האם הקהל בדרך חזרה למגרשי הכדורגל? במשרד הבריאות מתכננים להוציא לפועל פיילוט שיאפשר הכנסת צופים ליציעים ויכלול בשלב הראשוני כ-3,000 אוהדים – ללא קשר לתכולת האצטדיון.
הפיילוט נועד בין היתר לבחון את סיכון ההדבקה, אופן פיזור הקהל ביציע ובעיקר את הטיפול באופן הכניסה למגרש שמטריד את משרד הבריאות. המטרה מבחינת משרד הבריאות היא להוציא את הפיילוט לפועל בחודש מרץ, ולכן בקשת איגוד הכדורסל להכניס קהל בחצאי גמר גביע המדינה ביום חמישי הבא צפויה להידחות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
עם זאת, ישנם קשיים בדרך. סוגיית החזרה למגרשים נמצאת במקביל גם בייעוץ משפטי. גורמים במשרד הבריאות העריכו כי מאחר שנערים ונערות עד גיל 16 אינם יכולים להתחסן, בשלב הראשוני הם לא יוכלו להיכנס למגרשים. העניין נבדק על ידי היועץ המשפטי כדי לוודא שלא מדובר באפליה.
נבדק גם האם הכניסה תתאפשר רק לבעלי דרכון ירוק, כלומר כאלו שעבר שבוע לפחות מיום קבלת המנה השנייה של החיסון, או גם לאוהדים שיעברו בדיקת קורונה 72 שעות לפני המשחק. בכל מקרה, הוכנה כבר אפליקציה שתכלול את הנתונים שיוזנו על ידי האוהדים לטובת אפשרות הכניסה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
הפיילוט גם יערים קשיים על קבוצות הכדורגל הגדולות יותר, שלהן אלפי מינויים. מאחר שלפחות בשלב הראשוני מדובר על הכנסת כעשרה אחוזים מתכולת אצטדיונים כמו סמי עופר או בלומפילד, ולא שליש כפי שמקווים להגיע בשלב השני, המועדונים יצטרכו להחליט מי מהאוהדים ייכנסו ומי יישארו בחוץ.