במשרד הבריאות החליטו כי כל עוד תחלואת הקורונה בארץ תמשיך להיות גבוהה, שחקני הכדורגל יצטרכו להישאר בבידוד על מנת לפתוח את עונת המשחקים הבאה. אולם מאחורי הקלעים כבר הוסכם על מתווה חדש עליו נודע ל"ידיעות אחרונות", שיאפשר את פתיחת העונה ב-29 באוגוסט ואף עשוי לשנות את גזירת הבידוד.
מינהלת הליגה הודיעה לאחרונה לקבוצות כי על השחקנים לחזור לתנאי הבידוד שנכנסו לתוקף עם חידוש המשחקים בעונה האחרונה, עד לפתיחת משחקי גביע הטוטו בעוד כשבועיים. עם זאת, שחקנים רבים שאינם עומדים כרגע בתנאים אלו כועסים על ההחלטה. במכבי תל אביב אף החליטו ליזום בדיקות קורונה, בהן התברר כי כל השחקנים נמצאו שליליים לנגיף.
1 צפייה בגלריה
דרבי תל אביב
דרבי תל אביב
אלטמן מול טיבי בדרבי התל אביבי. השחקנים יקבלו בשורה משמחת בקרוב?
(צילום: עוז מועלם)
בהסכם שהושג כעת מול משרד הבריאות, הוחלט כי כאשר ישראל תשתלט מחדש על התפשטות הנגיף והתחלואה תרד, הכדורגלנים לא יהיו מחויבים עוד בבידוד ויהיו פטורים גם מבדיקות קורונה. הם יתבקשו להימנע מיציאה למקומות הומי אדם והמועדונים עצמם יתנהלו מחוץ לזמני האימונים בהתאם להנחיות התו הסגול, כמו מקומות עבודה אחרים: שמירה על מרחק חברתי, עטיית מסכות והקפדה על היגיינה.
כל מועדון ימנה אחראי קורונה ובדיקות החום והסטורציה יימשכו. גורם בכיר במשרד הבריאות אישר את הדברים ואמר: "אם תרד התחלואה, נוותר על הבידוד".