צפו בהצהרת עורכי הדין של הכדורגלנים
(צילום: מאור לוי)
המשטרה החליטה לפתוח בחקירה בפרשת "הכדורגלנים והקטינות" לאחר בדיקה שנעשתה בעניין. התיק הועבר להמשך טיפול במחלק נוער חשיפה ביחידה המרכזית של מחוז מרכז וצו איסור פרסום הוטל על החקירה. שני שחקני מכבי ת"א, שקיימו על פי הדיווח יחסי מין עם שתי תלמידות תיכון קטינות, הגיעו היום (חמישי) לאימון הקבוצה ובמשטרה מנסים לתאם מועד לחקירתם.
הפרשה הזו התפוצצה אתמול וגרמה לסערה בכדורגל הישראלי. שני שחקני מכבי ת"א, כך מסתבר, הכירו את אותן בנות במסיבת יום הולדת בדרום של כדורגלן אחר. במסיבה השתתפו כדורגלנים נוספים.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
השחקנים סירבו לדבר
(צילום: אורן אהרוני)
חילופי ההודעות בין הקטינות לשחקנים חשפו לכאורה את קיומו של הקשר המיני. הבדיקה שהתקיימה בנושא נוהלה על ידי ראש חטיבת החקירות תת-ניצב דודו בואני ובסופה הוגש דוח לראש אגף החקירות ניצב יגאל בן שלום, שהחליט לפתוח בחקירה.
שני השחקנים ירדו למחתרת ולא ענו לפניות שהועברו אליהם, אך בפני חבריהם טענו כי יש בידיהם התכתבויות עם הקטינות שבהן הן טוענות כי הן בנות 18. בינתיים, השניים כבר נערכים לחקירה הפלילית ושכרו את שירותיהם של הסניגורים הפליליים עו"ד עדי כרמלי ועו"ד ינון היימן.
4 צפייה בגלריה
קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם
עו"ד עדי כרמלי ועו"ד ינון היימן.
(צילום: אבי רוקח)
"מדובר בפרשה עגומה ורגישה, מעורבות בה קטינות ובעלי משפחה", אמר היימן בהצהרה לתקשורת. "אנחנו סומכים על המשטרה שתעשה את עבודתה נאמנה ואנחנו מצפים שמרשינו ייחקרו מוקדם ככל האפשר, ומשוכנעים שלאחר שייחקרו יובהר באופן חד משמעי שלא נפלה בהתנהלותם רבב".
כרמלי הוסיף: "אנחנו ערים לפרסומים ברשת במדיות השונות בפרשה ב-24 השעות האחרונות. אנחנו ערים לתוצרים שמוצגים ברשתות השונות, כולל תעודות הזהות. אנחנו רוצים לומר שאצל הלקוחות שלנו נמצאות ראיות נוספות. המשטרה היא שאמונה על ביצוע חקירות פליליות במדינת ישראל. אנחנו סומכים על המשטרה ועל היחידה הספציפית שאחראית על החקירה שתגיע למיצוי החקירה בזמן הקרוב. תחקור ותוצאתה של החקירה תהיה בהכרח ניקוי של כל חשד מהלקוחות שלנו".
ממכבי ת"א נמסר כי "המועדון מודע לפרסומים באמצעי התקשורת ועוקב אחר ההתפתחויות. בשלב זה לא נגיב מעבר לתגובה זו".
4 צפייה בגלריה
שלט מכבי תל אביב
שלט מכבי תל אביב
"מכבי תל אביב עוקב אחר ההתפתחויות"
(צילום: אורן אהרוני)
לידי ynet הגיעו צילומים של תעודות זהות שמחזיקים שחקני מכבי ת"א, שמהם עולה לכאורה כי הקטינות הציגו עצמן בעבר כבנות 18. הדבר עשוי לחזק את קו ההגנה של השחקנים, שלפי הדיווחים קיימו יחסי מין איתן.
"האירוע שפורסם בנוגע לשחקני הכדורגל צריך להתבהר בצורה מסודרת וישרה במשטרה", אמר שר הספורט חילי טרופר. "אני מציע לכולנו להיזהר מלהסיק מסקנות מוקדמות מדי ואיני רוצה לדבר לגופו של מקרה ספציפי. עם זאת, זו הזדמנות לאמירה עקרונית רחבה יותר: ספורטאים, בוודאי בעולם המקצועני וההישגי הם דמויות שצריכות להוות דוגמה אישית, גם בכל הנוגע להתנהגות ראויה ומכבדת".
פורסם לראשונה: 17:34, 11.06.20