בהפועל באר שבע יצאו בתחושת הקלה גדולה אתמול (ראשון) מסמי עופר, שכן למרות ההפסד 3:2 למכבי חיפה, הצליחה הקבוצה לסיים את העונה במקום הרביעי שמקנה את הכרטיס לאירופה. בסופו של דבר מי שעשתה עבור הקבוצה של אלונה את העבודה אתמול היא מ.ס אשדוד שניצחה 1:3 את מכבי פתח תקווה וקבעה שהסטטוס קוו בצמרת הטבלה יישאר גם במחזור הסיום.
במחצית הראשונה בסמי עופר באר שבע נראתה רע מאוד ואל ההפסקה היא ירדה בפיגור 3:0 וחשש כבד מתבוסה משפילה. שער ובישול של תומר יוספי למחליף פארליי רוסה הציל מעט את הכבוד.
4 צפייה בגלריה
רותם חטואל מול ארנסט מאבוקה
רותם חטואל מול ארנסט מאבוקה
רותם חטואל מול ארנסט מאבוקה, אתמול בסמי עופר
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
"עמדנו ביעד הרבה בזכותנו ולא בגלל קבוצות אחרות". לוי
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן רוני לוי: "עמדנו ביעד הרבה בזכותנו ולא בגלל קבוצות אחרות. היינו במצב מאוד מאוד קשה להעפיל ממנו לאירופה והשחקנים עשו עבודה נהדרת. כל הקבוצות בפלייאוף טובות מאוד והיה להן קשה מאוד מולנו".
לוי הוסיף: "קיבלנו משום מקום שני פנדלים ופתאום זה היה 3:0. מגיעות מחמאות לשחקנים ולקבוצה שלמרות תוצאה כזאת לא הם לא התפרקו. הם גילו אופי נהדר ומנטליות טובה. אפילו היינו קצת חסרי מזל כי יכולנו להשוות בסוף". לגבי הסיכוי שקבוצתו תתמודד בעונה הבאה על תואר האליפות, אמר לוי: "מה שריאלי זה לעבוד. זה קשה מאוד להכין קבוצה שתהיה חזקה מאוד".
תומר יוספי: "במחצית הראשונה לא נראינו כמו שרצינו להיראות. אני לא חושב שזה בגלל האווירה באצטדיון כי גם לנו היה כיף לשחק מול 30 אלף אוהדים ביציע. אני שמח שבמחצית השנייה נראינו טוב יותר".
4 צפייה בגלריה
אסי רחמים
אסי רחמים
נפרד בדמעות. רחמים
(צילום: אבי רוקח)
בעונה השנייה המלאה שלו בבוגרים, רשם יוספי בסך הכל חמישה שערי ליגה ובישול אחד, אך למרות זאת הוא מרגיש שיכל לתרום יותר: "אני מצפה מעצמי ליותר בקטע הזה. אני חושב שאם הייתי משחק בכל משחק הייתי כובש יותר ומבשל יותר. אליפות? אם יביאו את שחקני הרכש הנכונים, אפשר יהיה לעשות את זה".
בסיום המשחק הניפו שחקני הקבוצה את המנכ"ל אסי רחמים באוויר, לו היה זה המשחק האחרון במועדון. גם כ-1,000 מאוהדי הקבוצה שהגיעו לסמי עופר שרו לו שירים. רחמים, שנראה על סף דמעות אתמול, ינהל היום ועדת משמעת לשגיב יחזקאל, בעקבות התקרית האלימה עם ז'וזואה בשבוע שעבר. יחזקאל כבר הושעה בפועל משני משחקים ובפני הקבוצה עומדת האפשרות לקנוס אותו בסכום העומד על עשרים אחוז נשכרו החודשי. ז'וזואה, שספג בעצמו כנס כספי כבד ועזב את הארץ לבקשתו כדי להתאחד עם משפחתו בפורטוגל, עדיין לא סיכם על תנאי עזיבתו.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי כובש בפנדל
עומר אצילי כובש בפנדל
לויה עשוי להישאר בסופו של דבר בב"ש
(צילום: גיל נחושתן)
תחילת אימוני הקבוצה נקבעו ל-23 בחודש ושישה ימים מאוחר יותר היא אמורה לצאת למחנה אימונים בפולין. עד אז מקווים בקבוצה להשלים את תמונת הסגל שיעבור שינוי משמעותי. חוץ ממיגל ויטור ואלטון אקולטסה, כל ארבעת הזרים האחרים אמורים לעזוב. בראש רשימת הרכש ניצב הקשר של אנותוזיס, דור מיכה. במועדון טוענים שהם מעוניינים שהשוער אוהד לויטה יישאר, למרות שהוא מבוקש בהפועל חיפה. לוי התייחס לשוער שאתמול ענד את סרט הקפטן: "הפועל באר שבע ואני מאוד מעריכים את אוהד. נעשה את המהלכים הנכונים".
במהלך השבוע תודיע רשמית הקבוצה על מיסוד היחסים עם מ.ס דימונה מליגה א', שתשמש כמעין קבוצת בת של הפועל באר שבע.