עם השחקנים באימון
דוניס מדבר עם השחקנים באימון
"העובדה שנותנים להם להתאמן גורמת לחוסר שוויון"
(צילום: אורן אהרוני)
בית"ר חסרה אותך בשנה שעברה. "גדלתי בבית"ר, אני ירושלמי והיה לי חלום להגיע למועדון הזה. אני חושב כל יום, כל שעה על החזרה שלי למגרשים, ללבוש כבר את החולצה עם המספר 11 של בית"ר. בכדורגל עסקתי כל חיי, עכשיו אנשים במדינה מבינים שבריאות מעל הכל, אני למדתי את זה על בשרי, וכל השאר זה בונוס".