בני יהודה תפגוש הערב (רביעי, 20:30) את הפועל באר שבע והאקס יוסי אבוקסיס במסגרת חצי גמר גביע המדינה. השחקנים של אלישע לוי יגיעו להילחם על המגרש וינסו להעפיל לגמר, שם ממתינה מכבי פתח תקווה.
הכתומים זכו פעמיים בגביע בארבע השנים האחרונות וחולמים לעשות זאת שוב. לקראת המפגש בין הקבוצות, קבלו חמש נקודות חשובות שיכולות לדחוף את המועדון משכונת התקווה לעבר המטרה.
7 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה חוגגים את השער של שי מזור
שחקני בני יהודה חוגגים את השער של שי מזור
בני יהודה בכושר טוב
(צילום: טל שחר)

השאיפה לזכות בגביע שני ברציפות

לפני שנה וחודש גברה בני יהודה 4:5 על מכבי נתניה בדו-קרב פנדלים, וזכתה בגביע. כשזה מגיע לגביע המדינה, לא משנה מי מהשחקנים לובש את המדים הכתומים, כי בשכונת התקווה יודעים לעשות את העבודה. בני יהודה נחשבת לקבוצת גביע טיפוסית, שמגיעה אחרי עונה מלאה ברגשות מעורבים בה חלמו חלומות על הפלייאוף העליון, אבל מצאו את עצמם בלב הפלייאוף התחתון. כעת המטרה המרכזית היא להשאיר את הגביע בבית, ולזכות בו בפעם השנייה ברציפות.
אמנם משבר הקורונה לא פסח על היכולת של אף קבוצה בליגת העל, אבל הכתומים יגיעו במומנטום מצוין מהליגה, אחרי שהביסו 0:5 את הפועל חדרה. אם יצליחו להשיג את המטרה, זו יכולה להיות הזכייה השלישית שלהם בגביע המדינה תוך ארבע שנים, והגביע החמישי בתולדות המועדון.
7 צפייה בגלריה
שי קונסטנטין
שי קונסטנטין
בני יהודה חוגגת זכייה ב-2019
(צילום: עוז מועלם)

התפקוד של אלישע לוי

לאחר עזיבתו של יוסי אבוקסיס, לא היה ברור אם אלישע לוי הוא האיש הנכון להיכנס לנעליים של המאמן ולהוביל את בני יהודה להצלחה, אך הוא הביא איתו רוח חדשה ובעיקר את ניסיונו רב השנים. מרגע הגעתו ראינו על המגרש קבוצה אחרת. התקפית, מעיזה והרבה יותר אטרקטיבית מפתיחת העונה.
נכון שיש עוד הרבה נקודות לשיפור כמו הרצון להראות יציבות בליגה, לרשום ניצחונות ביתיים ולייצר רצף (לשם כך הוחתם המאמן לשנה וחצי), אך לוי למד את הקבוצה תוך כדי תנועה והעביר את פילוסופיית המשחק הידועה שלו לשחקנים, שהוכיחו כי הם מיישמים זאת גם כשסיימו בתוצאות מאכזבות.
7 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס ואלישע לוי
יוסי אבוקסיס ואלישע לוי
יוסי אבוקסיס ואלישע לוי
(צילום: ראובן שוורץ)
גם עבור לוי זהו מפגש עם האקסית הפועל באר שבע, אותה אימן שלוש עונות וסיים את תפקידו ב-2014/15 לאחר שנכנע 6:2 למכבי תל אביב בגמר הגביע. גם כמאמן מכבי חיפה בעבר הוא הפסיד בשלושה גמרים, וכעת חולם לזכות בתואר לראשונה. מבחינת מאמן הכתומים הרכב מנצח לא מחליפים, והוא ככל הנראה צפוי להמשיך עם ההרכב שפתח ב-0:5 על הפועל חדרה בליגה.

העימות עם האקס

יוסי אבוקסיס הותיר חותם בבני יהודה, שם זוכרים לו הרבה רגעים מרגשים ובעיקר את ההישג האדיר של זכייה בשני גביעי מדינה תוך שלוש שנים. למרות היחסים הטובים בין הצדדים, מרגע עזיבתו לבאר שבע הוא בחר להתנתק טוטאלית מהמועדון ומשחקניו. אבוקסיס אמנם פתח את העונה עם הקבוצה, אך הוא זוקף את ההגעה לחצי גמר לזכות המאמן אלישע לוי.
שחקני בני יהודה, שזוכרים חסד למאמן המוערך, ישאירו את הרגשות בחדר ההלבשה ויעשו הכל על מנת לרשום ניצחון. אך בפני הכתומים עומדת משוכה לא פשוטה, והעובדה שאבוקסיס מכיר את הסגל הקיים של יריבתו ואת יכולתו יכולה להיות בעוכריהם, כך שלוי יצטרך להיות יצירתי במערך בו הוא צפוי לנקוט.
7 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
זוכרים לו חסד. יוסי אבוקסיס
(צילום: ראובן כהן)
גביע המדינה היחיד בו זכתה הפועל באר שבע היה בעונת 96/97. גם בעונה ההיא נפגשו שתי הקבוצות בחצי הגמר ויהיה מעניין לראות איך המפגש המעניין יסתיים הפעם.

הכישרונות הצעירים שמקבלים הזדמנות

בני יהודה ידועה כקבוצה שנותנת במה לשחקנים צעירים ולכישרונות מהליגות הנמוכות. ראינו את זה בעבר עם שחקנים כמו יובל אשכנזי, ורואים את זה כיום עם שחקנים כמו אריאל לזמי שהגיע מהכח עמידר רמת גן, אמיר רוסתום מעירוני נשר ושי מזור, שלמרות הספקות ביסס את מקומו בהרכב אחרי עזיבתו של איסמעילה סורו.
7 צפייה בגלריה
רוסתום מול אזולאי
רוסתום מול אזולאי
הגיע מעירוני נשר. אמיר רוסתום
(צילום: אבי רוקח)
המסורת ממשיכה גם בעידן אלישע לוי, שנותן קרדיט לשחקנים שבאו פחות לידי ביטוי בקדנציה של אבוקסיס, ומזהה כישרונות שגדלו במחלקות הנוער. לא כל מאמן מוכן לקחת את הסיכון בשיתוף שחקנים צעירים, ובמשחק הליגה האחרון מול הפועל חדרה שותפו בהופעת בכורה החלוץ הצעיר והמוכשר רועי בן שמעון, שחתם בשבוע האחרון לחמש שנים במועדון, וסילבה קאני בן ה-17, בן להורים מהגרים מטוגו, שמצא בית חם בבני יהודה ונחשב לכישרון עולה. גם הוא קיבל חוזה לשלוש שנים במועדון.
שני הצעירים הוכיחו שהם מניה בטוחה, הציגו יכולת מצוינת וכבשו שערים. את ההתרגשות ראו בעיניים של הצוות המקצועי והבעלים ברק אברמוב לאחר השערים, תוצאה של השקעה שמניבה פירות עתידיים. שני הצעירים צפויים לקבל קרדיט בהרכב גם הערב.
7 צפייה בגלריה
אריאל לזמי ודן מורי חוגגים
אריאל לזמי ודן מורי חוגגים
אריאל לזמי עם דן מורי
(צילום: ראובן שוורץ)

האוהדים

בין הגעגועים למגרש בשכונת התקווה, לסכסוך שהתנהל מול ההנהלה והבעלים ברק אברמוב לאורך העונה, אוהדי בני יהודה מצאו מקום לפיוס. הם לא מרגישים בבית באצטדיון בלומפילד, ובניגוד לקבוצות האחרות שמשחקות בו מרגישים שהם נבלעים בתוכו, מה שמעיב על הסכסוך, אך את המחאות הם השאירו מאחור (אולי רק בינתיים).
מרגע הגעתו של לוי לקבוצה נעשה שינוי שהוביל את האוהדים לשנות גישה ולתמוך. רגע לפני שהקורונה פלטה את אוהדי הכדורגל מהיציעים, שלטי המחאה התחלפו בשירי עידוד ומפגני תמיכה. אמש, כ-100 אוהדי בני יהודה הגיעו לאימון המסכם על מנת לעודד את השחקנים ולתמוך בהם.
7 צפייה בגלריה
אוהדי בני יהודה
אוהדי בני יהודה
השאירו את המחאות מאחור. אוהדי בני יהודה
(צילום: אלעד גרשגורן)
חצי גמר גביע המדינה הוא משחק שמושך אליו אוהדים רבים, בעיקר אם המתחרות הן קבוצות עם קהלים גדולים. הערב בנתניה לא תהיה אווירת עידוד מלבד קולות האוהדים הנשמעים ברקע, והאוהדים משכונת התקווה יצטרכו למצוא פתרון יצירתי לצפייה משותפת בהתאם להוראות, או להישאר בבתים. מה שבטוח, לאצטדיון בנתניה לא כדאי להם להגיע. המערך מסביב למגרש כולל שלושה מעגלי אבטחה שונים וסינון מוקפד כבר מהכניסה הראשונית. כך שאף אדם בלתי מורשה לא יוכל להתקרב לאזור האצטדיון.