יוסי אבוקסיס חתם הערב (ראשון) בבני יהודה ל-4.5 שנים, יממה לאחר שהתפטר במפתיע מהפועל באר שבע. המאמן בן ה-50, שחזרתו לשכונת התקווה הייתה צפויה, חתם ל-4.5 שנים וזו תהיה הקדנציה הרביעית שלו בקבוצה.
אבוקסיס אמר לאחר החתימה: "שמח לחזור הביתה. שמח לחזור לשכונה. שמח לחזור לשתף פעולה עם ברק. ברור לי שאני מגיע למערכת שנמצאת במצב לא פשוט, אבל אני מאמין במערכת הזאת וכמובן שכולנו נעשה הכל בשביל להוציא את הקבוצה והמועדון לדרך חדשה. אין קסמים בכדורגל, השינוי יגיע דרך עבודה קשה ושינוי חשיבתי".
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
(צילום: EPA)
בעלי בני יהודה ברק אברמוב הוסיף: "כבר אמרתי את זה מספר פעמים, מבחינתי יוסי אבוקסיס הוא המאמן הכי טוב בישראל ואין שמח ממני שהוא חוזר לבני יהודה. כמובן שעומדת בפנינו משימה לא פשוטה וכולנו מודעים לכך, אבל אם יש מישהו שהייתי רוצה לראות על הקווים בתקופה שכזאת, זה יוסי. אנחנו מבחינתנו ניתן לו את כל הכלים להצליח בכפוף למסגרות שנכפו עלינו בגלל הסגר".
מבחינת בני יהודה, החזרה של אבוקסיס יכולה להיות גלגל הצלה, זאת לאחר שהקבוצה לא הצליחה לרשום ניצחון מזה תשעה מחזורים, והיא במקום ה-11 בטבלה, שתי נקודות בלבד מעל הקו האדום. אברמוב לא מיהר להחתים מאמן, ואף ציפה לחזרתו של אבוקסיס שהוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה. אברמוב צפוי להעמיד לרשותו חיזוקים על מנת לחלץ את בני יהודה מהבוץ.
למרות החתמת המאמן, אוהדי בני יהודה מתכוונים בכל מקרה לקיים את המחאה המתוכננת מחוץ לביתו של אברמוב ביום שלישי הקרוב.
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב
(צילום: עוז מועלם)

השתלשלות האירועים

כאמור, ההתפטרות של יוסי אבוקסיס הייתה מפתיעה, אבל היא הגיעה על רקע יחסים לא טובים עם הבעלים אלונה ברקת ומתיחות עם אוהדי הקבוצה, שפרצו אתמול למתחם האימונים וקיללו אותו.
אחרי שהתפטר, אבוקסיס הוציא קיטור ואמר ל-ynet: "הרגשתי שאני לא מוערך על ידי אלונה. עד כדי כך שאסי רחמים, המנכ"ל, ביקש ממנה להאריך את החוזה שלי ואמר לה: 'מבחינתי תחתימי את יוסי לעונה הבאה. זה המאמן שאני רוצה. זה המאמן הכי טוב לבאר שבע' והיא סירבה", הוא טוען. "שמעתי ממאמנים וסוכנים, אנשים שאני בוודאות יודע מהם, שהיא כבר מחפשת מאמנים אחרים. יש את היועצים שלה שמייעצים לה שלא אמשיך, אז החלטתי שאני אעשה את המעשה. כשאני מגיע למקום ולא כיף לי, אני לא נשאר. זה אני".
3 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת
(צילום: ראובן שוורץ)
"ב-13 חודשים שאני כאן זכינו בגביע המדינה ראשון אחרי 23 שנים. עשינו שלב בתים בליגה האירופית עם התקציב הכי נמוך בהפועל באר שבע אולי מאז שאלונה הגיעה למועדון", הוסיף אבוקסיס. "הרבה שחקני בית צעירים שאני והצוות המדהים שלי קידמנו. באמת היה לי צוות ושחקנים מדהימים שליוו אותי בכל התקופה הזאת. למרות כל הקשיים בליגה אנחנו גם בעמדה טובה בליגה להגיע לאירופה. תחליטו אתם איך תזכרו אותי. אני לא אתן ציונים לעצמי".