אם בני יהודה הייתה צריכה חותמת בדרך לירידת הליגה, אז היא קיבלה אותה אמש (ראשון), כאשר בתום דרמה גדולה הכתומים ספגו 3:2 מהפועל חדרה. גוזלן ומרמנטיני כבשו לאורחת, פאטוס בצ'יראי איזן פעמיים כולל הדקה -93, אבל אמיר רוסתום כבש שער עצמי אומלל רק דקה לאחר מכן וקבע את תוצאת המשחק. בעקבות ההפסד הכתומים פספסו הזדמנות לצמק את הפער מבני סכנין, שממשיך לעמוד על 7 נקודות, והם עלולים לרדת ליגה רשמית כבר במחזור הבא מול מכבי נתניה.
בעלי הקבוצה, ברק אברמוב, ניסה לשמור על אופטימיות למרות המצב הקשה של קבוצתו: "אף בנאדם לא אוהב להיכשל, ובטח שאני לא אוהב להיכשל. כל החיים אני יחסית נקרא מצליחן וגם בקבוצה מאוד הצלחתי. השנה קרה מה שקרה והחוכמה היא להחזיר את הקבוצה לליגת העל. אני מאמין שאני אעשה את זה בעונה הבאה".
3 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה מאוכזבים
שחקני בני יהודה מאוכזבים
שחקני בני יהודה מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
אברמוב, שראה את קבוצתו קורסת לנגד עיניו במהלך העונה ולא עשה מספיק כדי לעצור את כדור השלג, נימק את הסיבות לכישלון: "אני חושב שהבנייה של הסגל לא הייתה נכונה, לא בהכרח בגלל איכות השחקנים, אלא בגלל האישיות שלהם. גם הצעירים שקיבלו צ'אנס לא סיפקו את הסחורה, והבחירה של הזרים הייתה בחירה לא טובה. גם עם מאמנים לא הייתה לנו הצלחה ובסוף זאת קבוצה שיורדת ליגה".
המאמן, יוסי אבוקסיס, חזר לקדנציה רביעית בשכונה, ועל פניו נראה היה שהגיע בדיוק בזמן כדי להציל את המועדון שאיתו הוא מזוהה. כשאבוקסיס חזר, בני יהודה הייתה אמנם מתחת לקו האדום, אך עדיין הייתה תלויה בעצמה. עם זאת, המאמן לא הצליח לשפר את היכולת של שחקניו, והתקשה להרים את קבוצתו מהמקום שבו הייתה.
למרות העונה המאכזבת בלשון המעטה, אבוקסיס הצהיר כשחתם על חוזה לארבע וחצי שנים במועדון, כי ימשיך לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה בליגה הלאומית, כך שבשכונת התקווה יכולים להתנחם לפחות שלקבוצה יש מאמן לעונה הבאה.
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב. "הבנייה של הסגל לא הייתה נכונה"
(צילום: ראובן שוורץ)
תמונת השחקנים יורדים אמש לחדר ההלבשה בסיום עם הפנים שמוטות, היא כנראה אקורד הסיום של בני יהודה בליגת העל. היכולת המאכזבת, חוסר ההתאמה וחוסר היציבות של שחקנים התרכזו לכדי תוצאה אחת: ירידת ליגה. "אני מתבייש מהאוהדים ומבין את ההתנהגות שלהם", אמר אחד משחקני הקבוצה בסיום. "רצינו לשמח אותם ובאמת האמנו שנצליח להשאיר את הקבוצה בליגה. אני מתנצל שלא הצלחנו זה. ספגנו הרבה אש העונה ויש הרבה דברים שלא תלויים רק בנו. זה לא שלא רצינו שבני יהודה תישאר".
אחת הסיבות לכישלון היא כאמור הקרדיט המוגזם לצעירים וביניהם ביניהם השוער עומר ניראון שהתקשה להיכנס לנעליו הגדולות של אמיליוס זובאס. גם בחירת הזרים ובעיקר אלו שהגיעו בינואר הייתה בעייתית. בבני יהודה ציפו שפאטוס בצ'יראי ישחזר את היכולת ממכבי נתניה, אבל למעט הצמד אתמול היה רחוק מזה וגם ג'ורג' פוצ'יבה התקשה להרשים. עדין לא ברור מי השחקנים שיישארו גם בעונה הבאה, אבל מה שבטוח הוא שהקבוצה צריכה לבצע שינוי משמעותי בסגל.
בגזרת האוהדים שוב היה חם. בסיום האוהדים המתינו לשחקנים ולהנהלת הקבוצה ולא חסכו במילים, כאשר רוב האש הופנתה כנגד אברמוב. כוחות משטרה ואבטחה תחמו עם גדרות את שתי היציאות של האצטדיון, והשחקנים והצוות המקצועי נאלצו להגיע לרכבם בליווי משטרתי.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בני יהודה מוחים ליד ביתו של ברק אברמוב
אוהדי בני יהודה מוחים ליד ביתו של ברק אברמוב
אוהדי בני יהודה. לא מרוצים מהבעלים
(צילום: אורן אהרוני)
האוהדים הצהירו כי ימשיכו למחות עד לסיום העונה, זאת בשל הכעס על ירידת הליגה והניהול של אברמוב. "אני מקווה שהם יבכו כמו שאני בוכה עכשיו", אמר אחד האוהדים בסיום. אחד אחר הוסיף: ״ברק אברמוב הרס את הזהות של המועדון, הרחיק את הקהל מהקבוצה ועשה את כל ההחלטות הלא נכונות. אנחנו לא נסלח לו. הלב שלי נשבר, בני יהודה זה הכל בשבילי".
האם בכל זאת ייתכן נס? בני יהודה מדורגת במקום הלפני אחרון עם 27 נקודות, שבע פחות מבני סכנין. עד לסיום העונה נותרו שלושה משחקים: מכבי נתניה והפועל תל אביב בבית והפועל כפר סבא בחוץ. הכתומים יצטרכו לנצח בכל המשחקים ולקוות למעידות רציניות במיוחד של היריבות.